O tym, jak budować poczucie ekskluzywności poprzez doświadczenie z marką, a także o unikatowych sposobach zaspokajania potrzeb klientów, rozmawiam z Dominiką Trawką strategiem oraz doradczynią marek premium i luksusowych, autorką bestsellerowej książki Marketing Premium, założycielką pierwszego w Polsce bloga o marketingu marek z wyższej półki: MarketingPremium.pl, oraz firmy doradczej Luxury Consulting Online. Podniesienie customer experience do poziomu oferowanego przez marki luksusowe jest możliwe dla […]
Firma chcąca wprowadzić na rynek nowy produkt lub przetestować hipotezę biznesową chciałaby zredukować ryzyko niepowodzenia do minimum. W tym celu może postawić na tzw. Minimum Viable Product. To, w jaki sposób sprawdzić, czy produkt w wersji minimalnej będzie rentowny, pokazujemy na przykładzie współpracy firm Chartipedia i Boldare. Premiera każdego nowego produktu zawsze wiąże się ze sporym ryzykiem. Przedsiębiorcy jego […]
Nikt już nie wątpi, że sztuczna inteligencja to potężne narzędzie, które może odegrać kluczową rolę w rywalizacji pomiędzy firmami. Niestety, mało kto dziś wie, jak zmierzyć wpływ tej technologii na osiągane wyniki sprzedażowe. Polskie przedsiębiorstwa na razie ostrożnie podchodzą do wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) przy obsłudze klienta, choć nie ma wątpliwości, że ta obiecująca technologia stanie […]
abc Z radością informujemy, że w tym roku udało nam się nawiązać współpracę z Salesforce [Trailblazer Community we Wrocławiu](http://Trailblazer Community we Wrocławiu). Jest to społeczność zrzeszająca ludzi działających w technologii Salesforce. Grupa powstała w 2021 r. z inicjatywy architektów, programistów oraz analityków biznesowych, którzy poza codzienną pracą i projektami, postanowili dzielić się swoją wiedzą oraz doświadczeniem aby pomóc innym. Na co dzień […]
Logistyka e‑commerce zmaga się z trzema dużymi wyzwaniami – czasem dostaw, wąskimi gardłami przy skokach zamówień w szczytowych okresach oraz zwrotami. Jak sobie radzą z nimi operatorzy, mówi Marcin Bąk, prezes Spedimexu, firmy logistycznej działającej na rynku międzynarodowym już prawie 30 lat. Dynamiczny rozwój e‑commerce podpowiada nam, że klienci preferują zakupy online i oczekują, żeby zamówiony towar dotarł do […]
Badania znajomości marki mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów, które docelowo wieńczy taki sam efekt. Należy jednak pamiętać, że badania znajomości marki przekazujemy specjalistom, ponieważ tylko i wyłącznie oni są w stanie poprawnie przeprowadzić analizy i przedstawić efekty oraz propozycje zmian wynikające z przeprowadzonych badań. Metody, które usprawniają pracę W dobie internetu wiele działań opiera się na narzędziach online, które […]
Wyobraź sobie, że chcesz się zalogować do jakiejś aplikacji, a ta wyświetla komunikat: „zaloguj się za pomocą biometrii”. Część osób zrozumie, ale część nie. Czy nie lepiej byłoby, gdyby brzmiało to, np.: „zaloguj się, dotykając kciukiem we wskazanym miejscu” albo „zaloguj się, robiąc selfie”? Wówczas z pewnością więcej osób zrozumiałoby komunikat. Właśnie temu służy UX writing. UX […]
Konkurencja między kanałami sprzedaży oraz podkradanie sobie klientów nic dobrego nie przyniosą. Potrzebna jest ustrukturyzowana współpraca między zespołami, aby firma mogła realizować zakładane cele. Opisana w studium przypadku firma mierzy się z dylematem, w jakim kierunku powinna się zmienić, aby sprzedaż i marża nie malały. Jeżeli organizacja ma przetrwać, a w dodatku dalej się rozwijać, musi realizować cele sprzedażowe. Są one […]
Rekordowo wysokie koszty wysyłki, wzrost liczby kanałów, na których sprzedają firmy, oraz rosnąca świadomość w kwestii ekologicznych rozwiązań wpłyną na sposób, w jaki robimy zakupy, jak sprzedajemy oraz jak transportujemy towary. Według Izby Gospodarki Elektronicznej, e‑handel to wciąż przyspieszająca lokomotywa gospodarki cyfrowej. Jak wynika z danych, które przedstawia w raporcie pt. Mr&Mrs e‑Commerce, zrealizowanym we współpracy z Mobile Institute, już […]
Odpowiednio skonstruowany opis produktowy może znacząco poprawić współczynnik konwersji. Wprowadzając do niego informacje o korzyściach płynących z zakupu towaru oraz element kreatywny, z pewnością przekonamy do zakupu nawet tych niezdecydowanych klientów. Opis produktowy często jest przez sklepy traktowany po macoszemu. W dużej mierze ludzie kupują oczami, więc sprzedawcom wydaje się, że atrakcyjne zdjęcie i taka też cena wystarczą, by przekonać […]