Blogi. Aktualizacje statusu. Albumy ze zdjęciami rodzinnymi, wpisy na mikroblogach (tweets) o tematyce politycznej, wideo wirusowe. W epoce internetowych sieci społecznościowych wielu ludzi dzieli się ze światem swoim życiem, ale nie wszyscy robią to w ten sam sposób. Na podstawie najnowszych danych z Trendstream Global Web Index – cyklicznej ankiety przeprowadzanej wśród ponad 50 tysięcy użytkowników platform społecznościowych na […]
Gdy poważny kryzys ogarnia gospodarkę, podstawowym wyznacznikiem strategii przedsiębiorstw staje się niepewność. Warunki, w których przyszło działać dzisiejszym przedsiębiorstwom, można porównywać do wyścigu narciarzy zjeżdżających we mgle po nieznanym stoku. Niewiele widać, a na każdym metrze mogą czaić się przeszkody. Firmy można porównać do narciarzy, ponieważ biorą udział w wyścigu (konkurencyjnym), a otaczająca je mgła to panująca w świecie biznesu […]
Rozwój mobilnych platform komunikacji z internetem niesie za sobą rewolucję porównywalną z tą, która stała się udziałem rynków w momencie upowszechnienia globalnej sieci. Potencjalne zmiany najbardziej dotkną te segmenty, w których konkurencja jest największa i opiera się na wystandaryzowanych produktach, na przykład sektor bankowy. Liczba posiadaczy telefonów komórkowych (50%) jest dziś dwukrotnie wyższa niż mieszkańców globu mających dostęp do internetu […]
W czasach dekoniunktury właściciele i zarządy firm szukają odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Jak generować przychody i utrzymywać sprzedaż? W większości przypadków do głowy przychodzą im jednak stare rozwiązania, czyli próbują handlować produktami i usługami na rynkach XXI wieku za pomocą technik wypracowanych w XIX wieku. Pomimo dynamicznych przeobrażeń w świecie i w samych firmach funkcja sprzedaży zmieniła się w znacznie mniejszym stopniu niż inne działania […]
W ciągu ostatnich lat na rynku pojawiło się wiele nowoczesnych technologii usprawniających komunikację w firmie. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak transformacji struktur wewnętrznych w organizacjach. Jaki charakter powinny mieć te zmiany? Co zrobić, by w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez najnowsze rozwiązania komunikacyjne? Dopasuj strukturę firmy do nowych wyzwań komunikacyjnych Podniesienie produktywności pracowników wiedzy wymaga poważnej ingerencji w struktury organizacyjne […]
Nowoczesne usługi telekomunikacyjne pomagają firmie Inter Cars we wsparciu rozwijającego się dynamicznie biznesu. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań telefonii IP największy w Europie Środkowej dystrybutor części znacząco obniżył koszty komunikacji wewnątrz firmy. Inter Cars jest niekwestionowanym liderem rynku sprzedaży części do aut zachodnioeuropejskich, a po połączeniu z firmą JC Auto – także japońskich. Dzięki tej fuzji Inter Cars stał […]
Skuteczne pozyskanie klienta polega na zrozumieniu jego potrzeb i tego, co jest dla niego ważne. Robert Radecki umiał wykorzystać tego typu informacje i z powodzeniem doprowadził do sfinalizowania ważnej dla firmy transakcji. Nie można analizować sytuacji działu sprzedaży firmy Tech Solutions w oderwaniu od jej planów strategicznych i wzrostowych. Wiadomo, że głównym celem handlowców była sprzedaż nowej oferty i dotarcie z nią […]
Niezwykle szybki postęp technologiczny w dziedzinie komunikacji zmienia na naszych oczach warunki działania liderów, a być może samą istotę przywództwa. Zachwianiu ulegają bowiem tradycyjne fundamenty władzy w biznesie: kontrola nad informacją i wiedzą, zdolność do podejmowania lepszych decyzji, a także panowanie nad rozwojem rynku i innowacją. Dziś żadna firma ani żaden lider nie mogą już kontrolować danych ani tym bardziej bezkarnie […]
Zmiany demograficzne i rozwój technologiczny wymusiły zmiany w modelu pracy w nowoczesnych firmach, a także usprawnienia w sposobach zarządzania organizacjami. Typowy dzień Rahaf, dwudziestokilkuletniej niezależnej konsultantki ds. marketingu, uczestniczącej w badaniach nad stylem życia i pracy młodych ludzi, zrealizowanych i opisanych przez Dona Tapscotta w książce Grown Up Digital How the Net Generation is Changing Your WorldIndeks górny 11, to ustawiczne spotkania i telekonferencje przeplatane […]
Gdy rynkowa dekoniunktura przedłuża się, menedżerowie – targani niepewnością i poczuciem nieprzewidywalności jutra – często dają się ponieść emocjom. Zdesperowani ostro obniżają ceny. Tymczasem trudne czasy mogą być dla firm rzadką okazją do tego, by zróżnicować produkty i klientów, a przez to ograniczyć skalę obniżek i strat lub… wręcz podnieść ceny. Menedżerowie dobrze wiedzą, że ceny mają duży wpływ […]