Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Jakość i obsługa
Premium
Jakość i obsługa

Konsumenci zyskują prawo do naprawy — czy jesteś gotowy?

W ostatnich latach sprzedawcy produktów wyposażonych w oprogramowanie coraz częściej wykorzystują narzędzia cyfrowej kontroli nad swoimi towarami, aby zwiększyć przychody po ich sprzedaży. Przykładem takich działań jest wymóg zakupu subskrypcji w celu utrzymania sprawności urządzeń lub zdalne ograniczanie możliwości naprawy przez właścicieli. Naprawiłeś swój uszkodzony smartfon, wykorzystując niecertyfikowany ekran? Producent go zablokuje. Chciałeś nadal korzystać […]

​Gerald C. Kane Jan Recker
17 kwietnia 2025
Spójność doświadczeń i dotrzymywanie obietnic przez markę krokiem do budowania zaangażowania klienta
E-commerce

Spójność doświadczeń i dotrzymywanie obietnic przez markę krokiem do budowania zaangażowania klienta

Spójność doświadczeń klientów podczas całej ich podróży z marką – od świadomości poprzez zakup aż po obsługę posprzedażową – jest kluczowa dla sukcesu biznesowego. Brak spójności może prowadzić do frustracji klientów, spadku ich zaufania i w konsekwencji do odejścia do konkurencji. Kiedy moja przyjaciółka Magda postanowiła spełnić swoje długoletnie marzenie i zainwestować w elegancką torebkę od pewnej luksusowej marki, oczekiwała […]

Marta Bryła-Gozdyra
5 lipca 2024
Jakiej dostawy oczekujemy?
BIZNES I TECHNOLOGIE

Jakiej dostawy oczekujemy?

Dynamiczny rozwój branży e‑commerce skutkuje równie szybkimi zmianami w oczekiwaniach klientów dotyczących dostawy towarów. Dziś kluczową rolę odgrywa elastyczność, zarówno pod względem wyboru terminu, miejsca i formy dostarczenia przesyłki, jak i metod płatności. W przypadku artykułów ponadgabarytowych, takich jak sprzęt RTV i AGD czy meble, istotne są również dodatkowe usługi, np. wniesienie lub montaż. – Ostatnia mila to kluczowy element […]

Materiał Partnera
21 grudnia 2023
Łańcuch pozytywnych doświadczeń klienta
BIZNES I TECHNOLOGIE

Łańcuch pozytywnych doświadczeń klienta

Odbiór przesyłki w dogodnym miejscu i czasie. Śledzenie i zarządzanie nią przez aplikację. Płatności bezgotówkowe przy odbiorze. To tylko niektóre aspekty, które wpływają na nasze pozytywne doświadczenia przy dostarczaniu produktów zakupionych przez internet. A na czym polega User Experience w obszarze współpracy biznesowej w logistyce? Czy sklepy ściągające setki palet towaru lub producenci zamawiający surowce do fabryki mogą liczyć na podobne […]

Materiał Partnera
8 września 2023
Perfekcyjne zarządzanie doświadczeniami klientów
BIZNES I TECHNOLOGIE

Perfekcyjne zarządzanie doświadczeniami klientów

Zarządzanie doświadczeniami klientów jest coraz bardziej skomplikowanym procesem, nad którym firmy muszą umiejętnie zapanować, by nie pogubić się w gąszczu danych. O tym, jak budować nowoczesną kulturę organizacyjną skupioną na użytkownikach, opowiada Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy. Obecnie coraz więcej firm chce dbać o doświadczenia klienta (user expierence). Czy jednak potrafią to efektywnie robić? Badania pokazują, że jakość […]

Marek Walczak
1 czerwca 2023
W jaki sposób e-sklepy mogą zmniejszyć liczbę zwrotów
Premium
Analiza danych, Big Data

W jaki sposób e-sklepy mogą zmniejszyć liczbę zwrotów

Z badań wynika, że liczba zwrotów zakupionych przez internet produktów maleje, jeśli klienci otrzymują je w ramach jednej zbiorczej dostawy. Osoby zarządzające firmami z sektora handlu detalicznego bardzo cenią sobie bezproblemowy model sprzedaży internetowej, w którym klienci mogą dokonać zakupu w szybki i łatwy sposób, a jednym z elementów tego modelu jest obietnica darmowego zwrotu produktów. Koszty zwrotów wykazują jednak tendencję rosnącą. W 2022 […]

Eduard Calvo Laura Wagner Pedro Amorim
1 czerwca 2023
Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?
Jakość i obsługa

Jak można pomóc klientom podczas kryzysu?

Firmy mogą wspierać klientów w czasie kryzysu, przede wszystkim udzielając im rabatów, ale także dzieląc się z nimi pomysłami na obniżenie kosztów życia. Dzięki takim krokom łatwiej liczyć na lojalność klientów. Trudna sytuacja gospodarcza, której skutki odczuwamy w Polsce na co dzień, jest właściwie problemem globalnym, swoimi finansami martwią się bowiem konsumenci na całym świecie. Obawy te są […]

Paulina Kostro
21 lutego 2023
UX writing, czyli jak pisać, by teksty na stronie były zrozumiałe
Analityka i Business Intelligence

UX writing, czyli jak pisać, by teksty na stronie były zrozumiałe

Wyobraź sobie, że chcesz się zalogować do jakiejś aplikacji, a ta wyświetla komunikat: „zaloguj się za pomocą biometrii”. Część osób zrozumie, ale część nie. Czy nie lepiej byłoby, gdyby brzmiało to, np.: „zaloguj się, dotykając kciukiem we wskazanym miejscu” albo „zaloguj się, robiąc selfie”? Wówczas z pewnością więcej osób zrozumiałoby komunikat. Właśnie temu służy UX writing. UX […]

Justyna Bakalarska-Stankiewicz
15 sierpnia 2022
Obsługa klienta – 5 inspiracji dla menedżerów
Jakość i obsługa

Obsługa klienta – 5 inspiracji dla menedżerów

Jedną z najważniejszych lekcji wyniesionych z ostatnich kryzysów jest fakt, że znaczenie obsługi klienta wciąż rośnie. Oto pięć tekstów, które pomogą menedżerom w lepszym zrozumieniu klientów i zapewnieniu im doskonałej obsługi. 1. Jak neurobiologia wspomaga projektowanie doświadczeń klienta Choć różnorodność wyjątkowych doświadczeń zakupowych jest dziś ogromna, to łączy je wspólny cel: budowanie przywiązania do marki i lojalności ze strony klientów. […]

Redakcja MIT SMRP
3 czerwca 2022
Pięć najczęstszych błędów organizatora akcji promocyjnych – praktyka, prawo, podatki
Jakość i obsługa

Pięć najczęstszych błędów organizatora akcji promocyjnych – praktyka, prawo, podatki

Loterie, konkursy i inne akcje promocyjne to ciekawy sposób na zaangażowanie konsumentów i klientów oraz promowanie marki. Jak organizować takie akcje, aby przebiegały bez zawirowań prawnych, a klienci dobrze się bawili? Podczas webinarium ICAN Institute i Sodexo eksperci wskazali najczęstsze błędy przy organizacji i rozliczaniu akcji promocyjnych. Patrycja Kowalewska, ekspert ds. obsługi prawnej akcji wsparcia sprzedaży z Sodexo, i Anna Jelińska‑Sabatowska, adwokat senior associate […]

15 marca 2022

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!