E‑commerce to w ostatnich latach najszybciej rozwijający się segment handlu. Podczas V edycji E‑commerce Trends Summit eksperci odpowiedzieli na wiele pytań, między innymi: Jak utrzymywać, a nawet zwiększać rentowność e‑commerce i optymalizować koszty w obecnych realiach rynkowych? Jak wykorzystywać sztuczną inteligencję, by generować rekordową sprzedaż oraz skutecznie podbić zagraniczne rynki? Konsumenci oczekują wygody i doskonałego doświadczenia wspieranego nowymi technologiami. Firmy muszą […]
W spolaryzowanej kulturze strategia podążania za masowym rynkiem, wybierana przez marketingowców, jest z góry skazana na przegraną. Najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu przez markę jest sojusz z subkulturą, która ją uwielbia. Przez wiele lat McDonald’s był synonimem niezdrowego jedzenia, a marka stała się symbolem wyborów żywieniowych, które przyczyniały się do eskalacji otyłości i nadciśnienia. Przez ponad dziesięć lat firma starała […]
Właściciele firmy stanęli przed dylematem, który dotyka wielu producentów poszukujących nowych możliwości zwiększenia swojego udziału w rynku. To wybór pomiędzy strategią szerokiej dystrybucji a konsekwentnie budowanymi własnymi kanałami sprzedaży. Warto rozważyć w tym przypadku kilka czynników, które być może naprowadzą organizację na właściwy kierunek. Platformy marketplace są dobrym miejscem na szybkie dotarcie do dużych grup odbiorców. Ostatnie badania […]
Firmy przyjmują nową strategię komunikacyjną: ujawniają publicznie informacje na temat swoich błędów i nadużyć. Z nowego badania wynika, że takie działanie sprzyja budowie zaufania. Wielu liderów spędza coraz więcej czasu, martwiąc się o reputację swoich firm. Nigdy wcześniej bowiem firmy nie były tak bacznie obserwowane przez pracowników, udziałowców, związki zawodowe, media i aktywistów, jak obecnie. A wszystkie te podmioty są […]
Czy sztuczna inteligencja zastąpi ludzi w tworzeniu treści? To pytanie stawia sobie dziś wiele osób. Jednak narzędzia takie jak ChatGPT to, jak na razie, nieoceniona pomoc w optymalizacji i personalizacji treści, a co za tym idzie – zwiększeniu jej skuteczności. Jak zatem wykorzystać sztuczną inteligencję w content marketingu? Choć jest dopiero czerwiec, to można zaryzykować stwierdzenie, że ChatGPT będzie słowem roku […]
Zarządzanie doświadczeniami klientów jest coraz bardziej skomplikowanym procesem, nad którym firmy muszą umiejętnie zapanować, by nie pogubić się w gąszczu danych. O tym, jak budować nowoczesną kulturę organizacyjną skupioną na użytkownikach, opowiada Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy. Obecnie coraz więcej firm chce dbać o doświadczenia klienta (user expierence). Czy jednak potrafią to efektywnie robić? Badania pokazują, że jakość […]
Z badań wynika, że liczba zwrotów zakupionych przez internet produktów maleje, jeśli klienci otrzymują je w ramach jednej zbiorczej dostawy. Osoby zarządzające firmami z sektora handlu detalicznego bardzo cenią sobie bezproblemowy model sprzedaży internetowej, w którym klienci mogą dokonać zakupu w szybki i łatwy sposób, a jednym z elementów tego modelu jest obietnica darmowego zwrotu produktów. Koszty zwrotów wykazują jednak tendencję rosnącą. W 2022 […]
Już od dawna wiadomo, że największy wpływ na rozwój naszej firmy ma Internet. To on pozwala nam dotrzeć do klientów z całej Polski, a nawet świata przy pomocy jednego kliknięcia. Dobre rozegranie działań internetowych może sprawić, że wasze usługi, czy produkty będą wręcz rozchwytywane. Jak SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych może wpłynąć na rozwój waszej firmy […]
Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów. Trudna sytuacja gospodarcza, której skutki odczuwamy w Polsce na co dzień, jest właściwie problemem globalnym, swoimi finansami martwią się bowiem konsumenci na całym świecie. Obawy te są […]
Założenia strategiczne są fundamentem działań marketingowych. Bez nich trudno o zaplanowanie skutecznych aktywności marki, które pozwolą na realizację celów biznesowych firmy. Problemy, jakim firma Sady Jarzębskich musi stawić czoła, są konsekwencją braku strategii marketingowej. Gdyby firma ją posiadała, pomogłoby to w zdiagnozowaniu, jakie metody marketingowe będą najefektywniejsze przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Pomocna byłaby już choćby […]