Czy rosnące wskaźniki na prezentacji wyników firmy rzeczywiście zawsze są powodem do radości? Niekoniecznie. Jeśli pojawiają się zbyt często, mogą świadczyć nie o wyjątkowo korzystnej passie, ale o presji dostarczania pozytywnych wiadomości przełożonym. Zamiecione pod dywan problemy jednak prędzej czy później wyjdą na jaw. Pozytywne wyniki mogą budzić niepokój Pozytywne wyniki napawają optymizmem. Jeśli jednak […]
Potrzeby pracowników są zróżnicowane, podobnie jak ich preferencje dotyczące miejsca i czasu wykonywania obowiązków zawodowych. Pięć lat po masowym przejściu na pracę zdalną – i w obliczu rosnącej liczby nakazów powrotu do biur – jakie są obecne nastroje pracowników wobec elastycznych form zatrudnienia? Wyniki naszych badań rzucają światło na to, jak bardzo pracownicy w różnym […]
Stres jest nieuniknionym elementem codzienności. może działać mobilizująco, jego długotrwale oddziaływanie niesie poważne konsekwencje – zarówno dla zdrowia pracowników, jak i dla całej firmy. Jak dziś wygląda kondycja psychiczna polskich pracowników i co liderzy mogą zrobić, żeby przeciwdziałać wypaleniu i poprawić dobrostan zespołów?? Badania ADP Research potwierdzają, że polscy pracownicy funkcjonują w permanentnym stresie, co […]
Jasne zdefiniowanie celów i staranne zaplanowanie otwartego wyzwania związanego z rozwiązywaniem problemów znacząco zwiększa szanse na to, że hackathon przyniesie użyteczne rezultaty. Hackathony to cenne narzędzie wspierające innowacyjne rozwiązania trudnych problemów — ale mogą też zakończyć się fiaskiem. Jest to szczególnie przykre. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę ogromne zasoby czasu, pieniędzy i innych środków zaangażowanych […]
Aby przyciągnąć zdolnych kandydatów, organizacje muszą dawać jasne sygnały, że tworzą miejsce pracy sprzyjające poczuciu wspólnoty, sensu i rozwoju. Te trzy cechy szczególnie doceniają utalentowani pracownicy.Na papierze to była jej wymarzona praca. Jako wiceprezes ds. komunikacji w globalnej firmie farmaceutycznej, Rushmie Nofsinger spodziewała się, że obejmie wymagającą funkcje. Rolę, w której będzie mogła wykorzystać swoje […]
Powrót do biur nie może się udać bez tego składnika. Jak odbudować psychologiczny kontrakt zaufania w zespole? Wdrażanie polityki powrotu do biur to nie tylko kwestia liczby dni spędzanych stacjonarnie. Badania wykazują, że ważniejszy może okazać się sposób jej wprowadzenia, komunikowania i elastyczność egzekwowania. Fala demotywacji, z którą boryka się wiele przedsiębiorstw, wynika z tego, […]
Czy zdarzyło ci się kiedyś z niechęcią myśleć o spotkaniu z kolegą z pracy, którego zachowanie sprawia, że każda rozmowa przypomina stąpanie po cienkim lodzie? Gdy ktoś w miejscu pracy wydaje się żywić wobec ciebie niechęć, napięcie może być wyczuwalne i wpływać nie tylko na twoją produktywność, ale także na morale całego zespołu. Zamiast pozwalać, […]
Czas to pieniądz – ale to ludzie generują wartość firmy. W realiach intensywnej konkurencji i nieustannej walki o przewagę rynkową szybkość działania stała się podstawową walutą w świecie biznesu. Jednak fundamentem każdej organizacji pozostają nie wskaźniki, lecz talenty – zaangażowani, pomysłowi pracownicy, których potencjał napędza innowacje i rozwój. Czy zatem skrócenie procesu rekrutacyjnego powinno odbywać […]
Coraz częściej millenialsi skarżą się na presję, przemęczenie i brak stabilności, co wywołuje rosnące wypalenie młodych menedżerów z pokolenia Y. Wysoka inflacja, sztywna kultura pracy i nierealistyczne oczekiwania wobec wykorzystania AI dodatkowo potęgują problem. O tym, co organizacje mogą zrobić, by zatrzymać talenty i zadbać o dobrostan menedżerów, rozmawiamy z ekspertką rynku pracy Dagną Frydrych. […]
Gdy codzienna komunikacja sprowadza się do skrótów myślowych, domysłów i niejasnych sygnałów, łatwo o spadek zaangażowania, narastające napięcia i chaos informacyjny. Coraz więcej organizacji dostrzega, że to właśnie język – sposób, w jaki mówimy do siebie w pracy – buduje (lub rujnuje) atmosferę oraz relacje w zespołach. O tym, jak świadomie kształtować kulturę organizacyjną poprzez […]