Działania nakierowane na przychody i koszty warto uzupełnić o działania w obszarze technologii, które także mogą przynieść firmie szybkie zwycięstwa. Każda zmiana niesie za sobą zarówno zagrożenia, jak i szanse. Wciąż na nowo doświadczamy tego w biznesie. I zawsze skonfrontowani jesteśmy z tym samym problemem: jak połączyć długoterminowe planowanie i przewidywaną ścieżkę wzrostu ze skokowymi załamaniami popytu wynikającymi z sytuacji kryzysowych lub innych, szybko […]
Żyjący na przełomie XIX i XX wieku światowej sławy antropolog i etnograf Bronisław Malinowski dużą część swojego życia spędził w Melanezji, gdzie starał się dogłębnie poznać tamtejszą kulturę. Ówcześnie w antropologii dominował styl pracy zasadzający się na lekturze i analizie tekstów (tzw. antropologia gabinetowa), a naukowcy rzadko prowadzili obserwacje w terenie. Malinowski badał społeczność Trobriandczyków w ich własnym środowisku. Na podstawie swoich doświadczeń […]
Redukcja kosztów zawsze była główną motywacją do przekazywania części działalności firmy w outsourcing. Dotyczy to także usług związanych z nowoczesnymi technologiami. Zwłaszcza w czasach kryzysu takie „kosztocentryczne” podejście do współpracy ma silne uzasadnienie. Firmy kierujące się tylko kryterium natychmiastowej redukcji kosztów czeka jednak przykra niespodzianka, gdyż obniżenie nakładów potrzebnych na obsługę jest, co prawda, warunkiem niezbędnym, ale nie […]
Trudno jednoznacznie wyrokować, w jakim kierunku powinna zmierzać firma KMS. Świat wokół niej szybko się zmienia i każda organizacja działająca w obszarze internetu musi zdawać sobie sprawę z zagrożeń i korzyści wynikających z open source. Odpowiedź na pytanie, czy firma KMS może wykorzystać oprogramowanie otwarte w procesie tworzenia swoich komercyjnych aplikacji, jest oczywista. Zdecydowanie tak, pod warunkiem jednak, że będzie się to […]
Dzisiejsza biotechnologia to szybko rozwijająca się, zglobalizowana gałąź przemysłu hi‑tech o obrotach zbliżonych do 100 miliardów dolarów rocznie (z czego ponad 40 miliardów przeznaczane jest na badania i rozwój). Światowi inwestorzy uznają przemysł biotechnologiczny za kluczowy dla przyszłości. Ostatnio bank Goldman Sachs utworzył specjalny fundusz inwestycyjny mający zapewnić ciągłość finansowania sektora „biotech” w okresie kryzysu. Komercjalizacja wynalazków naukowych w biologii molekularnej jest […]
W ciągu kilku lat Marty Dirweg awansowała w Kalley Music Software na stanowisko prezesa dzięki swojemu wielkiemu zaangażowaniu i (przynajmniej raz wykazanej) świetnej intuicji. W dalszym ciągu jednak próbuje kierować się przede wszystkim intuicją i emocjami. dpowiedzialność za firmę wymaga przeprowadzenia solidnej analizy możliwych opcji oraz znajomości rynku i klientów (czyli rozeznania, kto tak naprawdę kupuje i korzysta z rozwiązań i oprogramowania KMS). Marty […]
Innowacyjność jest zagadnieniem modnym na biznesowych „salonach” – pojawia się podczas konferencji, w debatach poświęconych gospodarce, w mediach. Niestety, od zajmowania się tym tematem na poziomie publicystyki do skutecznego budowania przewagi konkurencyjnej poprzez systematyczne wprowadzanie innowacji w ofercie, organizacji, metodach zarządzania i modelach biznesowych biegnie daleka droga. Podąża nią jednak na świecie coraz więcej przedsiębiorstw, odkrywając przy okazji nowe […]
Bez względu na to, z czyjej winy doszło do kradzieży danych, szefowie sklepu internetowego muszą jak najszybciej znaleźć lukę w zabezpieczeniach swojego systemu informatycznego i powstrzymać rozszerzające się zagrożenie. Sklep internetowy Buy With Us znalazł się wręcz w podręcznikowej sytuacji, kiedy do akcji powinni wkroczyć specjaliści od informatyki śledczej. Najprawdopodobniej popełniono tu przestępstwo – część przechowywanych danych klientów wyciekła […]
Kradzież danych klientów sklepu internetowego Buy With Us stawia szefów tej firmy w bardzo trudnej sytuacji. Muszą szybko podjąć szereg trudnych decyzji. Priorytetami powinny stać się: obrona dobrego imienia firmy i zapewnienie na przyszłość bezpieczeństwa przechowywania oraz przetwarzania transakcji i danych. Kradzież danych klientów sklepu internetowego Buy With Us stawia szefów tej firmy w bardzo trudnej sytuacji. Muszą szybko […]
Mijają czasy, gdy telewizja i prasa bezsprzecznie dominowały w komunikacji firma – klient. Już dziś znaczący udział w budżecie marketingowym zabierają nietradycyjne formy dotarcia do klienta – portale społecznościowe, blogi, SMS‑y, marketing wirusowy, marketing szeptany, happeningi, koncerty sponsorowane. Dzięki nowym technologiom metod tych jest bardzo dużo. W efekcie konsument zaczyna odczuwać ich przesyt, unika ich. Jak pozytywnie wpływać na […]