Konsumenci oczekują dziś od marek wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Aby sprostać tym oczekiwaniom, warto korzystać z rozwiązań umożliwiających każdemu pracownikowi firmy wgląd w profile wszystkich kupujących. Dzięki temu sprzedaż jest szybsza, marketing trafia w dziesiątkę ze swoim przekazem, a obsługa jest jeszcze bardziej kompetentna. Zadowolony klient to lojalny klient, który przyspiesza rozwój firmy. Partnerem materiału jest Salesforce W 2020 ROKU GLOBALNE […]
Już 22 września 2021 spotkamy się w gronie ekspertów, by dzielić się wiedzą, praktycznymi wskazówkami oraz narzędziami. E‑commerce Trends Summit to jedyna taka konferencja w Europie Środkowo–Wschodniej! Pandemia uświadomiła przedsiębiorcom, jak ważne jest tworzenie e‑commerce w trakcie kryzysu. W związku z tym postrzeganie handlu internetowego, jak i samego e‑commerce, całkowicie się zmieniło. Przedsiębiorcy zajmujący się handlem, aby ubezpieczyć się na przyszłość, […]
Znalezienie komplementarnych prawidłowości w zachowaniach klientów może pomóc przeciwdziałać kosztownym skutkom gwałtownych wahań popytu. Koszty zmienności popytu mogą spowodować, że wylecisz z biznesu. Ta dosadna ocena, przedstawiona nam ostatnio przez dyrektora ds. planowania sprzedaży i operacji w firmie z listy Fortune 500, odzwierciedla to, co menedżerowie już wiedzą: szczytowe wzrosty popytu mogą powodować wysokie koszty nadgodzin, braki w zapasach i straty w sprzedaży, […]
W dojrzałych gospodarkach patriotyzm gospodarczy jest silnie zakorzeniony, a wybory konsumenckie zorientowane na lokalne marki. W Polsce wciąż uczymy się myślenia o pochodzeniu kapitału, ale w Grupie Amica wzmacniamy to przekonanie, realizując polskie success story na rynkach zagranicznych i angażując się w lokalne inicjatywy. Partnerem materiału jest Amica. Na poziomie deklaratywnym zdecydowana większość badanych zwykle wskazuje, że chętniej wybiera produkty pochodzenia krajowego […]
Według badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów. Od prawie trzech dekad Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego wybiera produkty, usługi i innowacje o najwyższej jakości i nagradza je godłem „Teraz Polska”. Obecnie przyjmuje zgłoszenia do 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Organizacja działa również na rzecz […]
Według danych GUS w naszym kraju żyje już 7,5 miliona singli, co oznacza, że niemal 20% Polaków to osoby – przynajmniej formalnie – samotne. Stanowią ogromną bazę konsumentów, których potrzeby różnią od „tradycyjnych” gospodarstw domowych. Powszechnie panuje przekonanie, że samotność (mylona często z osamotnieniem, które rzeczywiście ma negatywne znaczenie i nie wynika ze świadomego wyboru) to przykra konieczność, wręcz porażka życiowa, określana jeszcze […]
Aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową, nie wystarczy już nagrać reklamę prezentującą zalety produktu i wyświetlić ją w przerwie programu telewizyjnego. Coraz więcej telewizorów ma dostęp do internetu, który umożliwia korzystanie z inteligentnych funkcji. Warto to wykorzystać! Na małym ekranie coraz chętniej wyświetlamy obraz, który pochodzi nie „z anteny”, ale – poprzez połączenie internetowe – z platform takich jak Netflix, HBO GO czy […]
Firmy, niczym politycy, składają konsumentom obietnice, których nie dotrzymują. 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi wcale by się tym nie przejęła. Współczesny konsument, żyjący w czasach globalnej niepewności, bardziej niż kiedykolwiek oczekuje od biznesu budowania realnej wspólnej wartości i działania nie tylko w krótkiej, ale także w dłuższej perspektywie czasowej. Ale co to właściwie oznacza? Jak […]
Proces sprzedaży produktu lub usługi polega na ciągłej współpracy działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Efektywna ich kooperacja to jedno z najbardziej zyskownych działań, które należy praktykować w każdej firmie. Integracja działów sprzedaży i marketingu, według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group, zapewnia nawet 20% wzrost przychodu firmy. Dziś, gdy większość z nas wciąż pracuje zdalnie, tego typu usprawnienie procesów biznesowych […]
Firmy planujące działania na 2020 rok nie spodziewały się, że wkrótce będą musiały całkowicie zmienić swoje plany i strategie biznesowe oraz dostosować się do zupełnie nowej sytuacji rynkowej. Pandemia diametralnie odmieniła oblicze polskiego handlu, zmieniając zarówno działania sprzedawców i producentów, jak i nabywców, czyli gospodarstw domowych. W marcu 2020 roku nagle znaleźliśmy się w zupełnie innym świecie, a pierwszym dniom po […]