Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy? Automatyzacja i robotyzacja Jak wybrać najlepszy serwer dedykowany dla swojej firmy?

Wybór najlepszego serwera dedykowanego jest kluczowy dla sukcesu Twojej firmy. W naszym przewodniku dowiesz się, jak dobrać rozwiązanie dopasowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i technicznych, maksymalizując efektywność i bezpieczeństwo.

Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle INNOWACJE Technologiczna optymalizacja procesów w przemyśle

Rewolucja w przemyśle to przede wszystkim rewolucja danych. Obecnie można monitorować, mierzyć, analizować i – przede wszystkim – optymalizować każdy aspekt procesu produkcyjnego.

Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm Analiza danych, Big Data Nowe technologie kluczem do wzrostu efektywności firm

W obliczu dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego i coraz większych wymagań rynku, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania zasobami i procesami. Inwestycje w nowe technologie – automatyzację procesów, chmurę obliczeniową, sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia zwiększające poziom cyberbezpieczeństwa – stają się fundamentem ich rozwoju. Jak wynika z licznych analiz rynkowych, efektywność firm, które zdecydowały się na implementację nowych technologii IT, znacząco wzrosła, co czyni z nich obszar priorytetowy na najbliższe lata.

 Technologie mobilne – rosnący potencjał INNOWACJE  Technologie mobilne – rosnący potencjał

Przeobrażenia stylu życia widać choćby po statystykach pokazujących, jak użytkownicy korzystają obecnie z urządzeń mobilnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję TNS Polska wynika, że ponad 60% Polaków powyżej 15. roku życia ma przynajmniej jeden telefon z dotykowym ekranem i systemem operacyjnym umożliwiającym instalowanie aplikacji; ponad 20% ma tablet. Dane Spicy Mobile, firmy badającej polski rynek urządzeń i aplikacji mobilnych, udostępniane na platformie Mobigate dowodzą, że użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z tych urządzeń średnio 2 godziny i 45 minut dziennie. Przy czym na rozmowy przeznaczają relatywnie niedużo, bo 10 minut 46 sekund w ciągu dnia. Znacznie częściej i dłużej wykorzystują smartfon jako narzędzie dające dostęp do internetowych treści, czy to z poziomu przeglądarki, czy specjalnych aplikacji. W samym tylko sklepie Google Play, obsługującym platformę Android, co miesiąc do oferty wchodzi niemal 1400 nowych aplikacji. Polscy użytkownicy instalują na urządzeniach średnio nieco ponad pięć takich programów. Przeciętny użytkownik ściąga miesięcznie około 7400 MB wszelkich danych, z czego 1600 przez łącza telefonii komórkowej GSM, a 5800 za pośrednictwem Wi‑Fi.

Najnowsze w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Twój najlepszy pracownik to AI. Nadeszła era organizacji agentowych

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o automatyzacji. Sztuczna inteligencja przestaje być tylko narzędziem – staje się Twoim nowym pracownikiem, partnerem i członkiem zespołu. Według McKinsey & Company wchodzimy w erę organizacji agentowej, gdzie autonomiczni agenci AI ramię w ramię z ludźmi będą realizować złożone procesy biznesowe. To zmiana większa niż rewolucja cyfrowa, która zredefiniuje modele biznesowe, struktury firm i role, jakie pełnimy. Dowiedz się, na czym polega ten nowy paradygmat i jak przygotować swoją firmę, by nie zostać w tyle.

Digitalizacja dokumentów wspiera zespoły transportu medycznego. Jak Seven Med wdrożyło automatyzację drukowania i skanowania

Obsługa dużego wolumenu dokumentów to problem wielu organizacji. Gdy jednak na szali waży się ludzkie zdrowie i życie, sprawność działań administracyjnych jest szczególnie ważna.

Seven Med, łódzka firma specjalizująca się w transporcie medycznym, zdecydowała się wyjść przed szereg i wyznaczyć nowe standardy w branży, wdrażając Kyocera Cloud Print and Scan – system automatycznego zarządzania wydrukiem i skanowaniem firmy Arcus.  O tym, co stanowiło przyczynę tej decyzji, jakie trudności jej towarzyszyły i jakie są końcowe wnioski, opowiedział nam prezes Seven Med, Jarosław Królewiak oraz Łukasz Małkiewicz, prezes Avendi Solutions – firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rozwiązania.

Nowoczesne systemy i narzędzia jako motor przewagi biznesowej

Świat biznesu przyspiesza. Firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje i działać szybciej niż konkurencja. Dlatego tak dużą rolę odgrywają dziś nowoczesne systemy i narzędzia, które nie tylko porządkują dane i raportowanie, ale przede wszystkim umożliwiają natychmiastową reakcję – budując realną przewagę.

 

Podstawą sukcesu jest połączenie trzech elementów: szybkiego dostępu do danych, raportów dopasowanych do specyfiki firmy oraz zwinnych procesów, które wspierają rozwój zamiast go blokować. To brzmi prosto, ale w praktyce właśnie tu organizacje najczęściej tracą czas i energię.

Budowanie kultury opartej na danych: trzy błędy, których trzeba unikać

Gdy członkowie organizacji opierają się zmianie sposobu podejmowania decyzji, nawet najlepiej zaplanowane projekty z data science są skazane na porażkę. Oto, jak przezwyciężyć kluczowe wyzwania.

 

Gdy jedna z największych globalnych firm telekomunikacyjnych zmagała się z wysokim poziomem odpływu klientów, zespół marketingu próbował przeciwdziałać temu zjawisku, stosując podejście heurystyczne. Na przykład, jeśli klient nie wykonywał połączeń wychodzących przez trzy tygodnie, firma uruchamiała promocję. Jednak nie przyniosło to rezultatów, wskaźnik utrzymania klientów był najniższy od lat. Na podstawie cotygodniowych przeglądów wyników biznesowych, prezes firmy uznał, że nadszedł czas na zmianę strategii. Zwrócił się ku narzędziom data science i stworzył międzydziałowy zespół projektowy w celu rozwiązania problemu. Algorytmy uczenia maszynowego przeanalizowały wzorce zachowań klientów i prognozy rezygnacji z usług. Wykorzystanie prostych technik, takich jak drzewa decyzyjne, pomogło zidentyfikować czynniki, które trafnie szacowały prawdopodobieństwo odejścia klienta, na przykład na podstawie wysokości rachunków i wzorców połączeń wychodzących.

Ludzka różnorodność uratuje Twoją pracę przed przejęciem przez roboty

Roboty od dawna są uznawane za idealne rozwiązanie do przejęcia najbardziej “brudnych”, nudnych i niebezpiecznych zadań w społeczeństwie, od robotów odkurzających (brudnych) po roboty produkcyjne (nudne) i roboty wojskowe (niebezpieczne). Wszystkie te role były oczywiście kiedyś wykonywane przez ludzi, a osoby pełniące te funkcje będą nadal zastępowane przez roboty.

15. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw – dołącz do kluczowej debaty o przyszłości biznesu w 2025 roku!

Już po raz piętnasty Katowice staną się centrum dialogu gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się pod hasłem „HERE & NOW” – zwracając uwagę na potrzebę natychmiastowego działania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, technologicznej i geopolitycznej.

Albo staniemy się architektami przyszłości, albo jej wykonawcami – mówi Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Premium
Doświadczenia zamiast slajdów

W świecie, w którym technologia zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, firmy muszą nie tylko mówić o innowacjach, lecz przede wszystkim umożliwiać ich realne doświadczanie. Orange Polska zdecydował się na odważny krok: zamiast prezentować rozwiązania w formie slajdów, pozwala klientom zanurzyć się w nich dzięki aplikacjom Orange Business Metaverse i Mixed Reality Showroom. Co więcej, w oparciu o wypracowane kompetencje Grupa Orange Polska zaprasza firmy do wdrażania własnych rozwiązań immersyjnych.

Więcej w: BIZNES I TECHNOLOGIE
Cudowna siła prostoty
BIZNES I TECHNOLOGIE

Cudowna siła prostoty

Niestabilność koniunktury i rynków sprawia, że firmy są pod dużą presją nieustannych zmian. Menedżerowie starają się więc zachować elastyczność zarówno w kwestii strategii, jak i działalności operacyjnej. Ich celem staje się opanowanie umiejętności błyskawicznego wykorzystywania okazji i nowych szans, często kosztem odwracania uwagi od działalności podstawowej firmy. Z badań przeprowadzonych przez Chrisa Zooka i Jamesa Allena, autorów książek Profit from the […]

Chris Zook Sergiusz Prokurat
1 lutego 2013
Tomasz Bagiński
BIZNES I TECHNOLOGIE

Tomasz Bagiński

Tomasz Bagiński jest reżyserem i scenarzystą filmów animowanych, autorem Katedry, Sztuki spadania i Animowanej Historii Polski, pracownikiem renomowanego studia animacji Platige Image. W maju tego roku został nagrodzony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla polskiej i światowej kultury. Katedra zdobyła nominację do Oscara w 2002 r. w kategorii krótki film animowany. Trudno jest rywalizować z twórcami zza granicy, mieszkając […]

Piotr Gozdowski
1 grudnia 2012
Dachser Intelligent Logistics
Automatyzacja i robotyzacja

Dachser Intelligent Logistics

Jaka jest recepta Dachser na sukces? Rozbudowana sieć połączeń samochodowych i terminali przeładunkowych, która zapewnia naszym klientom szybki i bezpieczny przewóz towarów do dużej liczby odbiorców w tym samym czasie. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii oraz inteligentnemu zarządzaniu strumieniem przepływu przesyłek nasi klienci są pewni tego, i mogą to sprawdzić w każdej chwili, że proces przewozu jest optymalny zarówno ze względów […]

dr inż. Grzegorz Lichocik
1 listopada 2012
Zmieniająca się rola dyrektora sprzedaży
Analityka i Business Intelligence

Zmieniająca się rola dyrektora sprzedaży

Wraz z nieustającym upowszechnianiem się nowych technologii i wzrostem konkurencji na rynkach bardzo szybko zwiększa się złożoność działań sprzedażowych firm. Ma to ogromny wpływ na rolę i zakres zadań dyrektora ds. sprzedaży i wymaga od niego zdobycia nowych kompetencji. Witold Jankowski: Dużo dziś mówimy o zmianach w sprzedaży – nowych kanałach, wykorzystaniu nowych technologii i nowych mediów, ewolucji oczekiwań klientów, wzroście złożoności […]

Witold Jankowski Elżbieta Wójcik Marek Sypek Jeffrey Gitomer Maciej Piechociński Piotr Pągowski Branko Zibret
1 listopada 2012
BIZNES I TECHNOLOGIE

Agenda CEO: technologia jako narzędzie zmian

W perspektywie kilku najbliższych lat technologia będzie czynnikiem, który według prezesów ankietowanych przez firmę IBM w największym stopniu wpłynie na zarządzane przez nich organizacje. Badanie Global CEO Study zostało przeprowadzone wśród ponad 1700 prezesów z 64 krajów na świecie, w tym z Polski. Rezultaty pokazują, że istnieje związek między nowym stylem zarządzania, wykorzystującym zdobycze technologiczne, a wynikami firmy. Według badania IBM, […]

Władysław Szwoch
1 listopada 2012
Łańcuchy dostaw 2012: presja na zmiany
BIZNES I TECHNOLOGIE

Łańcuchy dostaw 2012: presja na zmiany

Jak nowe trendy rynkowe,  technologiczne i demograficzne zmieniają reguły rządzące globalnymi łańcuchami dostaw. Ostatnie lata były bardzo trudne dla menedżerów zarządzających łańcuchami dostaw. Wstrząs gospodarczy z końca 2008 r. zachwiał stabilnością łańcuchów dostaw, choćby z powodu spadków w handlu, załamania w przepływach kapitałowych oraz notowaniach walut. W badaniu przeprowadzonym w 2010 roku przez McKinseya wśród globalnych menedżerów, aż 68%Indeks górny 11 z nich […]

Krzysztof Ratnicyn
1 listopada 2012
Jak rozwijać innowacyjność swoją i firmy
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jak rozwijać innowacyjność swoją i firmy

Z Halem B. Gregersenem, profesorem przywództwa w INSEAD, rozmawia Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP. Steve Jobs z Apple’a, Jeff Bezos z Amazonu i A.G. Lafley z Procter & Gamble od lat wzbudzali podziw swoimi przełomowymi i niestandardowymi ideami. Skąd czerpać doskonałe pomysły na produkty i usługi? Z badań przeprowadzonych przez Hala B. Gregersena, Jeffa H. Dyera i Claytona M. Christensena, autorów książki DNA innowatora, wynika, że […]

Hal B. Gregersen Sergiusz Prokurat
1 października 2012
Czy "chmura" jest lepsza od własnej serwerowni?
Analityka i Business Intelligence

Czy „chmura” jest lepsza od własnej serwerowni?

Czy w obliczu nowych wyzwań rynkowych przedsiębiorstwo powinno wykorzystać innowacyjne rozwiązania oparte na aplikacji chmurowej, zamiast inwestować w tradycyjną i sprawdzoną technologię serwerową? Robert Sawicki, prezes firmy Sawimat, specjalizującej się w produkcji i dystrybucji materiałów budowlanych i wykończeniowych, z satysfakcją przeglądał raport podsumowujący wyniki sprzedaży przedsiębiorstwa w trzecim kwartale. Wszystko wskazywało na to, że wbrew trudnym warunkom rynkowym Sawimat odnotuje kolejny dobry rok. […]

Paweł Kubisiak Daniel Ptaszynski
1 października 2012
Aleksander Poniewierski: Trzy parametry: koszt, bezpieczeństwo i zastępowalność
Automatyzacja i robotyzacja

Aleksander Poniewierski: Trzy parametry: koszt, bezpieczeństwo i zastępowalność

Jedną z głównych cech modelu Software as a Service (SaaS) jest unifikacja rozwiązań. Oznacza to, że model usługowy dobrze sprawdza się w uniwersalnych procesach, natomiast zupełnie nie zdaje egzaminu w przypadku procesów unikalnych, krytycznych dla firmy oraz rozwiązań przesądzających o jej konkurencyjności. Czy „chmura” jest lepsza od własnej serwerowni? – komentarz 1 Usługi oparte na chmurze obejmują wystandaryzowane rozwiązania, z których […]

Aleksander Poniewierski
1 października 2012
Karol Szymanowski: Koszty przejścia do rozwiązań opartych na chmurze
Automatyzacja i robotyzacja

Karol Szymanowski: Koszty przejścia do rozwiązań opartych na chmurze

Mądre przysłowie mówi: „lepsze jest wrogiem dobrego”. W myśl tej maksymy – skoro przedsiębiorstwo ma stabilną sytuację, a obecny CRM wciąż się sprawdza i istnieje rozsądna koncepcja jego dalszego rozwoju, to bez dogłębnych analiz nie należy się spieszyć z decyzją o przeniesieniu obecnego systemu do rozwiązania opartego na chmurze. Czy „chmura” jest lepsza od własnej serwerowni? – komentarz 2 Usługowy […]

Karol Szymanowski
1 października 2012

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!