Słowo e‑commerce weszło do naszego codziennego słownika zaledwie kilkanaście lat temu. Mało kto jednak wie, że jego historia ma już pół wieku! Za prekursora handlu elektronicznego uważana jest amerykańska firma CompuServe, która w latach siedemdziesiątych zeszłego wieku przeszła drogę od operatora poczty elektronicznej do dostawcy usług internetowych. Od tego czasu rynek on‑line dynamicznie się rozrastał. Działalność […]
Zawirowania gospodarcze wywołane przez pandemię COVID‑19 odbiły się szczególnie mocno na sektorze handlu detalicznego. Wprowadzane, znoszone i ponownie ogłaszane lockdowny, a także obowiązujący reżim sanitarny w sklepach, doprowadziły wiele firm z tej branży do granic wytrzymałości, jednocześnie przyspieszając erę dominacji zakupów online. Gracze, którym udało się przetrwać w nie najgorszej kondycji, to ci zdolni do szybkiego przejścia na sprzedaż internetową […]
Biznes musi być tam, gdzie są jego klienci, a ci coraz częściej wchodzą w interakcję z markami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kupują produkty dzięki rekomendacjom zamieszczanym przez algorytmy, znajomych czy influencerów. Firmy nie mogą już ignorować potencjału sprzedażowego tych platform. Aby podpowiedzieć, jak ten potencjał skutecznie wykorzystać, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat mediów społecznościowych w biznesie. Naucz się […]
Świętuj z nami premierę nowego, jedenastego już wydania „ICAN Management Review” i dowiedz się, dlaczego cyfrowa transformacja marketingu jest w twoim interesie, niezależnie od tego, czym się zajmujesz na co dzień w firmie! Marketing ma coraz większy wpływ na wyniki przedsiębiorstw, przez co znajduje się pod niewyobrażalną presją. Rewolucja technologiczna i demograficzna zmuszają CMO do silnej transformacji i zwiększenia tempa działań. Podczas gdy szefowie […]
Analiza danych ze sklepów internetowych pokazuje, że czas realizacji zamówienia to tylko jeden z wielu parametrów, które mają znaczenie dla klientów. Pandemia COVID‑19 zmieniła sposób robienia zakupów. Wkrótce po jej wybuchu sprzedawcy detaliczni odnotowali gwałtowne przejście ze sklepów tradycyjnych do zakupów w internecie. Te, w 2020 roku odpowiadały za 18% światowej sprzedaży detalicznej, co oznacza dwukrotny wzrost od […]
Niezależnie od tego, z jaką efektywnością działa call center, zdecydowanie przyszedł czas na generowania ruchu i konwersję leadów z innych źródeł. Marek zrobił pierwszy krok – spróbował poszerzyć wiedzę– brawo dla niego! Jednak to dopiero początek. Inteligentne decyzje opierają się na dogłębnej analizie rynku i możliwości. Będąc na miejscu Marka, skupiłabym się na najbardziej obiecującej obecnie technice marketingowej, jaką […]
Programy lojalnościowe, loterie i konkursy z nagrodami to obecnie najskuteczniejsze działania wspierające sprzedaż – wskazują wyniki badania PBS przeprowadzonego na zlecenie Sodexo. Coraz więcej firm kusi klientów nagrodami pieniężnymi w postaci kart przedpłaconych, zarówno w wersji fizycznej, jak i wirtualnej. Partnerem materiału jest Sodexo. Wiele badań konsumenckich potwierdza, że przysłowiowy Kowalski to zawodowy łowca okazji. Jeśli w cenie dwóch produktów może […]
Jedziesz windą. Ta zatrzymuje się na jednym z pięter, a do środka wchodzi klient twoich marzeń. Próbując nawiązać krótką pogawędkę, pyta, czym się zajmujesz. Masz kilkanaście sekund, aby o tym opowiedzieć. Jak to zrobić, wzbudzając jego zainteresowanie? Rozwiązanie jest proste – musisz dopracować swój elevator pitch. Elevator pitch lub elevator speech to nic innego jak prezentacja w windzie, czyli […]
Tematem trzeciej konferencji w ramach Elite Sales Program jest sprzedaż doradcza. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób wykorzystać nowe modele, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i sprawić, że klienci przestaną być jedynie odbiorcami, ale aktywnie włączą się w tworzenie wartości i oferty firmy. Gościem specjalnym wydarzenia jest dr Régis Lemmens, założyciel firmy konsultingowej Sales Cubes i wykładowca na uczelniach biznesowych, na co […]
Na pewnym etapie działalności dla wielu dużych lub średnich przedsiębiorstw przychodzi czas podjęcia decyzji o rozpoczęciu korzystania z systemu ERP, który pomoże firmie funkcjonować sprawniej. W takim momencie przedsiębiorcy często stają przed wyborem odpowiedniego partnera wdrożeniowego. Czym powinien się wyróżniać i jaka jest jego rola? Partnerem publikacji jest Hicron. ROZWÓJ FIRMY NIESIE ZA SOBĄ nieustanne zmiany w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. […]