Struktury organizacyjne firm, stworzone przede wszystkim z myślą o efektywności operacyjnej, rzadko przystają do wyzwań związanych z kreowaniem nowych pomysłów. W rezultacie podstawowymi barierami ograniczającymi innowacyjność firm nie są dziś budżety na rozwój, ale utrudnienia wynikające z braku odpowiedniej elastyczności struktur wewnętrznych czy oporu przed dzieleniem się wiedzą i doświadczeniami. O tym, jak pokonać te bariery, rozmawiali uczestnicy debaty „Harvard Business Review […]
Telepraca wciąż jest w Polsce rzadkością. Pracę zdalną, rozumianą jako wykonywanie przez pracowników zadań poza siedzibą firmy i przesyłanie ich efektów za pomocą internetu lub innych technologii teleinformatycznych, wykorzystuje tylko 18% z próby 800 przedsiębiorstw działających w branżach uznanych za najbardziej rokujące w tym zakresie – wynika z badania przeprowadzonego w marcu 2011 r. przez pracownię PBS DGA na zlecenie firmy Intel.Niewielka […]
Technologia i informacja stają się coraz ważniejszym składnikiem usług. Rozwój infostruktury, związany z dołączaniem do sieci nowych, inteligentnych urządzeń codziennego użytku, pozwala kreować nowe nisze usług i produktów z nimi zintegrowanych. Jednak nowe rynki usług są przeważnie podręcznikowymi przykładami „hiperkonkurencji”. W takich warunkach liderami stają się firmy, które w praktyce wdrażają filozofię „platform produktowych”, czyli architektury procesów i rozwiązań nastawionej na szybkie […]
Zdrowie jest jednym z najważniejszych czynników determinujących sukces i satysfakcję w życiu osobistym i zawodowym. Uznając ten fakt, wiele firm dbających o pracowników poza obowiązkową medycyną pracy zapewnia im szeroki zakres opieki medycznej. Niewielu zastanawia się jednak nad tym, czy stosowane programy spełniają rzeczywiste potrzeby i cele pracowników w obszarze zdrowia. Tymczasem oczekiwania pracodawcy i pracowników w kwestii opieki zdrowotnej nie zawsze są zbieżne. […]
Dostęp do technologii IT i internetu to dla społeczeństwa warunek konieczny, by stać się równorzędnym i konkurencyjnym partnerem w nowoczesnym świecie. Według „Strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013”, opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Polska powinna właśnie przechodzić głębokie przemiany na każdym ze wspomnianych poziomów. Wyniki opublikowanego niedawno raportu MSWiA dotyczącego „Wpływu informatyzacji na usprawnienie działania […]
U progu 2011 roku redakcja globalnej edycji Harvard Business Review zapytała 24 liderów biznesu i zarządzania, jakimi wyzwaniami zamierzają się zająć w najbliższym czasie. Na tej podstawie powstała lista globalnych wyzwań, nad których rozwiązywaniem pracować będą w najbliższych miesiącach wybitne umysły i liderzy – od rewolucyjnych zmian w teorii ekonomii poprzez zwiększanie po poprawę jakości rozmów w internecie. Opublikowaliśmy ją w lutowym numerze […]
Kiedy pod koniec lat 90. pojawiły się wizje świata pełnego usług świadczonych konsumentom i organizacjom za pośrednictwem internetu, częstą reakcją na nie był sceptycyzm. Sceptycyzm nie wynikał z braku wiary w techniczną możliwość realizacji tej wizji. Tym, co wydawało się największą barierą dla adaptacji innowacji biznesowych wykorzystujących nowe medium, była ogromna skala zmian przyzwyczajeń. Pozostawiany przez użytkowników sieci […]
Dzisiaj nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez telefonu komórkowego. Stał się on osobistym terminalem, który zawsze nosimy przy sobie. Może być wykorzystany w dowolnym miejscu i czasie. A to z kolei stwarza ogromne szanse i możliwości, jakich nigdy wcześniej nie dawały inne urządzenia. W nowej rzeczywistości telefon komórkowy staje się najważniejszym narzędziem ułatwiającym i usprawniającym ludziom pracę poprzez zapewnienie im […]
** Skala korzyści ** uzyskanych dzięki integracji i konsolidacji outsourcingu, a także powodzenie tego typu projektu, zależy przede wszystkim od poziomu rozwoju organizacji zamawiającej tego typu usługi. Wewnętrzne czynniki sukcesu Im większa i bardziej złożona wewnętrznie jest firma będąca potencjalnym odbiorcą tego typu usług, tym większe są korzyści związane z przeniesieniem części ryzyka związanego ze wsparciem procesów wewnętrznych na niewielką grupę […]
Postępująca koncentracja ruchu sieciowego wokół kilku największych portali rodzi pytania o przyszłość internetu. Efektem tej koncentracji może być powolne zastępowanie ogólnodostępnej sieci umożliwiającej nieograniczoną wymianę informacji przez zbiór wydzielonych, często płatnych, serwisów realizujących bardzo konkretne funkcje. Witold Jankowski: W latach 1995 – 2006 ruch w sieciach internetowych wzrósł z 10 terabajtów do 1 eksabajta (tj. 1 mln terabajtów), a w tym […]