Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Twój najlepszy pracownik to AI. Nadeszła era organizacji agentowych

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o automatyzacji. Sztuczna inteligencja przestaje być tylko narzędziem – staje się Twoim nowym pracownikiem, partnerem i członkiem zespołu. Według McKinsey & Company wchodzimy w erę organizacji agentowej, gdzie autonomiczni agenci AI ramię w ramię z ludźmi będą realizować złożone procesy biznesowe. To zmiana większa niż rewolucja cyfrowa, która zredefiniuje modele biznesowe, struktury firm i role, jakie pełnimy. Dowiedz się, na czym polega ten nowy paradygmat i jak przygotować swoją firmę, by nie zostać w tyle.

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Budowanie kultury opartej na danych: trzy błędy, których trzeba unikać

Gdy członkowie organizacji opierają się zmianie sposobu podejmowania decyzji, nawet najlepiej zaplanowane projekty z data science są skazane na porażkę. Oto, jak przezwyciężyć kluczowe wyzwania.

 

Gdy jedna z największych globalnych firm telekomunikacyjnych zmagała się z wysokim poziomem odpływu klientów, zespół marketingu próbował przeciwdziałać temu zjawisku, stosując podejście heurystyczne. Na przykład, jeśli klient nie wykonywał połączeń wychodzących przez trzy tygodnie, firma uruchamiała promocję. Jednak nie przyniosło to rezultatów, wskaźnik utrzymania klientów był najniższy od lat. Na podstawie cotygodniowych przeglądów wyników biznesowych, prezes firmy uznał, że nadszedł czas na zmianę strategii. Zwrócił się ku narzędziom data science i stworzył międzydziałowy zespół projektowy w celu rozwiązania problemu. Algorytmy uczenia maszynowego przeanalizowały wzorce zachowań klientów i prognozy rezygnacji z usług. Wykorzystanie prostych technik, takich jak drzewa decyzyjne, pomogło zidentyfikować czynniki, które trafnie szacowały prawdopodobieństwo odejścia klienta, na przykład na podstawie wysokości rachunków i wzorców połączeń wychodzących.

Ludzka różnorodność uratuje Twoją pracę przed przejęciem przez roboty

Roboty od dawna są uznawane za idealne rozwiązanie do przejęcia najbardziej “brudnych”, nudnych i niebezpiecznych zadań w społeczeństwie, od robotów odkurzających (brudnych) po roboty produkcyjne (nudne) i roboty wojskowe (niebezpieczne). Wszystkie te role były oczywiście kiedyś wykonywane przez ludzi, a osoby pełniące te funkcje będą nadal zastępowane przez roboty.

15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
BIZNES I TECHNOLOGIE

Mapa internetu społecznościowego

Blogi. Aktualizacje statusu. Albumy ze zdjęciami rodzinnymi, wpisy na mikroblogach (tweets) o tematyce politycznej, wideo wirusowe. W epoce internetowych sieci społecznościowych wielu ludzi dzieli się ze światem swoim życiem, ale nie wszyscy robią to w ten sam sposób. Na podstawie najnowszych danych z Trendstream Global Web Index – cyklicznej ankiety przeprowadzanej wśród ponad 50 tysięcy użytkowników platform społecznościowych na […]

Mikołaj Jan Piskorski Tommy McCall
1 października 2010
Architektura ciągłej transformacji
BIZNES I TECHNOLOGIE

Architektura ciągłej transformacji

Gdy poważny kryzys ogarnia gospodarkę, podstawowym wyznacznikiem strategii przedsiębiorstw staje się niepewność. Warunki, w których przyszło działać dzisiejszym przedsiębiorstwom, można porównywać do wyścigu narciarzy zjeżdżających we mgle po nieznanym stoku. Niewiele widać, a na każdym metrze mogą czaić się przeszkody. Firmy można porównać do narciarzy, ponieważ biorą udział w wyścigu (konkurencyjnym), a otaczająca je mgła to panująca w świecie biznesu […]

Borys Stokalski
1 lipca 2010
Nadchodzi mobilna rewolucja
BIZNES I TECHNOLOGIE

Nadchodzi mobilna rewolucja

Rozwój mobilnych platform komunikacji z internetem niesie za sobą rewolucję porównywalną z tą, która stała się udziałem rynków w momencie upowszechnienia globalnej sieci. Potencjalne zmiany najbardziej dotkną te segmenty, w których konkurencja jest największa i opiera się na wystandaryzowanych produktach, na przykład sektor bankowy. Liczba posiadaczy telefonów komórkowych (50%) jest dziś dwukrotnie wyższa niż mieszkańców globu mających dostęp do internetu […]

Piotr Czarnecki
1 grudnia 2009
Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach
BIZNES I TECHNOLOGIE

Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach

W czasach dekoniunktury właściciele i zarządy firm szukają odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Jak generować przychody i utrzymywać sprzedaż? W większości przypadków do głowy przychodzą im jednak stare rozwiązania, czyli próbują handlować produktami i usługami na rynkach XXI wieku za pomocą technik wypracowanych w XIX wieku. Pomimo dynamicznych przeobrażeń w świecie i w samych firmach funkcja sprzedaży zmieniła się w znacznie mniejszym stopniu niż inne działania […]

Tom Snyder Tomasz Bartuzel Andrzej Kublik Marek Sypek Andrzej Jacaszek Paweł Grząbka
1 października 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Komunikacja w firmie: w poszukiwaniu synergii między organizacją a technologią

W ciągu ostatnich lat na rynku pojawiło się wiele nowoczesnych technologii usprawniających komunikację w firmie. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak transformacji struktur wewnętrznych w organizacjach. Jaki charakter powinny mieć te zmiany? Co zrobić, by w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez najnowsze rozwiązania komunikacyjne? Dopasuj strukturę firmy do nowych wyzwań komunikacyjnych Podniesienie produktywności pracowników wiedzy wymaga poważnej ingerencji w struktury organizacyjne […]

Sławomir Koszołko
1 października 2009
Analityka i Business Intelligence

Jak zoptymalizować działanie firmy dzięki usprawnieniu usług telekomunikacyjnych?

Nowoczesne usługi telekomunikacyjne pomagają firmie Inter Cars we wsparciu rozwijającego się dynamicznie biznesu. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań telefonii IP największy w Europie Środkowej dystrybutor części znacząco obniżył koszty komunikacji wewnątrz firmy. Inter Cars jest niekwestionowanym liderem rynku sprzedaży części do aut zachodnioeuropejskich, a po połączeniu z firmą JC Auto – także japońskich. Dzięki tej fuzji Inter Cars stał […]

Michał Dolny
1 października 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Sztuka perswazji czy pokrętna manipulacja? – komentarz 4

Skuteczne pozyskanie klienta polega na zrozumieniu jego potrzeb i tego, co jest dla niego ważne. Robert Radecki umiał wykorzystać tego typu informacje i z powodzeniem doprowadził do sfinalizowania ważnej dla firmy transakcji. Nie można analizować sytuacji działu sprzedaży firmy Tech Solutions w oderwaniu od jej planów strategicznych i wzrostowych. Wiadomo, że głównym celem handlowców była sprzedaż nowej oferty i dotarcie z nią […]

Zbigniew Pawłucki
1 września 2009
Otwarta komunikacja: zagrożenie czy szansa dla liderów?
Transformacja organizacyjna

Otwarta komunikacja: zagrożenie czy szansa dla liderów?

Niezwykle szybki postęp technologiczny w dziedzinie komunikacji zmienia na naszych oczach warunki działania liderów, a być może samą istotę przywództwa. Zachwianiu ulegają bowiem tradycyjne fundamenty władzy w biznesie: kontrola nad informacją i wiedzą, zdolność do podejmowania lepszych decyzji, a także panowanie nad rozwojem rynku i innowacją. Dziś żadna firma ani żaden lider nie mogą już kontrolować danych ani tym bardziej bezkarnie […]

Łukasz Świerżewski Andrzej Smyk Adam Grzebieluch Adam Horosz Mirosław Godlewski Adam Rozwadowski Paweł Motyl
1 września 2009
Nowy wymiar pracy
BIZNES I TECHNOLOGIE

Nowy wymiar pracy

Zmiany demograficzne i rozwój technologiczny wymusiły zmiany w modelu pracy w nowoczesnych firmach, a także usprawnienia w sposobach zarządzania organizacjami. Typowy dzień Rahaf, dwudziestokilkuletniej niezależnej konsultantki ds. marketingu, uczestniczącej w badaniach nad stylem życia i pracy młodych ludzi, zrealizowanych i opisanych przez Dona Tapscotta w książce Grown Up Digital How the Net Generation is Changing Your WorldIndeks górny 11, to ustawiczne spotkania i telekonferencje przeplatane […]

Antoni Bielewicz
1 lipca 2009
Wykorzystaj trudne czasy do optymalizacji cen
BIZNES I TECHNOLOGIE

Wykorzystaj trudne czasy do optymalizacji cen

Gdy rynkowa dekoniunktura przedłuża się, menedżerowie – targani niepewnością i poczuciem nieprzewidywalności jutra – często dają się ponieść emocjom. Zdesperowani ostro obniżają ceny. Tymczasem trudne czasy mogą być dla firm rzadką okazją do tego, by zróżnicować produkty i klientów, a przez to ograniczyć skalę obniżek i strat lub… wręcz podnieść ceny. Menedżerowie dobrze wiedzą, że ceny mają duży wpływ […]

Maciej Kraus Richard Zinoecker
1 lipca 2009

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!