Streszczenie: Redakcja Harvard Business Review Polska przeprowadziła ankietę wśród sześciu liderów polskiego biznesu, pytając o najważniejsze wyzwania w nadchodzących latach. Odpowiedzi były zróżnicowane, od orientacji na innowacje, poprzez rozwój szerokopasmowego internetu i związane z tym szanse dla technologii mobilnych oraz personalizacji e-usług, aż po inwestycje w technologie energooszczędne oraz zarządzanie zaufaniem i kulturą organizacyjną.
U progu 2011 roku redakcja globalnej edycji Harvard Business Review zapytała 24 liderów biznesu i zarządzania, jakimi wyzwaniami zamierzają się zająć w najbliższym czasie. Na tej podstawie powstała lista globalnych wyzwań, nad których rozwiązywaniem pracować będą w najbliższych miesiącach wybitne umysły i liderzy – od rewolucyjnych zmian w teorii ekonomii poprzez zwiększanie po poprawę jakości rozmów w internecie. Opublikowaliśmy ją w lutowym numerze Harvard Business Review Polska.
Uzupełnieniem tego zestawienia jest Agenda HBRP – wypowiedzi liderów polskich firm na temat najważniejszych ich zdaniem wyzwań z punktu widzenia ich przedsiębiorstw i branż.

