W firmie jest tylko jeden szef. Jest nim klient. I może zwolnić każdego, włącznie z prezesem zarządu, po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej – twierdził Sam Walton, amerykański przedsiębiorca, założyciel między innymi sieci Walmart. Obecnie pozycja szefa‑klienta zdaje się jeszcze bardziej umacniać. Pandemia, wojna w Ukrainie, inflacja, zerwane łańcuchy dostaw, ale też ciągły rozwój technologiczny sprawiły, że konsumenci […]
Sprzedaż to wyzwanie wielopokoleniowe, z którym łatwiej sobie poradzić, znając preferencje poszczególnych generacji. W podcaście O BIZNESIE Kamila Gębik podpowiada, co warto wiedzieć, by precyzyjniej trafiać w potrzeby różnych klientów i przyspieszać ich decyzje zakupowe. Firmy zabiegają o względy klientów reprezentujących pięć różnych generacji: pokolenie wyżu demograficznego (baby boomers) oraz pokolenia X, Y, Z i alfa. Wprawdzie przedsiębiorstwa rozumieją, że każde z pokoleń ma […]
Pandemia czy wojna w Ukrainie to wyzwania, które dotyczą całej gospodarki. Jednak różne branże odczuwają je i przezwyciężają w inny sposób. Warto spojrzeć na różne sektory, aby zaobserwować, jak konkretnie sobie radzą i czy umieją w obliczu kryzysów dostrzegać nowe szanse – dzisiaj analiza sektorowa handlu detalicznego. PARTNEREM MATERIAŁU JEST MILLENIUM DOM MAKLERSKI. Podczas pandemii spółki sprzedające odzież i obuwie pokazały, […]
Po wielu miesiącach przerwy stopniowo wracają targi i stacjonarne konferencje. Ale wypracowane przez czas pandemii rozwiązania zastępujące bezpośredni kontakt z klientem sprawdzą się także w postpandemicznej rzeczywistości. Ich wdrożenie może uodpornić firmę na inne turbulencje. Odcięcie od targów spotkało się z próbą załatania tej dziury za pomocą cold callingu i masowegowysyłania ofert do potencjalnych klientów. Z jednej strony jest to bardzo […]
Loterie, konkursy i inne akcje promocyjne to ciekawy sposób na zaangażowanie konsumentów i klientów oraz promowanie marki. Jak organizować takie akcje, aby przebiegały bez zawirowań prawnych, a klienci dobrze się bawili? Podczas webinarium ICAN Institute i Sodexo eksperci wskazali najczęstsze błędy przy organizacji i rozliczaniu akcji promocyjnych. Patrycja Kowalewska, ekspert ds. obsługi prawnej akcji wsparcia sprzedaży z Sodexo, i Anna Jelińska‑Sabatowska, adwokat senior associate […]
Od 1 marca 2022 r. mieszkańcy Ukrainy mogą zakładać w Banku darmowe konta osobiste, okazując tylko paszport. Bank nie będzie także pobierał opłat za międzynarodowe przelewy SWIFT na Ukrainę. Na czym polega pomoc? Do otwarcia konta w Banku Pocztowym przez obywateli Ukrainy (w placówkach Banki oraz wszystkich placówkach Poczty Polskiej na terenie kraju) wystarczy teraz tylko paszport. […]
Marketerzy na całym świecie muszą stawić czoła obsłudze pięciu różnych pokoleń. Firmy zabiegają o względy klientów z odmiennych generacji. Należą do nich: pokolenie powojennego wyżu demograficznego (baby boomers) oraz pokolenia X, Y, Z i alfa. Pierwsze cztery pokolenia z listy to ludzie w wieku produkcyjnym. Większość baby boomers jest nadal aktywna zawodowo, jednak to pokolenie X przejęło obecnie większość stanowisk kierowniczych. Pokolenie […]
Każdy, kto planuje prowadzenie sklepu internetowego, musi pamiętać, by najpierw stworzyć własne miejsce w sieci, gdzie zaprezentuje swoje produkty. Jednak własna strona internetowa to nie wszystko, powinna ona charakteryzować się wysoką jakością, zarówno gdy mowa o estetyce, jak i funkcjonalności. Warto wiedzieć, na co zwracać uwagę. W poniższym artykule wskażemy najważniejsze czynniki decydujące o tym, czy strona internetowa spełnia najważniejsze […]
Rekrutacja to zazwyczaj proces długotrwały. Od pierwszej publikacji oferty do faktycznego zatrudnienia konkretnej osoby mija wiele czasu. Jeśli ten proces ma być płynny, to należy zadbać o to, by każdy etap był precyzyjnie zaplanowany. Pierwszym krokiem jest publikacja ogłoszenia. Treść ma znaczenie Jeżeli rekruter chce pozyskać talenty z rynku, powinien skutecznie przekonać kandydatów do złożenia aplikacji – a najlepszą […]
15 marca w Katowicach oraz 25 marca w Krakowie odbędzie się IV Edycja EKG Reklamy – event, na którym spotyka się fachowa wiedza, praktyka i dużo gadżetów! EKG Reklamy to wydarzenie dla wszystkich osób zainteresowanych marketingiem, a szczególnie budowaniem bezpośrednich relacji z klientami i partnerami biznesowymi. W trakcie eventu będziecie mieli okazję łyknąć sporą dawkę przydatnej wiedzy o aktualnych trendach, sprawdzić nowości z rynku […]