Młodzi przedsiębiorcy, wychowani w dobie internetu, intuicyjnie wykorzystują potencjał mediów społecznościowych. Dzięki nim docierają do swoich klientów nie tylko po to, by zwiększać sprzedaż, lecz także promować firmowe wartości. Dowiedz się, czego można się od nich nauczyć. David Spinks, ekspert ds. społeczności biznesowej i autor książki The Business of Belonging: How to Make Community your Competitive Advantage, […]
W marcu 2021 roku Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online. Nowe badania potwierdzają to, z czego większość przedsiębiorców zdaje już sobie sprawę – wielokanałowość sprzedaży stała się niezbędnym warunkiem utrzymania lub zwiększenia jej poziomu, zwłaszcza […]
Firmy zajmujące w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyższe pozycje na liście Global Top Brands mają częściej nazwy kojarzące się kobieco, w przeciwieństwie do „męskich” marek, które zajmują z reguły niższe pozycje. Przypadek? Nie sądzimy, a zresztą potwierdzają to najnowsze badania. Czy tego chcemy, czy nie, postrzegamy świat przez pryzmat różnego rodzaju stereotypów. Jednym z nich – jak pokazują najnowsze badania naukowców z University of Calgary, […]
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników. PRZECZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI PDF Wikipedia definiuje silniki (oraz platformy i systemy) rekomendacji jako „podklasę systemów filtrujących informacje, które mają za zadanie przewidywać »oceny« lub »recenzje«, jakie użytkownik wystawiłby produktom”[1]. Jednak jako narzędzie, technologia i cyfrowa platforma silniki rekomendacji są o wiele bardziej intrygujące i ważniejsze, niż […]
To oczywiste, że zadowoleni klienci to podstawa sukcesu biznesowego firm, ale co to konkretnie oznacza? Według naukowców z Indiana University, inwestycja w zaufanie klientów przynosi znacznie większe oszczędności niż obniżenie kosztów obsługi, dystrybucji, sprzedaży czy ogólnych kosztów administracyjnych. Z badań wynika, że większe zadowolenie klientów firm (również tych ze sfery użyteczności publicznej) nie tylko poprawia efektywność pracy tych […]
W dobie pandemii e‑commerce był ratunkiem dla detalistów. Najlepiej poradziły sobie firmy, które transformację cyfrową rozpoczęły jeszcze przed zamrożeniem gospodarki. Tak jak firma CCC, która jest wzorem cyfrowej zmiany i przykładem, jak organizować sprzedaż online. Za te doświadczenia CCC otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji w kategorii Odpowiedzialna technologia. Już 21 kwietnia w czasie kongresu MIT Sloan Management Review Polska […]
Tradycyjny sprzedawca postrzegany jest jako osoba działająca przede wszystkim na korzyść producenta towarów lub usług, które sprzedaje. Badanie naukowców z Oklahoma State University pokazuje jednak, że najskuteczniejszy model sprzedaży powinien zachowywać równowagę między interesami producenta i klienta. Wnioski z badania pokazują, że sprzedawcy powinni budować i dbać o jak najlepsze relacje z obiema stronami, wchodząc w rolę rzecznika nie tylko producenta, ale również […]
Świetny produkt, silne relacje biznesowe, długoterminowa współpraca z klientami i kultura organizacyjna, w której ludzie mogą na sobie polegać – to składowe oferty wartości, które można realizować praktycznie bez udziału marketingu i sprzedaży. To właśnie dzięki tym elementom 10Clouds, polski software house, zbudował swoją pozycję z przychodami na poziomie 32 mln. O tym jak wyglądała ta droga i jakie obecnie wyzwania stoją […]
Obecnie klienci nie kupują produktu, kupują rozwiązanie swoich problemów. Produkt nie jest celem, lecz środkiem do celu. Przedstawione w artykule trzy modele przychodów ułatwią monetyzację zadowolenia klienta, ponieważ są zorientowane na cel zakupu, tzn. na pożądany efekt uzyskany przez nabywcę produktu, a nie na sprzedaż środków, czyli produktów i usług. PRZECZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI PDF W ubiegłym roku sprzedano […]
Nadchodzący rok będzie wymagał od marek premium ewolucji i dostosowania się do zmieniającego się krajobrazu społecznego. Etyka stanie się równie ważna, co estetyka, a zamożni konsumenci skierują swoją uwagę w stronę zrównoważonych brandów. W czasach, gdy wielu ludzi straciło pracę i musiało na zawsze pożegnać się ze swoimi bliskimi, rozważania na temat luksusu mogą wydawać się nie na miejscu. Jednak […]