Elektroniczne kontakty z klientem, często odbywające się bez udziału pracowników firmy, stają się dziś ważniejszym niż kiedykolwiek obszarem konkurencji na rynku. Narzędziami firm w tej walce są coraz bardziej zaawansowane centra kontaktu, często oparte na technologii IP, oraz coraz doskonalsze technologie automatycznej obsługi klienta, zdolne nawet do samodzielnego rozpoznawania poleceń głosowych. Już od 30 lat firmy tworzą […]
Jeszcze cztery lata temu ponad połowa wszystkich wdrożeń systemów CRM nie przynosiła firmom spodziewanych rezultatów. Dziś coraz więcej firm deklaruje satysfakcję z wdrożonych projektów, choć nadal ponad 20% przedsiębiorstw jest poważnie rozczarowanych. Jakie są najważniejsze czynniki sukcesu przy realizacji wspartych technologicznie projektów zarządzania relacjami z klientem i jakich błędów należy unikać przy wdrażaniu systemów CRM? Gdy w 2000 roku […]
W ciągu ostatnich kilkunastu lat firmy osiągnęły ogromny postęp w zarządzaniu informacją wewnątrz organizacji.Nadal jednak bardzo niewiele przedsiębiorstw potrafi wspólnie z dostawcami i klientami zarządzać informacją w ramach całego łańcucha dostaw.Dlaczego jest to takie trudne? Ponieważ wszędzie tam, gdzie krzyżują się interesy wielu partnerów, z których każdy jest przywiązany do własnego modelu biznesowego i używanych technologii, bardzo trudno jest odpowiedzieć na pytania: […]
Obawy o niedojrzałość technologii, jej wysokie koszty, niechętne reakcje pracowników, a także lęk przed wypływem danych sprawiają, że wiele firm nie zdecydowało się jeszcze na kompleksowe wykorzystanie technologii mobilnych w procesach biznesowych. Mobilność wciąż jeszcze wykorzystywana jest w strategiczny sposób głównie przez innowatorów konkurujących w oparciu o nowinki technologiczne. Tymczasem dziś technologia mobilna jest już na tyle dojrzała, a jej ceny spadły […]
Puste biurka pracowników, wciąź ginące papierowe notatki, mapy w szoferkach ciężarówek, kolejki w oddziałach – to wszystko są sygnały świadczące o tym, że nadszedł czas na wprowadzenie w firmie kompleksowych rozwiązań mobilnych. Sprecyzowanie, od czego zacząć przekształcanie firmy w przedsiębiorstwo mobilne i jakich korzyści szukać na początku, wcale nie jest trudne. Sławomir Lubak, senior manager w Accenture, który doradza przedsiębiorstwom we wdrażaniu […]
Odpowiedzią instytucji finansowych na rosnące wymagania zamożnych klientów private bankingu jest tzw. otwarta architektura produktowa, dzięki której bank oferuje usługi i produkty wielu różnych dostawców. Równolegle rozwija się rynek niezależnegodoradztwa, który dotychczas działał na obrzeżach rynku finansowego. Zamożni klienci oczekują, że usługi private bankingu dadzą im dostęp do kompleksowych usług finansowych. Odpowiedzią instytucji finansowych na te […]
Pełnemu wykorzystaniu możliwości outsourcingu logistyki w dystrybucji sprzyja zastosowanie innowacji technologicznych. Najwięcej z nich dotyczy wyposażenia magazynów, systemów informatycznych oraz wykorzystania telekomunikacji. Duża konkurencja na rynku logistycznym sprawia, że operatorzy gotowi są do inwestowania w nowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb konkretnego kontraktu outsourcingowego. Oto najważniejsze kierunki działań: integracja systemów informatycznych operatora logistycznego i jego dostawcy pozwalająca na wymianę danych […]
Wiele branż ma szczególne wymagania dotyczące logistyki w dystrybucji. Czym innym jest przecież dystrybucja leków do aptek, a czym innym dystrybucja części zamiennych do warsztatów samochodowych. Wymagają one zarówno innego sprzętu, jak i innych zasad organizacji sieci. Efektywny outsourcing logistyki w dystrybucji polega więc na wyborze operatora, który ma odpowiednie doświadczenie w obsłudze procesów logistycznych dla danej branży oraz dysponuje […]
Dlaczego nowoczesny bank potrzebuje roku, by wprowadzić na rynek prosty produkt? Dlatego że tyle czasu zajmuje uruchomienie obsługującego go systemu IT, a zwłaszcza zintegrowanie go z już istniejącymi aplikacjami. Oto przykład problemów, które można spotkać w najróżniejszych branżach. Dziś systemy IT, wdrażane kiedyś pod hasłem wprowadzania innowacji, stały się w wielu firmach gorsetem ograniczającym ich zdolność do reagowania na […]
Ani zmiana modelu zarządzania IT, ani rewolucja w dziale informatycznym nie wystarczą, by zaprząc technologię do zwiększania zdolności adaptacyjnych i innowacyjnych przedsiębiorstwa. Konieczne jest także nowe podejście do architektury IT i wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań systemowych. Odpowiedzią informatyki na wyzwania nowoczesnego biznesu jest koncepcja SOA, czyli architektury zorientowanej na usługi (Service‑Oriented Architecture). Paradoks dzisiejszej sytuacji polega na tym, że […]