Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Twój najlepszy pracownik to AI. Nadeszła era organizacji agentowych

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o automatyzacji. Sztuczna inteligencja przestaje być tylko narzędziem – staje się Twoim nowym pracownikiem, partnerem i członkiem zespołu. Według McKinsey & Company wchodzimy w erę organizacji agentowej, gdzie autonomiczni agenci AI ramię w ramię z ludźmi będą realizować złożone procesy biznesowe. To zmiana większa niż rewolucja cyfrowa, która zredefiniuje modele biznesowe, struktury firm i role, jakie pełnimy. Dowiedz się, na czym polega ten nowy paradygmat i jak przygotować swoją firmę, by nie zostać w tyle.

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Budowanie kultury opartej na danych: trzy błędy, których trzeba unikać

Gdy członkowie organizacji opierają się zmianie sposobu podejmowania decyzji, nawet najlepiej zaplanowane projekty z data science są skazane na porażkę. Oto, jak przezwyciężyć kluczowe wyzwania.

 

Gdy jedna z największych globalnych firm telekomunikacyjnych zmagała się z wysokim poziomem odpływu klientów, zespół marketingu próbował przeciwdziałać temu zjawisku, stosując podejście heurystyczne. Na przykład, jeśli klient nie wykonywał połączeń wychodzących przez trzy tygodnie, firma uruchamiała promocję. Jednak nie przyniosło to rezultatów, wskaźnik utrzymania klientów był najniższy od lat. Na podstawie cotygodniowych przeglądów wyników biznesowych, prezes firmy uznał, że nadszedł czas na zmianę strategii. Zwrócił się ku narzędziom data science i stworzył międzydziałowy zespół projektowy w celu rozwiązania problemu. Algorytmy uczenia maszynowego przeanalizowały wzorce zachowań klientów i prognozy rezygnacji z usług. Wykorzystanie prostych technik, takich jak drzewa decyzyjne, pomogło zidentyfikować czynniki, które trafnie szacowały prawdopodobieństwo odejścia klienta, na przykład na podstawie wysokości rachunków i wzorców połączeń wychodzących.

Ludzka różnorodność uratuje Twoją pracę przed przejęciem przez roboty

Roboty od dawna są uznawane za idealne rozwiązanie do przejęcia najbardziej “brudnych”, nudnych i niebezpiecznych zadań w społeczeństwie, od robotów odkurzających (brudnych) po roboty produkcyjne (nudne) i roboty wojskowe (niebezpieczne). Wszystkie te role były oczywiście kiedyś wykonywane przez ludzi, a osoby pełniące te funkcje będą nadal zastępowane przez roboty.

15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Bliżej klienta - nowe trendy w marketingu bezpośrednim
BIZNES I TECHNOLOGIE

Bliżej klienta – nowe trendy w marketingu bezpośrednim

Marketingowcy zawsze chcieli mieć bezpośredni i tani dostęp do klientów. Dziś jest to wreszcie możliwe dzięki nowym technologiom – Internetowi, poczcie elektronicznej, SMS‑om, geolokalizacji itp. Problem w tym, że rewolucja w kanałach komunikacji nie jest jedyną zmianą w otoczeniu rynkowym. Duże zmiany zaszły także w relacjach między firmami a detalistami oraz w oczekiwaniach samych klientów. W efekcie, mimo nowych, interaktywnych metod dotarcia, skuteczność […]

Witold Jankowski Konrad Kobylecki Antoine Kolendowski Grzegorz Rawicz-Mańkowski Marek Sodolski Lester Wunderman
1 stycznia 2008
Reklama w grach komputerowych
BIZNES I TECHNOLOGIE

Reklama w grach komputerowych

Standardowe nośniki reklamy często są mało skuteczne. Firmy tymczasem wciąż szukają nowych metod dotarcia do klientów, zwrócenia ich uwagi i wyróżnienia się na tle silnej konkurencji. Jednym z najnowszych kanałów marketingowych, który powoli zaczyna być zauważany przez reklamodawców, są gry komputerowe. Według należącej do koncernu Microsoft firmy Massive Incorporated, światowy rynek reklam w grach komputerowych osiągnie do 2010 […]

Tomasz Bryłka
1 września 2007
Czym jest sukces w outsourcingu?
BIZNES I TECHNOLOGIE

Czym jest sukces w outsourcingu?

Zmienia się rola outsourcingu. Choć redukcja kosztów nadal pozostaje nadrzędnym celem przy przekazywaniu na zewnątrz części działalności firmy, menedżerowie zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do podniesienia jakości i zwiększenia efektywności procesów biznesowych. Czy dla firmy motoryzacyjnej montaż samochodów jest obszarem o znaczeniu strategicznym? Oczywiście, że tak. Czy można taki obszar wydzielić na zewnątrz firmy? Według tradycyjnego podejścia […]

Ewa Banachowicz Łukasz Świerżewski
1 czerwca 2007
BIZNES I TECHNOLOGIE

Przełomowe innowacje… – komentarz 1

Zanim szefowie Seedpolu podejmą ostateczną decyzję o zaangażowaniu się w walkę z konkurencją i wprowadzeniu na rynek nasion wyprodukowanych według nowej technologii, muszą starannie przeanalizować i ocenić sytuację z perspektywy klienta, konkurencji, regulacji prawnych oraz ryzyka związanego z różnymi opcjami strategicznymi. Sytuacja, w jakiej znalazł się Seedpol, jest bardzo typowa dla wielu firm, które stanęły na rozdrożu, nie wiedząc, jak zareagować na pojawienie […]

Artur Pielech
1 maja 2007
Reklama w Internecie: irytująca, ale skuteczna
BIZNES I TECHNOLOGIE

Reklama w Internecie: irytująca, ale skuteczna

W swoich działaniach marketingowych firmy coraz częściej wykorzystują Internet. Do popularnego już e‑mailingu dochodzą takie formy reklamy, jak: button, skyscraper, pop‑under czy toplayer. Menedżerowie decydujący o wydatkach marketingowych powinni wiedzieć, które z nich są najbardziej popularne wśród internautów. Od kilku lat na światowym rynku reklamowym zarysowuje się wyraźny trend – rosną wydatki na reklamę w Internecie. Tendencja ta jest […]

Dominika Kowalczyk
1 kwietnia 2007
Wikinomia: nowe możliwości tworzenia wartości dzięki społecznościom internetowym
BIZNES I TECHNOLOGIE

Wikinomia: nowe możliwości tworzenia wartości dzięki społecznościom internetowym

W swojej najnowszej książce, która ukazała się w ostatnich dniach grudnia 2006 r., mówi pan o powstaniu nowego świata zwanego wikinomią (wikinomics). Co to jest? Wikinomia (wikinomics) to sztuka i nauka wspólnego tworzenia treści przez użytkowników Internetu (peer production). Ludzie na całym świecie mogą teraz współpracować ze sobą w sposób, który był wcześniej niemożliwy. Dotąd współpracowali bowiem ze sobą tylko […]

Don Tapscott Andrzej Łokaj
1 marca 2007
Centralizacja i automatyzacja: narzędzia poprawy przejrzystości i efektywności zarządzania finansami
Automatyzacja i robotyzacja

Centralizacja i automatyzacja: narzędzia poprawy przejrzystości i efektywności zarządzania finansami

Chcąc zachować kontrolę nad finansami szybko rozwijających się firm, menedżerowie dążą do centralizacji i automatyzacji zarządzania przepływami finansowymi i gotówką. Aby to osiągnąć, coraz szerzej wykorzystują narzędzia i rozwiązania oferowane przez instytucje finansowe. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa – rosnącą liczbą klientów, powstającymi kolejnymi oddziałami w kraju i za granicą, przejmowaniem innych firm – bieżące operacje na rachunkach firmy stają się na […]

Łukasz Świerżewski Katarzyna Dedo-Olędzka
1 marca 2007
Stopniowe wdrażanie rozwiązań architektonicznych w KE Energa
BIZNES I TECHNOLOGIE

Stopniowe wdrażanie rozwiązań architektonicznych w KE Energa

Koncern Energetyczny Energa to przykład polskiego przedsiębiorstwa, w którym – mimo ogromnej złożoności wynikającej z połączenia kilku spółek – stopniowo udaje się tworzyć architekturę IT zgodną ze światowymi trendami – EDA (Event Driven Architecture) i SOA (Service Oriented Architecture). Krzysztof Kardaś, członek zarządu firmy Prokom Software, która jest partnerem KE Energa wdrażającym nowe rozwiązania informatyczne, twierdzi, że do […]

Grzegorz Pawlik Krzysztof Kardaś
1 lutego 2007
BIZNES I TECHNOLOGIE

Dlaczego prezesi firm coraz częściej interesują się architekturą IT?

Zarządy przedsiębiorstw nie chcą już dłużej słyszeć, że nie da się szybko zrealizować nowego projektu biznesowego z powodu niedostosowania istniejących systemów informatycznych lub astronomicznych kosztów wdrożenia nowych. Problemom mają zaradzić architekci systemów informatycznych wyposażeni w najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny architektury IT. W dużych firmach coraz częściej usłyszeć dziś można sformułowanie „architektura IT”. Przedsiębiorstwa tworzą biura architektury, wykształcił się też […]

Łukasz Świerżewski Katarzyna Dedo-Olędzka
1 lutego 2007
Jak nowe podejście do architektury IT może zmienić twoją firmę
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jak nowe podejście do architektury IT może zmienić twoją firmę

Większość menedżerów zatrudnia architekta IT, ponieważ chce rozwiązać doraźne problemy z pogranicza informatyki i biznesu: wysokie koszty wdrożeń, brak elastyczności systemów IT, problemy z integracją nowych aplikacji. Nowe podejście do architektury IT może być tymczasem początkiem zmiany sposobu działania firmy. Gdy w 1949 roku firma Lego wprowadziła na rynek pierwsze plastikowe klocki, nikt nie przewidywał, że produkt ten odniesie […]

Łukasz Świerżewski Katarzyna Dedo-Olędzka
1 lutego 2007

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!