Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Twój najlepszy pracownik to AI. Nadeszła era organizacji agentowych

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o automatyzacji. Sztuczna inteligencja przestaje być tylko narzędziem – staje się Twoim nowym pracownikiem, partnerem i członkiem zespołu. Według McKinsey & Company wchodzimy w erę organizacji agentowej, gdzie autonomiczni agenci AI ramię w ramię z ludźmi będą realizować złożone procesy biznesowe. To zmiana większa niż rewolucja cyfrowa, która zredefiniuje modele biznesowe, struktury firm i role, jakie pełnimy. Dowiedz się, na czym polega ten nowy paradygmat i jak przygotować swoją firmę, by nie zostać w tyle.

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Budowanie kultury opartej na danych: trzy błędy, których trzeba unikać

Gdy członkowie organizacji opierają się zmianie sposobu podejmowania decyzji, nawet najlepiej zaplanowane projekty z data science są skazane na porażkę. Oto, jak przezwyciężyć kluczowe wyzwania.

 

Gdy jedna z największych globalnych firm telekomunikacyjnych zmagała się z wysokim poziomem odpływu klientów, zespół marketingu próbował przeciwdziałać temu zjawisku, stosując podejście heurystyczne. Na przykład, jeśli klient nie wykonywał połączeń wychodzących przez trzy tygodnie, firma uruchamiała promocję. Jednak nie przyniosło to rezultatów, wskaźnik utrzymania klientów był najniższy od lat. Na podstawie cotygodniowych przeglądów wyników biznesowych, prezes firmy uznał, że nadszedł czas na zmianę strategii. Zwrócił się ku narzędziom data science i stworzył międzydziałowy zespół projektowy w celu rozwiązania problemu. Algorytmy uczenia maszynowego przeanalizowały wzorce zachowań klientów i prognozy rezygnacji z usług. Wykorzystanie prostych technik, takich jak drzewa decyzyjne, pomogło zidentyfikować czynniki, które trafnie szacowały prawdopodobieństwo odejścia klienta, na przykład na podstawie wysokości rachunków i wzorców połączeń wychodzących.

Ludzka różnorodność uratuje Twoją pracę przed przejęciem przez roboty

Roboty od dawna są uznawane za idealne rozwiązanie do przejęcia najbardziej “brudnych”, nudnych i niebezpiecznych zadań w społeczeństwie, od robotów odkurzających (brudnych) po roboty produkcyjne (nudne) i roboty wojskowe (niebezpieczne). Wszystkie te role były oczywiście kiedyś wykonywane przez ludzi, a osoby pełniące te funkcje będą nadal zastępowane przez roboty.

15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
BIZNES I TECHNOLOGIE

Nie zapominajmy o rezerwach tkwiących w IT

Działania nakierowane na przychody i koszty warto uzupełnić o działania w obszarze technologii, które także mogą przynieść firmie szybkie zwycięstwa. Każda zmiana niesie za sobą zarówno zagrożenia, jak i szanse. Wciąż na nowo doświadczamy tego w biznesie. I zawsze skonfrontowani jesteśmy z tym samym problemem: jak połączyć długoterminowe planowanie i przewidywaną ścieżkę wzrostu ze skokowymi załamaniami popytu wynikającymi z sytuacji kryzysowych lub innych, szybko […]

Tomasz Laudy
1 lipca 2009
Wnikanie w życie klientów
Analityka i Business Intelligence

Wnikanie w życie klientów

Żyjący na przełomie XIX i XX wieku światowej sławy antropolog i etnograf Bronisław Malinowski dużą część swojego życia spędził w Melanezji, gdzie starał się dogłębnie poznać tamtejszą kulturę. Ówcześnie w antropologii dominował styl pracy zasadzający się na lekturze i analizie tekstów (tzw. antropologia gabinetowa), a naukowcy rzadko prowadzili obserwacje w terenie. Malinowski badał społeczność Trobriandczyków w ich własnym środowisku. Na podstawie swoich doświadczeń […]

Dominika Maison
1 czerwca 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Outsourcing jako narzędzie transformacji firmy – komentarz 2

Redukcja kosztów zawsze była główną motywacją do przekazywania części działalności firmy w outsourcing. Dotyczy to także usług związanych z nowoczesnymi technologiami. Zwłaszcza w czasach kryzysu takie „kosztocentryczne” podejście do współpracy ma silne uzasadnienie. Firmy kierujące się tylko kryterium natychmiastowej redukcji kosztów czeka jednak przykra niespodzianka, gdyż obniżenie nakładów potrzebnych na obsługę jest, co prawda, warunkiem niezbędnym, ale nie […]

Łukasz Dutkiewicz
1 czerwca 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Open source: zbawienie czy prosta droga do upadku? – komentarz 6

Trudno jednoznacznie wyrokować, w jakim kierunku powinna zmierzać firma KMS. Świat wokół niej szybko się zmienia i każda organizacja działająca w obszarze internetu musi zdawać sobie sprawę z zagrożeń i korzyści wynikających z open source. Odpowiedź na pytanie, czy firma KMS może wykorzystać oprogramowanie otwarte w procesie tworzenia swoich komercyjnych aplikacji, jest oczywista. Zdecydowanie tak, pod warunkiem jednak, że będzie się to […]

Ziemowit Przymus
1 kwietnia 2009
Gospodarki wschodzące wkraczają do sektora biotechnologii
BIZNES I TECHNOLOGIE

Gospodarki wschodzące wkraczają do sektora biotechnologii

Dzisiejsza biotechnologia to szybko rozwijająca się, zglobalizowana gałąź przemysłu hi‑tech o obrotach zbliżonych do 100 miliardów dolarów rocznie (z czego ponad 40 miliardów przeznaczane jest na badania i rozwój). Światowi inwestorzy uznają przemysł biotechnologiczny za kluczowy dla przyszłości. Ostatnio bank Goldman Sachs utworzył specjalny fundusz inwestycyjny mający zapewnić ciągłość finansowania sektora „biotech” w okresie kryzysu. Komercjalizacja wynalazków naukowych w biologii molekularnej jest […]

Tomasz Mroczkowski
1 kwietnia 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Open source: zbawienie czy prosta droga do upadku? – komentarz 4

W ciągu kilku lat Marty Dirweg awansowała w Kalley Music Software na stanowisko prezesa dzięki swojemu wielkiemu zaangażowaniu i (przynajmniej raz wykazanej) świetnej intuicji. W dalszym ciągu jednak próbuje kierować się przede wszystkim intuicją i emocjami. dpowiedzialność za firmę wymaga przeprowadzenia solidnej analizy możliwych opcji oraz znajomości rynku i klientów (czyli rozeznania, kto tak naprawdę kupuje i korzysta z rozwiązań i oprogramowania KMS). Marty […]

Tomasz Chlebowski
1 kwietnia 2009
Innowacyjność w polskich firmach
BIZNES I TECHNOLOGIE

Innowacyjność w polskich firmach

Innowacyjność jest zagadnieniem modnym na biznesowych „salonach” – pojawia się podczas konferencji, w debatach poświęconych gospodarce, w mediach. Niestety, od zajmowania się tym tematem na poziomie publicystyki do skutecznego budowania przewagi konkurencyjnej poprzez systematyczne wprowadzanie innowacji w ofercie, organizacji, metodach zarządzania i modelach biznesowych biegnie daleka droga. Podąża nią jednak na świecie coraz więcej przedsiębiorstw, odkrywając przy okazji nowe […]

Borys Stokalski
1 marca 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Ktoś ukradł dane naszych klientów! Co robić? – Komentarz 1

Bez względu na to, z czyjej winy doszło do kradzieży danych, szefowie sklepu internetowego muszą jak najszybciej znaleźć lukę w zabezpieczeniach swojego systemu informatycznego i powstrzymać rozszerzające się zagrożenie. Sklep internetowy Buy With Us znalazł się wręcz w podręcznikowej sytuacji, kiedy do akcji powinni wkroczyć specjaliści od informatyki śledczej. Najprawdopodobniej popełniono tu przestępstwo – część przechowywanych danych klientów wyciekła […]

Sebastian Małycha
1 stycznia 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Ktoś ukradł dane naszych klientów! Co robić? – Komentarz 3

Kradzież danych klientów sklepu internetowego Buy With Us stawia szefów tej firmy w bardzo trudnej sytuacji. Muszą szybko podjąć szereg trudnych decyzji. Priorytetami powinny stać się: obrona dobrego imienia firmy i zapewnienie na przyszłość bezpieczeństwa przechowywania oraz przetwarzania transakcji i danych. Kradzież danych klientów sklepu internetowego Buy With Us stawia szefów tej firmy w bardzo trudnej sytuacji. Muszą szybko […]

Grzegorz Łapiński
1 stycznia 2009
Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł?
BIZNES I TECHNOLOGIE

Nowe trendy w komunikacji marketingowej: czas zmian czy powrót do źródeł?

Mijają czasy, gdy telewizja i prasa bezsprzecznie dominowały w komunikacji firma – klient. Już dziś znaczący udział w budżecie marketingowym zabierają nietradycyjne formy dotarcia do klienta – portale społecznościowe, blogi, SMS‑y, marketing wirusowy, marketing szeptany, happeningi, koncerty sponsorowane. Dzięki nowym technologiom metod tych jest bardzo dużo. W efekcie konsument zaczyna odczuwać ich przesyt, unika ich. Jak pozytywnie wpływać na […]

Piotr Gotkowski Paweł Krzysztofik Krzysztof Prus Wojciech Pruszkowski Tadeusz Żórawski Łukasz Świerżewski
1 grudnia 2008

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!