Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Modele biznesowe
Jak wpłynąć na obniżenie kosztów dostaw na ostatnim kilometrze
Premium
Łańcuchy dostaw i logistyka

Obniżanie kosztów dostaw na ostatnim kilometrze

Nowe strategie mogą zwiększyć rentowność i satysfakcję z usług subskrypcyjnych. Usługi subskrypcyjne oferowane przez Costco i Amazona były dopiero początkiem. Dziś konsumenci mogą zamawiać regularne dostawy niemal wszystkiego – od „hitu miesiąca” i kolorowanek po dwumiesięczne zestawy narzędzi survivalowych. Choć tradycyjne subskrypcje, takie jak dostarczanie gazet czy mleka do domów, funkcjonują od dekad, obecnie coraz […]

Stanley Frederick W.t. Lim
21 marca 2025
Digitalizacja i cyfryzacja w usługach faktoringowych
Automatyzacja i robotyzacja

Digitalizacja i cyfryzacja w usługach faktoringowych

Rynek usług faktoringowych przechodzi obecnie intensywną transformację cyfrową. Przedsiębiorcy oczekują w pełni zautomatyzowanych rozwiązań, dostosowanych do ich skali działalności i indywidualnych potrzeb. Automatyzacja procesów, integracja systemów i mobilny dostęp do usług stają się standardem, który pozwala im efektywniej zarządzać płynnością finansową i skupić się na rozwoju swojej podstawowej działalności. Czas i wygoda mają tu kluczowe znaczenie. Firmy ubiegając się o finansowanie […]

Materiał Partnera Bank Millennium Ewelina Zielonka
14 października 2024
Dopasuj strategię gospodarki cyrkularnej do swojego modelu biznesowego
Premium
Transformacja organizacyjna

Dopasuj strategię gospodarki cyrkularnej do swojego modelu biznesowego

Produkty i usługi, które maksymalizują wykorzystanie i ponowne użycie materiałów oraz innych zasobów, mogą stanowić szansę zarówno na rozwój biznesowy, jak i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firmy, które dążą do osiągnięcia ambitnych celów zrównoważonego rozwoju w zakresie ograniczenia zużycia paliw kopalnych i redukcji odpadów, muszą wyjść poza samo przejście na energię odnawialną. Mniej więcej połowa globalnych emisji pochodzi z produkcji […]

Samsurin Welch Khaled Soufani
1 października 2024
By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni
INNOWACJE

By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni

Naukowcy i przedsiębiorcy pracujący nad rozwiązaniem najpilniejszych problemów świata nie zdołają sprostać temu wyzwaniu bez wsparcia funduszy venture capital, a te najpierw muszą zrozumieć możliwości deep‑tech i ponownie postawić na myślenie długoterminowe. Kiedy kapitał wysokiego ryzyka zaczął grać tak bezpiecznie? Obecnie mamy do czynienia z obfitością inwestycji kapitału wysokiego ryzyka w projekty, które nie są zbyt ryzykowne, takie jak platformy […]

Rafael Laguna de la Vera Thomas Ramge
30 września 2024
Jak Kubota przekształciła klapki w symbol narodowy i czego ta historia może nauczyć liderów
Kompetencje przywódcze

Jak Kubota przekształciła klapki w symbol narodowy i czego ta historia może nauczyć liderów

Co zrobić, gdy pierwszy pomysł na biznes nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Jak zbudować markę, która nie tylko przetrwa, ale i rozkwitnie na konkurencyjnym rynku? I wreszcie – jak dbać o siebie, by móc skutecznie prowadzić biznes? Historia reaktywacji marki Kubota dostarcza odpowiedzi na te pytania. Od wyzwania do sukcesu Dla czterech przyjaciół – Aliny Sztoch, Joanny Kwiatkowskiej, Wacława […]

Joanna Koprowska Alina Sztoch
5 września 2024
Unikaj pułapek korporacyjnego venture capital
Ekspansja zagraniczna

Unikaj pułapek korporacyjnego venture capital

venture capital. Partnerstwo dużych firm i kapitału wysokiego ryzyka może być trudne. Oto jak skutecznie realizować korporacyjne Nikogo nie trzeba przekonywać, jak kluczowe są innowacje dla biznesu w ciągle zmieniającym się świecie. Corporate venture capital (CVC) są jednym z trzech głównych mechanizmów innowacji stosowanych przez duże firmy, obok wewnętrznych badań i rozwoju (R&D) oraz innowacyjnych fuzji i przejęć (M&A). W ostatnich latach CVC […]

Ilya A. Sterbulaev Amanada Wang
27 sierpnia 2024
Co kryje się w nazwie marki?
E-commerce

Co kryje się w nazwie marki?

Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie? Badania opublikowane w „Journal of Consumer Psychology” ujawniają, że określone kombinacje głosek i liter w nazwach marek mogą wywoływać silne skojarzenia wśród konsumentów. Poprzednie badania wykazały podobny efekt dla niektórych dźwięków – na przykład te uformowane w przedniej części ust kojarzone są z małostkowością. Autorzy nowego badania jednak twierdzą, że równie ważny jest […]

Redakcja MIT SMRP
26 sierpnia 2024
By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni
Premium
Ekspansja zagraniczna

By napędzać radykalne innowacje, VC musi powrócić do korzeni

Naukowcy i przedsiębiorcy pracujący nad rozwiązaniem najpilniejszych problemów świata nie zdołają sprostać temu wyzwaniu bez wsparcia funduszy venture capital, a te najpierw muszą zrozumieć możliwości deep‑tech i ponownie postawić na myślenie długoterminowe. Kiedy kapitał wysokiego ryzyka zaczął grać tak bezpiecznie? Obecnie mamy do czynienia z obfitością inwestycji kapitału wysokiego ryzyka w projekty, które nie są zbyt ryzykowne, takie jak platformy […]

Rafael Laguna de la Vera Thomas Ramge
1 sierpnia 2024
Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł
Digitalizacja

Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł

Guru zarządzania Peter F. Drucker powiedział kiedyś, że kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w XXI wieku będzie technologia oraz demografia. Zgodnie z tą maksymą Krzysztof Folta, prezes i założyciel spółki TIM SA, obserwując zachowania młodego pokolenia, doszedł do wniosku, że to właśnie Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym. Dlatego uczynił e‑commerce głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym […]

Paweł Kubisiak
7 czerwca 2024
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Premium
Transformacja organizacyjna

Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku

Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją. KAŻDEGO DNIA firmy na całym świecie stają przed wyzwaniem zrozumienia złożoności kulturowych, na których tle rozgrywają się ich globalne ambicje. Różnice w języku, […]

Paulina Chmiel-Antoniuk
1 czerwca 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!