Duże modele językowe mogą usprawnić pracę z danymi i nad analityką, wspierając ludzi na każdym etapie – od przygotowania danych, przez optymalizację modeli, po interpretację wyników. Rozbłysk zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) grozi przyćmieniem zaawansowanej analityki. Firmy, które przeznaczają swoje zasoby na szeroko reklamowane duże modele językowe (LLM‑y), takie jak ChatGPT, mogą zaniedbać zaawansowaną analitykę o sprawdzonej skuteczności […]
Nawet jeśli organizacje wdrożą potężniejsze modele LLM, raczej nie będą mogły przestać polegać na ludziach. Duże modele językowe (large language model; LLM) są innowacją, która zmieniła paradygmat w nauce o danych. Rozszerzają możliwości modeli uczenia maszynowego (machine learning model; MLM) o możliwość generowania tekstu i obrazów w odpowiedzi na szeroki wachlarz promptów. Chociaż stworzenie takich narzędzi jest drogie i skomplikowane, stały […]
Liberty Corporation to lider na polskim rynku motocyklowym. Od 2006 r. oferuje pełną gamę usług i produktów dla motocyklistów. Firma dostarcza nie tylko najwyższej klasy motocykle, ale też akcesoria, odzież oraz usługi serwisowe i wynajmu. Pod marką Liberty Motors jest importerem i dystrybutorem renomowanych producentów motocykli, takich jak Ducati, Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa, BMW Motorrad, Harley‑Davidson, Husqvarna, […]
Dziedzina zaawansowanej analityki wkracza w okres gwałtownych przemian, napędzanych modernizacją ekosystemów danych, rosnącymi oczekiwaniami użytkowników biznesowych oraz demokratyzacją narzędzi analitycznych. Obecnie dostępne są rozwiązania, które pozwalają analizować nie tylko liczby w tabelach, ale także rozumieć świat opisany słowami i obrazami. Od momentu publicznego udostępnienia modeli językowych czy systemów na nich opartych (takich jak ChatGPT) świat biznesu dostrzegł ich […]
Duże modele językowe mogą usprawnić pracę z danymi i nad analityką, wspierając ludzi na każdym etapie – od przygotowania danych, przez optymalizację modeli, po interpretację wyników. Rozbłysk zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) grozi przyćmieniem zaawansowanej analityki. Firmy, które przeznaczają swoje zasoby na szeroko reklamowane duże modele językowe (LLM‑y), takie jak ChatGPT, mogą zaniedbać zaawansowaną analitykę o sprawdzonej skuteczności […]
Globalnie już 45% instytucji finansowych inwestuje w rozwiązania oparte na generatywnej sztucznej inteligencji – według danych EY. Natomiast jak wynika z raportu Banking on AI przygotowanego przez Accenture, technologia ta może zwiększyć produktywność instytucji finansowych nawet o 1/3. Grzegorz Chudek, dyrektor zarządzający i lider praktyki Cloud First w polskim oddziale Accenture, w rozmowie z Pauliną Kostro omawia, jak GenAI zmienia sektor finansowy, […]
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu. Od tworzenia treści po kodowanie oprogramowania i segmentację klientów – gorączka wdrażania sztucznej inteligencji wciąż rośnie. Wśród licznych spekulacji mediów, analityków i kadry kierowniczej na temat wpływu AI na przedsiębiorstwa jednak nadal nie […]
Firmy z różnych sektorów gospodarki zdecydowanie kierują się ku inwestycjom w nowoczesne rozwiązania IT, które stają się centralną osią finansów, aby sprostać rosnącym wyzwaniom ze strony konkurencji i wysokim oczekiwaniom klientów. Gartner przewiduje, że cały 2024 rok będzie okresem znaczących wzrostów globalnych wydatków na IT, które wyniosą końcem roku 5,26 bilionów dolarów. Co tylko potwierdza dominującą rolę nowych […]
Rozmowa z dr. Jackiem Goliszewskim, prezesem Business Centre Club, ekspertem w zakresie controllingu, zarządzania efektywnością, optymalizacji procesów i kontroli wewnętrznej. W jaki sposób nowe technologie i transformacja cyfrowa wpływają na zarządzanie? Przede wszystkim mówiłbym tu o nowych technologiach w mniejszym lub większym stopniu wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji, tj. automatyce, robotyce, przemyśle 5.0, dużych zbiorach danych, programach analityki biznesowej i predykcyjnej, chatbotach. Wszystkie te […]
Zdobycie i utrzymanie zaufania klientów oraz etyczne i transparentne wykorzystanie generatywnej AI stanowią wyzwania dla sprzedawców detalicznych. Z NOWEGO RAPORTU SALESFORCE oraz Retail AI Council wynika, że sprzedawcy chętnie stosują generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) w celu personalizacji oraz poprawy doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych i online. Jednak prawie połowa z nich ma trudności z wykorzystaniem swoich danych, a tylko 42% łączy różne ich silosy […]