Zanim zaczniemy robić kampanie promocyjne, powinniśmy oprzeć się na naszych silnych stronach: kulturze, sztuce, autorytetach politycznych – radzi Olins. Czy potrafimy skorzystać z tej sugestii? Na arenie polityki mamy od wielu lat wspaniałe marki. Podobnie jak Mandela rozsławił RPA, Lech Wałęsa i Solidarność mogłyby stać się wehikułami promocji Polski. Czy Olins wie, że tego nie zrobimy? Nie […]
Nie wyobrażam sobie lepszej reklamy dla Polski niż reklama i promocja dobrych, aspiracyjnych polskich marek. Niech europejscy konsumenci, przekonawszy się do produktu, sprawdzą, gdzie go wytworzono. Stanowczo natomiast odradzałbym dziś promowanie tzw. polskości. Po pierwsze, „fachowcy” od komunikacji marketingowej niechybnie spłycą tę promocję i sprowadzą do zaściankowych przechwałek, nieznajdujących pokrycia w faktach. Po drugie, nie bardzo mamy się […]
Pharmagen poszukuje nowych, niekonwencjonalnych form reklamy (w tym kryptoreklamy) swoich produktów w telewizji i w innych mediach. Pozostaje jednak pytanie, kiedy niekonwencjonalne metody mogą podważyć zaufanie do marki? Halina Poniewierska, dyrektor marketingu produktów geriatrycznych firmy Pharmagen, siedziała przy kawiarnianym stoliku, popijając wodę z lodem. Była pogrążona w myślach, jako że stała przed kilkoma dylematami, które wymagały pilnego rozstrzygnięcia. Niedługo miał […]
Szef sprzedaży chce obniżyć cenę. Przedstawicielka agencji reklamowej – przeprowadzić nową kampanię marketingową. Tymczasem Essence of Life ciągle traci swoją pozycję. Joanna Socha, menedżer marki polskiej firmy kosmetycznej MagicLook, nie była ostatnio w najlepszym nastroju. Sprzedaż i udziały w rynku szamponu marki Essence of Life, za który odpowiadała, ciągle spadały. Świadczyły o tym nie tylko statystyki sprzedaży, ale także […]
Lojalność klienta oraz jej utrzymanie stały się najważniejszym wyzwaniem dla czołowych polskich firm.W przeprowadzonych badaniach wartości te zdecydowanie dystansują inne cele, jak np. redukcja kosztów. Po raz pierwszy tak silnie zaznacza się u nas trend, który nakazuje wsłuchiwać się w głos klientów, szybko odpowiadać na ich potrzeby oraz budować z nimi długotrwałe relacje. Oznacza to, że w polskich firmach […]