Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Nowoczesny sprzęt biurowy – must-have dla domu i biura

Współczesne biuro to nie tylko monitor i klawiatura. To ergonomiczne krzesło, wygodna przestrzeń – i niezawodne, dobrze dobrane urządzenia peryferyjne, takie jak myszki, podkładki czy słuchawki. W 2025 roku kluczowym trendem jest połączenie komfortu z jakością: sprzęt powinien minimalizować zakłócenia, wspierać długą pracę (oczywiście bez zmęczenia), oraz dobrze integrować się z systemami konferencyjnymi. Bezprzewodowe akcesoria – od słuchawek, przez klawiatury – zyskują na popularności, bo eliminują bałagan, plątaninę kabli i zwiększają mobilność w domowo-biurowych realiach.

Słuchawki bezprzewodowe – wygoda, która słyszy

Bezprzewodowe słuchawki to dziś niemal standard biurowy. Kluczowe cechy, które powinny mieć: wygodne dopasowanie, długi czas pracy na baterii, skuteczna redukcja hałasu (ANC), a także czysty mikrofon – do spotkań online i długich konferencji. Przewaga bezprzewodowych modeli polega także na elastycznym wykorzystaniu: od wideokonferencji, przez muzykę, aż po podcasty w czasie przerwy.

Jabra PanaCast 40 VBS Jabra prezentuje PanaCast 40 VBS jako odpowiedź na potrzeby nowoczesnego biura

Aż 94% pracowników biurowych chętnie korzysta z małych sal konferencyjnych podczas codziennych spotkań, a 73% z nich uważa, że właśnie tam najlepiej współpracuje się z zespołem – wynika z najnowszego, globalnego badania „Big Ideas, Small Rooms”[1], przeprowadzonego przez firmę Jabra. Co więcej, 65% respondentów wskazuje, że to właśnie w tych przestrzeniach powstają ich najbardziej innowacyjne pomysły. W odpowiedzi na rosnące znaczenie małych sal w środowisku współczesnej pracy, Jabra wprowadza na polski rynek PanaCast 40 VBS – pierwszy na świecie wideo bar z systemem Android zaprojektowany specjalnie do takich pomieszczeń. Urządzenie będzie dostępne w sprzedaży już o 4 sierpnia b.r.

Małe sale konferencyjne – kluczowy zasób współczesnego biura

Z raportu Jabra jasno wynika, że małe sale konferencyjne – mieszczące do ośmiu osób –  stały się fundamentem współczesnego środowiska pracy. Niemal każdy pracownik biorący udział w badaniu (94%) przyznał, że korzysta z nich w codziennej pracy. Dlaczego? To w nich – według 70% badanych – spotkania są bardziej przyjemne, a zespoły efektywniej rozwiązują problemy i generują nowe idee. Ponadto aż 74% pracowników wskazuje, że takie przestrzenie sprzyjają budowaniu zaufania i równemu zaangażowaniu uczestników. 73% ankietowanych uważa, że łatwiej współpracować w małych salach niż w średnich czy dużych. Małe przestrzenie sprzyjają bowiem bezpośredniej interakcji i partnerstwu, przekłada się to na lepszą atmosferę i relatywnie wpływa na jakość pracy. Co ważne małe sale stają się centrami kreatywności – 65% respondentów deklaruje, że ich najbardziej innowacyjne pomysły powstają właśnie w małych salach.

automatyzacja z ludzką twarzą Automatyzacja z sensem. Jak odblokować prawdziwą efektywność

AI miała zrewolucjonizować sposób pracy, a często prowadzi do zatorów, budzi opór i generuje niepotrzebne koszty. Co poszło nie tak? I jak firmy mogą zautomatyzować swoje procesy z myślą o ludziach, a nie pomijając ludzi?

Causal ML
Premium
Jak skutecznie wdrożyć przyczynowe uczenie maszynowe (Causal ML) w organizacji?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał Causal ML jako narzędzia wspierającego podejmowanie trafnych decyzji. Jednak skuteczne wdrożenie tego podejścia wymaga czegoś więcej niż zaawansowanych algorytmów — potrzebne są właściwe pytania, odpowiednie dane oraz współpraca interdyscyplinarnych zespołów.

Robotyzacja bez złudzeń: 6 mitów, które blokują rozwój firm

Roboty pozwalają firmom rozkwitać nawet w niepewnych czasach. Budują odporność operacyjną, a także stanowią odpowiedź na wyzwania współczesnego biznesu. Mimo to wokół robotyzacji narosło wiele mitów i uproszczeń. Sprawdź, czy któryś z nich nie ogranicza twojej organizacji.

Niedobór siły roboczej, presja na stabilność operacyjną, wymogi ESG, optymalizacja energetyczna czy restrukturyzacja łańcuchów dostaw – to tylko niektóre wyzwania, z którymi dziś mierzą się przedsiębiorstwa. Właśnie w tych obszarach robotyzacja przynosi konkretne i mierzalne korzyści. Nie jest już wyłącznie futurystyczną wizją. Stała się koniecznością biznesową.

Według raportu World Robotics 2024 w 2023 r. zainstalowano na świecie 541 tys. nowych robotów przemysłowych, co stanowi drugi najwyższy wynik w historii. Jednocześnie liczba profesjonalnych robotów usługowych, takich jak autonomiczne urządzenia sprzątające czy transportowe, wzrosła aż o 30%.

PIOTR SPRZĘCZKA dyrektor zarządzający CEE w Logwin AG Wybieram MIT
Jako lider międzynarodowej firmy logistycznej zawsze muszę być na bieżąco z rynkowymi trendami i prognozami. Tylko w ten sposób ja i mój zespół jesteśmy w stanie odpowiadać na szybko zmieniające się potrzeby naszych klientów. W dobie dezinformacji i plagi fake newsów potrzebujemy wiarygodnych, merytorycznych i treściwych źródeł informacji, a o takie z roku na rok […]
Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Mózg
BIZNES I TECHNOLOGIE

Mózg

Ten, kto mdleje, na pewno nie jest w dobrej formie. Ale utrata przytomności to jedynie sygnał, że niedotleniony mózg podjął decyzję o „odłączeniu” całego ciała. Zachowana w ten sposób minimalna rezerwa tlenu służy wyłącznie jego fizjologicznym potrzebom. W ten sposób działa BMS – mózg inteligentnego budynku. Uruchamia procedury awaryjne, gdy zawodzi technika i możliwości człowieka. W latach 90. szybko rozwijały się […]

Adam Czyżewski Elżbieta Czyżewska
1 kwietnia 2004
Układ krwionośny
BIZNES I TECHNOLOGIE

Układ krwionośny

Dziś generalny wykonawca oferuje najemcom inteligentny budynek, całkowicie wyposażony w kompatybilne ze sobą urządzenia i technologie, dostarczane w ramach jednego kontraktu. Jak się okazało, budowa takiej nieruchomości oraz zarządzanie nią są tańsze niż adaptacja starego obiektu do nowych zadań. Inteligentny budynek stał się chodliwym towarem. Od kilku lat organizuje się w Polsce konkursy na najlepsze inteligentne obiekty: banki, hotele, […]

Adam Czyżewski Elżbieta Czyżewska
1 kwietnia 2004
IT się liczy
BIZNES I TECHNOLOGIE

IT się liczy

Choć informatyka jest dziś integralną częścią każdej firmy, to wzbudza dużo kontrowersji. Wielu menedżerów widzi w niej raczej worek bez dna niż narzędzie do zarabiania pieniędzy. Czy brak efektów wynika z nieumiejętnego wykorzystania możliwości IT? Czy informatyka stała się już na tyle powszechna, że nie tworzy trwałej przewagi konkurencyjnej? Nie ma dziś dziedziny, która rodziłaby w zarządach firm […]

Witold Jankowski Tomasz Bochenek Sławomir Chłoń Andrzej Dopierała Wojciech Hałka Andrzej J. Piotrowski Paweł Piwowar Aleksander Kwiatkowski
1 marca 2004
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jak integrować systemy informatyczne w firmie… komentarz 1

Uruchomienie rozwiązań SAP oznacza dla Opoczna jakościową zmianę na wszystkich poziomach zarządzania. Wdrożenie objęło rachunkowość, księgowość majątku trwałego, zarządzanie płynnością finansową, kontroling, gospodarkę materiałową, sprzedaż i dystrybucję, planowanie i sterowanie produkcją, kadry i płace. Rozwiązania zintegrowanego systemu klasy ERP stwarzają warunki do podniesienia efektywności działań operacyjnych, zwłaszcza w logistyce. Zarządowi dostarczają pełnych i realnych danych, pomagających podejmować trafne decyzje o kierunkach […]

Waldemar Skwara
1 marca 2004
Czy zdecydować się na outsourcing IT
BIZNES I TECHNOLOGIE

Czy zdecydować się na outsourcing IT

Outsourcing jest opcją wartą rozważenia, szczególnie tam, gdzie okres „biznesowego” życia inwestycji jest krótszy niż okres jej księgowej amortyzacji. Dotyczyć to może na przykład infrastruktury informatycznej, która często wymaga modernizacji. Firma outsourcingowa staje się pożądanym partnerem dla przedsiębiorstwa wówczas, gdy potrafi zapewnić kompetencje wyższe, niż mogłoby ono mieć czy rozwinąć u siebie (i to w ramach osiągalnego […]

Borys Stokalski Leszek Wroński
1 marca 2004
Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy
BIZNES I TECHNOLOGIE

Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy

Polityka Bezpieczeństwa Informacji – to pojęcie od kilku lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem biznesowych decydentów. Powierzchowne potraktowanie kwestii ochrony informacji może jednak przynieść więcej szkody niż pożytku. Mówiąc wprost: gorset nieprzemyślanej kontroli przepływu informacji może biznesowi w równym stopniu zaszkodzić, co zbagatelizowanie kwestii polityki bezpieczeństwa. Stwierdzenie, że w czasach gospodarki opartej na wiedzy przepływ informacji powinien podlegać […]

Borys Stokalski
1 maja 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!