Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Twój najlepszy pracownik to AI. Nadeszła era organizacji agentowych

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o automatyzacji. Sztuczna inteligencja przestaje być tylko narzędziem – staje się Twoim nowym pracownikiem, partnerem i członkiem zespołu. Według McKinsey & Company wchodzimy w erę organizacji agentowej, gdzie autonomiczni agenci AI ramię w ramię z ludźmi będą realizować złożone procesy biznesowe. To zmiana większa niż rewolucja cyfrowa, która zredefiniuje modele biznesowe, struktury firm i role, jakie pełnimy. Dowiedz się, na czym polega ten nowy paradygmat i jak przygotować swoją firmę, by nie zostać w tyle.

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Budowanie kultury opartej na danych: trzy błędy, których trzeba unikać

Gdy członkowie organizacji opierają się zmianie sposobu podejmowania decyzji, nawet najlepiej zaplanowane projekty z data science są skazane na porażkę. Oto, jak przezwyciężyć kluczowe wyzwania.

 

Gdy jedna z największych globalnych firm telekomunikacyjnych zmagała się z wysokim poziomem odpływu klientów, zespół marketingu próbował przeciwdziałać temu zjawisku, stosując podejście heurystyczne. Na przykład, jeśli klient nie wykonywał połączeń wychodzących przez trzy tygodnie, firma uruchamiała promocję. Jednak nie przyniosło to rezultatów, wskaźnik utrzymania klientów był najniższy od lat. Na podstawie cotygodniowych przeglądów wyników biznesowych, prezes firmy uznał, że nadszedł czas na zmianę strategii. Zwrócił się ku narzędziom data science i stworzył międzydziałowy zespół projektowy w celu rozwiązania problemu. Algorytmy uczenia maszynowego przeanalizowały wzorce zachowań klientów i prognozy rezygnacji z usług. Wykorzystanie prostych technik, takich jak drzewa decyzyjne, pomogło zidentyfikować czynniki, które trafnie szacowały prawdopodobieństwo odejścia klienta, na przykład na podstawie wysokości rachunków i wzorców połączeń wychodzących.

Ludzka różnorodność uratuje Twoją pracę przed przejęciem przez roboty

Roboty od dawna są uznawane za idealne rozwiązanie do przejęcia najbardziej “brudnych”, nudnych i niebezpiecznych zadań w społeczeństwie, od robotów odkurzających (brudnych) po roboty produkcyjne (nudne) i roboty wojskowe (niebezpieczne). Wszystkie te role były oczywiście kiedyś wykonywane przez ludzi, a osoby pełniące te funkcje będą nadal zastępowane przez roboty.

15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Jak uniknąć pułapek czyhających na wdrażających systemy CRM?
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jak uniknąć pułapek czyhających na wdrażających systemy CRM?

Projekty wdrożenia CRM mają coraz bardziej kompleksowy charakter, stając się narzędziem zmiany w organizacji. Systemy CRM przez lata były symbolem niespełnionych obietnic, oferowanych przez technologie informatyczne. Boom, który przyniósł największym dostawcom technologii CRM kilkudziesięcioprocentowe roczne wzrosty sprzedaży, odnotowywane w latach 1998 – 2001, zakończył się błyskawicznie kilkoma spektakularnymi porażkami projektów wdrożeniowych. Podstawowe czynniki ryzyka Wdrożenia systemów CRM […]

Antoni Bielewicz
1 grudnia 2008
Różne oblicza transformacji
BIZNES I TECHNOLOGIE

Różne oblicza transformacji

Nowoczesne przedsiębiorstwo podlega ustawicznej transformacji. Zmiany, którym musi stawić czoła, mają dwojaki charakter. Związane są z kreowaniem innowacji, pojawianiem się nowych modeli i procesów biznesowych oraz ze stałym przekształcaniem się organizacji, wymuszonym przemianami na rynku. Globalna gospodarka podlega gwałtowanym zmianom. Globalizacja, postęp technologiczny, rosnący udział usług w obrocie gospodarczym, rozwój infostruktury (usług i rozwiązań umożliwiających gromadzenie i przetwarzanie informacji), spadek […]

Borys Stokalski
1 listopada 2008
Wymiana informacji wymaga zaufania
Analiza danych, Big Data

Wymiana informacji wymaga zaufania

W gospodarce opartej na wiedzy i informacji, w której niezależne przedsiębiorstwa łączą się w sieci o zasięgu globalnym, czynnikiem o fundamentalnym znaczeniu staje się zaufanie, rozumiane nie tylko jako kategoria etyczna, ale także ekonomiczna. Bez wątpienia otwarcie się informacyjne firmy na partnerów poprawia efektywność realizowanych wspólnie procesów biznesowych i sprzyja innowacyjności. Partner patrzący z zewnątrz na procesy, produkty i usługi danego przedsiębiorstwa, nieuwarunkowany jego […]

Wojciech Cellary
1 września 2008
Jak integrować rozwiązania informatyczne w obrębie ekosystemów biznesowych?
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jak integrować rozwiązania informatyczne w obrębie ekosystemów biznesowych?

Im liczniejszy, bardziej rozproszony geograficznie i zróżnicowany jest ekosystem biznesowy firmy, tym większe znaczenie dla jego funkcjonowania ma sprawna wymiana informacji pomiędzy uczestnikami. Połączenie systemów w ramach tak złożonych środowisk wymaga nowego modelu integracji, który uwzględniłby uwarunkowania rządzące sieciami biznesowymi. Jednym z podstawowych wyzwań, przed którymi stają korporacje w związku z rozwojem swoich ekosystemów biznesowych, jest integracja obejmująca nie tylko […]

Krzysztof Piątek Antoni Bielewicz
1 września 2008
BIZNES I TECHNOLOGIE

Transparentność jest jednym z warunków pracy zdalnej

Około 60 – 70% czasu pracy Roberta Wichłacza, wiceprezesa globalnego serwisu CRM w koncernie farmaceutycznym GSK, zajmują zdalne kontakty z zespołami, klientami i partnerami biznesowymi. Oczywiście podjęcie najbardziej kluczowych decyzji, np. finansowych, wymaga spotkań z wszystkimi menedżerami zaangażowanymi w proces decyzyjny – mówi Robert Wichłacz. Taki tryb pracy musi bazować na wcześniej zbudowanych relacjach i dyscyplinie, polegającej na unikaniu niedopowiedzeń i przekazaniu […]

Antoni Bielewicz
1 września 2008
Zdolności analityczne jako źródło przewagi konkurencyjnej
Analityka i Business Intelligence

Zdolności analityczne jako źródło przewagi konkurencyjnej

Firmy stale szukają nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Pan twierdzi, że takim źródłem może być zaawansowana analiza danych. Co jest do niej potrzebne? Elementy układanki są dość oczywiste. Najważniejszy to dane – łatwo dostępne, gromadzone w hurtowni danych, pokazujące coś nowego i ważnego. Firmy, które chcą konkurować w zakresie analityki, muszą dodatkowo centralizować dane, zbierane w poszczególnych działach. Utrzymywanie organizacji […]

Thomas H. Davenport Andrzej Łokaj
1 września 2008
Analiza danych, Big Data

Przede wszystkim optymalizacja

Podstawową zaletą rozwiązań zintegrowanej komunikacji jest optymalizacja kosztów zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu – jedna sieć teleinformatyczna może obsłużyć naraz: połączenia telefoniczne, dostęp do internetu i transmisję danych. Jeszcze do niedawna wymagało to trzech osobnych sieci i oddzielnych urządzeń telekomunikacyjnych, a także stałego powiększania zespołu odpowiedzialnego za ich funkcjonowanie. Koszt utrzymania jednej sieci zamiast trzech może przynieść […]

Sławomir Koszołko
1 września 2008
Zlikwiduj bariery ograniczające komunikację wewnątrz organizacji!
BIZNES I TECHNOLOGIE

Zlikwiduj bariery ograniczające komunikację wewnątrz organizacji!

Jednym z warunków sprawnej komunikacji w sieci biznesowej jest zniesienie barier, jakie utrudniają wymianę informacji wewnątrz organizacji. Są one skutkiem budowy hierarchii, rozproszenia geograficznego przedsiębiorstwa i wzrostu liczby pracowników realizujących swoje obowiązki poza miejscem pracy. Według badań firmy Gartner Inc. 12 milionów Amerykanów przynajmniej osiem godzin w tygodniu pracuje zdalnie. Do 2009 roku ich liczba ma wzrosnąć do 14 […]

Krzysztof Piątek Antoni Bielewicz
1 września 2008
BIZNES I TECHNOLOGIE

Produkt z klocków

Mozolne projektowanie od podstaw każdego produktu czy usługi nie ma racji bytu. Coraz więcej firm, przygotowując swoją ofertę, korzysta z elementów wcześniej zaprojektowanych rozwiązań. Do wsparcia tego nowoczesnego modelu kreowania innowacji niezbędny jest system zarządzania cyklem życia produktu lub usługi. Rozwiązania komputerowe już od dawna pozwalają na automatyzację powtarzalnych procesów. Firmy, zwłaszcza rozwijające usługi elektroniczne, szukają […]

Borys Stokalski
1 lipca 2008
Liderzy o wyzwaniach przyszłości
BIZNES I TECHNOLOGIE

Liderzy o wyzwaniach przyszłości

Menedżerowie i właściciele polskich firm mówią o tym, jak zmieni się rynek w ich branży w ciągu najbliższych 5 lat i co to oznacza dla strategii ich przedsiębiorstw. Rzeczywistość, w której działają firmy, zmienia się bardzo szybko. To ogólnie znana prawda. Jednak już na pytania o to, w którym kierunku zmierzają te przeobrażenia i jakie są najważniejsze, potrafi odpowiedzieć niewielu. Dlatego zwróciliśmy się do […]

Marek Tarnowski Piotr Kardach Maciej Witucki Wojciech Kostrzewa Adam Uszpolewicz Sławomir Lachowski Wojciech Inglot
1 lipca 2008

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!