Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Digitalizacja

Jak zintegrować działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?

8 czerwca 2021 2 min czytania
Zdjęcie Paulina Kostro - Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Paulina Kostro
Partner publikacji: Salesforce
Ariel Galik
Jak zintegrować działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Proces sprzedaży produktu lub usługi polega na ciągłej współpracy działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Efektywna ich kooperacja to jedno z najbardziej zyskownych działań, które należy praktykować w każdej firmie.

Integracja działów sprzedaży i marketingu, według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group, zapewnia nawet 20% wzrost przychodu firmy. Dziś, gdy większość z nas wciąż pracuje zdalnie, tego typu usprawnienie procesów biznesowych i efektywny kontakt międzydziałowy może stanowić nie lada wyzwanie.

O szerszej perspektywie tego zagadnienia oraz rozwiązaniach, które warto wprowadzić w swoich firmach, aby zintegrować działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, opowiada Ariel Galik – konsultant biznesowy w Salesforce, który pracuje na rynkach Europy Wschodniej i Środkowej wspierając klientów Enterpise w procesach digitalizacji i rozwoju technologii Salesforce.

Obejrzyj rozmowę, a dowiesz się:

  • dlaczego działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta nie dzielą się ze sobą danymi o klientach oraz jak to zmienić;

  • czy wyznaczanie wspólnych celów dla tych działów może być pomocne w obalaniu silosów i poprawie kooperacji?

  • czym jest wizja klienta 360 i w jaki sposób zaimplementować ją w struktury firmy;

  • jak przełożyć strumienie danych pochodzące z działów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu na przydatne informacje biznesowe?

  • jakie są realne zyski integracji działu handlowego, marketingowego oraz obsługi klienta?

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!