Inwestorzy indywidualni zwracają dużą uwagę na jakość i tempo docierających ze spółek informacji. Menedżerowie firm giełdowych nie zawsze jednak doceniają potrzeby tej grupy akcjonariuszy. Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych wynika, że komunikacja zarządów spółek z inwestorami indywidualnymi ma duże znaczenie dla ich decyzji inwestycyjnych, aczkolwiek świadomość tego faktu wśród menedżerów nie należy do najwyższych. Inwestorzy, którzy […]
Dekadę temu ukazał się pierwszy numer polskiej edycji Harvard Business Review, renomowanego magazynu dla menedżerów. Od tego czasu na naszych łamach prezentujemy najnowsze trendy, a także klasyczne artykuły dotyczące sztuki zarządzania. Organizujemy liczne konferencje i spotkania, na które zapraszamy światowej sławy autorytety zarządzania i praktyków biznesu. Wspieramy inicjatywy promujące zarządzanie i polską przedsiębiorczość. W marcu 2013 roku świętowaliśmy dziesięciolecie istnienia […]
Czy sięgając do własnych doświadczeń, może pan porównać standardy pracy w operze i jakość produkcji w Polsce oraz na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych? Zaskoczę pana. W przypadku opery w Polsce możemy pozbyć się kompleksów. Po pierwsze, większość naszych spektakli to koprodukcje z najbardziej prestiżowymi operami świata, włącznie z Nowojorską MET, londyńską Covent Garden. Warszawska scena, dodajmy, że największa na świecie, w ciągu kilku […]
Dziś nowe technologie umożliwiają firmom czerpanie korzyści z analizy ogromnych ilości danych. Jednak przedsiębiorstwa zarówno na świecie, jak i w Polsce dopiero zaczynają się uczyć, jak wykorzystać tę szansę. Według przewidywań IDC1 do roku 2020 na całym świecie będziemy przechowywać nawet do 35 zettabajtów danych, czyli 35 miliardów terabajtów, co będzie stanowiło 44‑krotny przyrost informacji od 2009 roku. […]
Debiutując w blogosferze liderów biznesu Harvard Business Review Polska, chciałabym przywitać wszystkich Czytelników i obiecać… emocje i liczby. Właśnie, czy mogą one iść w parze w nowoczesnym marketingu? Tak, mogą, a nawet muszą. W gospodarce hiperkonkurencji problemem jest nadpodaż dóbr i usług oraz powszechne ich utowarowienie. To zacieranie różnic, które prowadzi do tego, że jedynym sposobem na konkurowanie jest cena. W konsekwencji firmom coraz […]
Na pytanie „czym się zajmujesz?” odpowiadam: „jestem architektem systemów informatycznych”. Efekt? Duży znak zapytania wymalowany na twarzy rozmówcy. Stąd niewątpliwie warto mówić, czym kim się „tacy jak ja”. A może to stanowisko jest kolejnym modnym zbitkiem słów? Podyskutujmy… Istotą mojej pracy jest projektowanie systemów informatycznych i nadzorowanie procesu ich wdrażania, zapewnianie zgodności z założeniami. Kim jest IT Architekt? […]
Jak wynika z badań przeprowadzpnych przez firmę Cisco, siedemdziesiąt siedem procent młodych Polaków stwierdziło, że często zanim wstaną z łóżka sprawdzają maile, sms‑y i portale społecznościowe na swoich smartfonach. Dwóch ankietowanych na pięciu odpowiedziało, że jeżeli pozbawiono by ich możliwości łączenia się z siecią poprzez telefon, zaczęliby odczuwać niepokój i przeżywać poczucie straty. Smartfony są używane wszędzie, nawet w tych najbardziej […]
Kryzysy finansowe i gospodarcze, co kilka lat dotykające światową gospodarkę, wywierają destrukcyjny wpływ na rentowność inwestycji finansowych. Podczas bessy spadają notowania akcji. Straty mogą przynieść też obligacje. Dlatego coraz większym powodzeniem cieszą się inwestycje, których wyniki są nisko skorelowane z rynkiem tradycyjnych papierów wartościowych. Na początku XXI wieku wzrosło zainteresowanie inwestycjami alternatywnymi. Przyczyniły się do tego kolejne […]
Amerykanie już dawno przekonali się, jak wielkie znaczenie dla biznesu i rozwoju gospodarki mają rozwiązania w chmurze. W tym samym kierunku zaczyna podążać Europa. W czym tkwi potencjał cloud computingu i jakie wyzwania czekają przedsiębiorców, którzy albo rozwijają tego typu rozwiązania, albo właśnie planują je wdrożyć? Chmura napędzająca gospodarkę We wszystkich regionach świata zainteresowanie cloud computingiem i popyt na tego rodzaju […]
Jest pan autorem obrazów i rysunków, które kryją bogaty przekaz i przyciągają uwagę widza. Kiedy obraz, a zwłaszcza plakat, przestaje być tylko nośnikiem informacji, a staje się sztuką? Dzieło, które pretenduje do miana sztuki, przede wszystkim musi być łatwe w zapamiętaniu. Artysta powinien sprawić, abyśmy byli pod wrażeniem przekazu i nieustannie o nim pamiętali. Bez względu na to, czy mamy do czynienia […]