Przy dynamicznie zmieniającym się stylu naszej pracy równie szybkim przemianom podlegają oczekiwania wobec przestrzeni biurowej. Nowoczesne rozwiązania wymagają połączenia atrakcyjnej lokalizacji z architekturą na światowym poziomie oraz najnowszymi trendami w projektowaniu wnętrz. Nie jest to łatwe zadanie, ale z pewnością warto zwrócić uwagę na najbardziej udane realizacje. Czasy, w których dzielnice biznesowe pustoszały po siedemnastej, powoli odchodzą do lamusa. […]
Kobiety pną się coraz wyżej po szczeblach kariery, lecz do zdominowanych przez mężczyzn zarządów i organów nadzorczych docierają tylko nieliczne. By rozwiązać ten problem, w wielu organizacjach wprowadzono parytety. Jednak narzucone odgórnie reguły rzadko gwarantują sukces w biznesie, dlatego znacznie ważniejsze jest znalezienie formuły, która przekonałaby przedsiębiorców i zarządy, że ich firmy odniosą realne korzyści z promowania różnorodności. O tym, jak […]
Koniec roku to czas podsumowań. Tych osobistych i tych zawodowych. Także w biznesie podsumowujemy, ewaluujemy, rozliczamy. Patrzymy na organizację jak na puzzle, które powinny tworzyć spójny obraz. Czy faktycznie tak się dzieje? Jak to osiągnąć? Komu się udaje? Jednym z obszarów, który coraz częściej staje się kluczowym elementem budowania zaufania organizacji – nie tylko na koniec roku – […]
Organizacja, która chce rozwijać się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, musi uwzględniać nie tylko własne interesy, ale i szerokiego otoczenia, w którym funkcjonuje. Dlatego powinna prowadzić dialog ze wszystkimi swoimi interesariuszami. Coraz więcej firm deklaruje dziś, że prowadzi swoją działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jednak deklaracje te w wielu przypadkach nie oznaczają jeszcze wypracowania takich standardów działania, które służyć […]
RAPORT – DODATEK PROMOCYJNY Na rynku na dobre zadomowił się leasing coraz to nowych rodzajów maszyn, urządzeń, a nawet nieruchomości. Równocześnie leasing zaczyna być traktowany jako forma „używania” przedmiotów, gdzie nie występuje wykup końcowy. Takie oferty pojawiły już w Polsce, choć wśród leasingobiorców wciąż dominuje podejście, że jeśli za coś płacimy, to w finale powinno stać się to […]
Łączenie funkcji biznesowych, potrzeb środowiska, wymogów cywilizacyjnych i społecznych bez degradowania jakości życia następnych pokoleń jest fundamentem zrównoważonego rozwoju aglomeracji miejskich. Idea zrównoważonego rozwoju łączy dwa pojęcia: koncepcje podstawowych potrzeb oraz ograniczonych możliwości. Wymyślił ją w XIX w. Hans Carl von Carlowitz, niemiecki administrator i zarządca w górnictwie. Pierwotnie dotyczyła sposobu takiego gospodarowania lasem, aby nigdy nie został zlikwidowany. […]
Z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju Poznań wyróżnia się solidną strukturą gospodarczą, zamożnością mieszkańców i ich przywiązaniem do tradycji. Jednak to właśnie te atuty stolicy Wielkopolski stanowią potencjalne zagrożenie dla zrównoważonego rozwoju miasta. W porównaniu z innymi polskimi miastami Poznań może pochwalić się wyjątkowo zrównoważoną strukturą gospodarczą. Nie ma u nas wiodącego przemysłu czy jednej, dominującej nad innymi, dziedziny biznesu. Z kolei […]
List od sprzedawcy energii w skrzynce pocztowej zazwyczaj oznaczał informację o podwyżce ceny lub wezwanie do zapłaty (mało zrozumiałej nawet dla energetyków) faktury. Niedawno jednak Warszawiaków spotkało miłe zaskoczenie – propozycja obniżki ceny w zamian za podpisanie umowy na kilka lat. Czy to zmiany na dobre, a może jednorazowy ukłon w stronę klientów? W świecie, gdzie dostawcy prześcigają się w produktach i usługach […]
Proces poszerzania oferty o coraz większy wolumen produktów proekologicznych jest w dużym stopniu związany z polityką środowiskową Unii Europejskiej oraz założeniami zawartymi w strategii naszej grupy. Niemniej najbardziej istotnym czynnikiem jest odpowiedź na potrzeby klientów nie tylko deklarujących zainteresowanie „zielonymi produktami”, ale także skłonnych do ich zakupu. Zanim przygotowaliśmy ofertę produktów proekologicznych, postanowiliśmy zbadać potrzeby naszych klientów. W trakcie zorganizowanego […]
Z badania przeprowadzonego w grudniu 2011 roku przez PwC i SMG KRC Millward Brown dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)* wynika, że pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu zna jedynie 31% polskich firm. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 850 przedsiębiorstw i objęło firmy różnej wielkości (mikro, małe, średnie i duże). Pytania były zadawane prostym językiem, nie używano anglojęzycznych czy słabo rozpowszechnionych sformułowań, […]