Reklama
LETNIA PROMOCJA! Odbierz 50% rabatu na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - oferta do 15.08.2025
Więcej w: E-commerce
E-commerce

Polska bariera zaufania. Dlaczego globalne e-sklepy przegrywają z lokalnymi liderami

Polski rynek e-commerce to dziś jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w Europie Środkowo-Wschodniej – w 2024 roku osiągnął wartość niemal 28 miliardów dolarów, a do 2028 urośnie o kolejne 47 miliardów. Za tym wzrostem stoi wysoki poziom cyfryzacji, popularność zakupów mobilnych i dominacja marketplace’ów. Ale za imponującymi liczbami kryje się mniej oczywista bariera: brak […]

Gabriela Targońska
25 czerwca 2025
E-commerce Trends Summit 2024 – generuj rekordową sprzedaż online i podbijaj nowe rynki
Digitalizacja

E-commerce Trends Summit 2024 – generuj rekordową sprzedaż online i podbijaj nowe rynki

Konferencja E‑commerce Trends Summit 2024, poświęcona najnowszym trendom i wyzwaniom w branży e‑commerce, odbyła się 19 września 2024 roku w formule hybrydowej. W wydarzeniu udział wzięło ponad 400 uczestników, którzy zgromadzili się w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i online. Organizatorem był  ICAN Institute. Eksperci poruszali kluczowe tematy, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w handlu, quick commerce, hiperpersonalizacja oraz sposoby ochrony przed oszustwami. Dyskusje […]

Redakcja MIT SMRP
30 września 2024
Co kryje się w nazwie marki?
E-commerce

Co kryje się w nazwie marki?

Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie? Badania opublikowane w „Journal of Consumer Psychology” ujawniają, że określone kombinacje głosek i liter w nazwach marek mogą wywoływać silne skojarzenia wśród konsumentów. Poprzednie badania wykazały podobny efekt dla niektórych dźwięków – na przykład te uformowane w przedniej części ust kojarzone są z małostkowością. Autorzy nowego badania jednak twierdzą, że równie ważny jest […]

Redakcja MIT SMRP
26 sierpnia 2024
Tokenizacja płatności — klucz do bezpiecznych transakcji kartą w erze cyfrowej
BIZNES I TECHNOLOGIE

Tokenizacja płatności — klucz do bezpiecznych transakcji kartą w erze cyfrowej

W dynamicznie rozwijającym się świecie cyfrowym, gdzie transakcje online stały się codziennością, bezpieczeństwo finansowe użytkowników jest najważniejsze. TOKENIZACJA TO JEDNO z kluczowych narzędzi, które odgrywa rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa płatności kartą. Choć na pierwszy rzut oka ten proces może wydawać się skomplikowany, jest podstawą nowoczesnych systemów zabezpieczeń, takich jak cyfrowe portfele. Tokenizacja płatności – co to takiego? Tokenizacja […]

1 sierpnia 2024
Czego polscy e-handlowcy mogą nauczyć się od chińczyków?
Premium
BIZNES I TECHNOLOGIE

Czego polscy e-handlowcy mogą nauczyć się od Chińczyków?

Wzrost chińskiego e‑commerce wyznacza nowe standardy w globalnym handlu elektronicznym. Od dynamicznego rozwoju i innowacji technologicznych po efektywne strategie marketingowe – Polska może skorzystać z doświadczeń takich gigantów jak Alibaba czy JD.com. CHIŃSKI RYNEK e‑commerce jest dziś jednym z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoją skalę, lecz także innowacyjnym podejściem do handlu […]

Paulina Kostro
1 sierpnia 2024
Zarządzanie danymi i automatyzacja: klucz do sukcesu w e-commerce
Premium
Analityka i Business Intelligence

Zarządzanie danymi i automatyzacja: klucz do sukcesu w e-commerce

Frisco, największy polski sklep spożywczy online, reaguje na dynamiczne zmiany rynkowe, koncentrując się na zarządzaniu danymi oraz automatyzacji procesów. Dzięki temu detalista podnosi swoją efektywność operacyjną i jakość obsługi klienta, budując trwałą przewagę konkurencyjną. Na początku października 2023 roku, kiedy obejmowałem funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za obszar cyfryzacji w Grupie Eurocash, powierzono mi zadanie transformacji technologicznej i optymalizacji […]

Szymon Mitoraj Paulina Chmiel-Antoniuk
1 sierpnia 2024
Spójność doświadczeń i dotrzymywanie obietnic przez markę krokiem do budowania zaangażowania klienta
E-commerce

Spójność doświadczeń i dotrzymywanie obietnic przez markę krokiem do budowania zaangażowania klienta

Spójność doświadczeń klientów podczas całej ich podróży z marką – od świadomości poprzez zakup aż po obsługę posprzedażową – jest kluczowa dla sukcesu biznesowego. Brak spójności może prowadzić do frustracji klientów, spadku ich zaufania i w konsekwencji do odejścia do konkurencji. Kiedy moja przyjaciółka Magda postanowiła spełnić swoje długoletnie marzenie i zainwestować w elegancką torebkę od pewnej luksusowej marki, oczekiwała […]

Marta Bryła-Gozdyra
5 lipca 2024
Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł
Digitalizacja

Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł

Guru zarządzania Peter F. Drucker powiedział kiedyś, że kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w XXI wieku będzie technologia oraz demografia. Zgodnie z tą maksymą Krzysztof Folta, prezes i założyciel spółki TIM SA, obserwując zachowania młodego pokolenia, doszedł do wniosku, że to właśnie Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym. Dlatego uczynił e‑commerce głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym […]

Paweł Kubisiak
7 czerwca 2024
Efektowny marketing czy efektywny biznes?
E-commerce

Efektowny marketing czy efektywny biznes?

Dlaczego marketing i biznes nie zawsze idą w parze? Dlatego, że marketing to nie konkurs piękności lecz konkurs skuteczności. Jak więc sprawić, żeby w działaniach marketingowych pojawiła się efektywność biznesowa? Dlaczego cena nie zawsze czyni cuda? Na te pytania odpowiada twórca i wieloletni CEO agencji digital marketingu adCookie. W swojej prezentacji opowiada historię jednej kampanii, na podstawie której wyjaśnia, jak […]

Mateusz Sobieraj
23 kwietnia 2024
Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?
E-commerce

Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?

Rozpoczynamy nowy cykl multimedialnych studiów przypadków i proponujemy naszym czytelnikom wspólną naukę i zabawę. Ucz się przywództwa i zarządzania razem z nami. Obejrzyj materiał zamieszczony na naszym  nowym kanale na YouTube i podziel się swoją opinią lub doświadczeniem, pisząc w komentarzu, jak byś postąpił/postąpiła na miejscu bohaterów. Potem możesz porównać swoją odpowiedź z opiniami innych czytelników i ekspertów. W pierwszym odcinku bohaterami są właściciele […]

Paweł Kubisiak
10 kwietnia 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!