W 2018 roku firma Salesforce przeprowadziła badanie, w którym aż 88% respondentów stwierdziło, że doświadczenie zakupowe, jakie zapewnia dana firma, jest równie ważne, co oferowane przez nią produkty i usługi. Skupienie się na komunikacji i obsłudze klienta, dopracowanie wszystkich punktów styku oraz zaprojektowanie pozytywnych doświadczeń na całej ścieżce zakupowej powinny być priorytetem każdej marki. Szczególnie że firmy konkurują nie tylko między […]
Budynki 3 i 4 o powierzchni ponad 120 tys. mkw. w Prologis Park Janki zostały zaprojektowane i wybudowane dla EURO‑net, właściciela marki RTV EURO AGD. To nieruchomości, w których przemyślano każdy szczegół. Dzięki temu powstało nowoczesne i spełniające zasady zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne dla handlu tradycyjnego oraz e‑commerce, a jednocześnie miejsce przyjazne pracownikom. PARTNEREM MATERIAŁU JEST PROLOGIS EURO‑NET SP. Z O.O. jest właścicielem […]
Prof. Christoph Senn z INSEAD przez lata badał podłoże sukcesów sprzedażowych prezesów i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. W rozmowie z Joanną Koprowską dzieli się swoimi spostrzeżeniami i radami, dzięki którym liderzy mogą w realny sposób wspierać działy handlowe i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży. Jakie umiejętności muszą mieć prezesi, by mogli wspierać dział handlowy w zwiększaniu sprzedaży? Istnieje wiele teorii, które mówią, że […]
Twórca firmy TIM SA, obserwując zachowania młodego pokolenia, doszedł do wniosku, że to właśnie internet stanie się w najbliższych latach podstawowym kanałem zakupowym – nie tylko dla odbiorców detalicznych, ale również w segmencie B2B. Dlatego uczynił e‑commerce głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym struktury sprzedażowe i dystrybucyjne, które budował przez 25 lat. Krzysztof Folta, prezes, założyciel i główny […]
LATO 2022. Nowy numer „MIT Sloan Management Review Polska” W firmie jest tylko jeden szef. Jest nim klient. I może zwolnić każdego, włącznie z prezesem zarządu, po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej – twierdził Sam Walton, amerykański przedsiębiorca, założyciel między innymi sieci Walmart. Obecnie pozycja szefa‑klienta zdaje się jeszcze bardziej umacniać. Pandemia, wojna w Ukrainie, inflacja, zerwane łańcuchy dostaw, […]
Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Handlowiec to osoba odpowiedzialna […]
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe. Sprzedaż, z punktu widzenia tradycyjnej ekonomii, jest teatrem, w którym racjonalni i bezosobowi aktorzy dokonują transakcji – wymieniają towary i usługi na środki płatnicze. Jednak, odgrywająca coraz ważniejszą rolę, ekonomia behawioralna zwraca uwagę na to, że aktorzy ci nie są racjonalni, a od […]
Sprzedaż, w której nacisk kładziony jest na wartość, jaką dla klienta może mieć produkt czy usługa, może zwiększyć marże i konkurencyjność. Aby tak się stało, handlowcy muszą zróżnicować swoją ofertę. Zdolność do mierzenia i komunikowania wartości w sprzedaży typu business‑to‑business (B2B) jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Sprzedaż oparta na wartości (SOW) stała się kluczowa na rynkach B2B ze względu na […]
Nowe badania pokazują, że konsumenci, którzy z daną marką kojarzą bogactwo kulturowe, wolą zakupy w sklepie niż w internecie. Sklepy detaliczne przeżywają ogromny kryzys spowodowany przez internetowych gigantów handlu, takich jak Amazon, i przez wygodę zakupów online. Pandemia COVID‑19 tylko przyspieszyła tę zmianę, a handel w sieci odpowiada obecnie za ponad 20% zakupów detalicznych, co stanowi znaczący skok w stosunku do sprzedaży […]
Każda firma powinna dziś odpowiedzieć sobie na tytułowe pytanie, nawet jeśli jeszcze niedawno znała odpowiedź. Nowa rzeczywistość zmieniła bowiem preferencje konsumentów. Jest czasem testu lojalności względem marek. To, czy firmy go zdadzą, zależy od umiejętności budowania zaufania, podejścia do personalizacji oraz jakości doświadczeń digital first, a także od wyznawanych przez nie wartości. Handel, praca, życie codzienne – w ciągu ostatnich lat we wszystkich tych obszarach zaszły ogromne zmiany, z dużym […]