Światowe marki, rozliczane przez klientów i media, decydują się na odejście od nieetycznych praktyk, takich jak niszczenie niesprzedanych produktów czy brak wystarczającej kontroli łańcucha dostaw. Na znaczeniu zyskuje prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, z troską o otoczenie. Czy jest to związane z faktycznym poczuciem misji czy z dbałością o własny wizerunek – to sprawa drugorzędna. Ważne jest, że marki poczuwają się do […]
Budując strategię firmy, warto uwzględniać zarówno interesy społeczne, ochronę środowiska, jak i relacje między wszystkimi grupami interesariuszy. Firma nie musi dziś realizować konkretnego programu społecznego. Wystarczy, że uwzględni oczekiwania społeczne. Partnerem materiału jest WIŚNIOWSKI. Celem firmy WIŚNIOWSKI jest dostarczanie klientom zaawansowanych technologicznie i bezpiecznych produktów dla domu i przemysłu, takich jak: bramy, ogrodzenia, drzwi i okna. Prowadząc działania CSR, […]
Ochrona środowiska, sport i edukacja to trzy formy aktywności wpisane w nasze DNA – mówi Agnieszka Servaas, prezes zarządu VIVE Management.Partnerem materiału jest VIVE. Dlaczego społeczna odpowiedzialność biznesu jest tak ważna dla Grupy VIVE? VIVE Group tworzy dziesięć spółek, a przedmiotem głównej działalności komercyjnej jest recycling tekstyliów. Pozycja lidera branży w Polsce i Europie, jako wiarygodnego partnera biznesowego, zobowiązuje do […]
Zrównoważony łańcuch dostaw przekłada się nie tylko na minimalizację ryzyka towarzyszącego działalności każdej firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw upatruje w nim szansę na wzrost efektywności oraz źródło inspirujących innowacji. Właśnie na takie podejście postawiła Polpharma, największy polski producent leków. Partnerem materiału jest Polpharma. Polpharma ma świadomość, że wartość, którą dostarcza pacjentom i społeczeństwu, buduje wspólnie z prawie 4000 dostawców […]
Nesperta, właściciel marki Semilac, od początku istnienia koncentruje się na kobietach – na dodawaniu im pewności siebie i odwagi w działaniu. W ubiegłym roku firma zaangażowała się w społeczną odpowiedzialność. Realizując kampanię „All in my hands”, skupia się na aktywizacji zawodowej pań i popularyzacji kobiecej solidarności w miejscu pracy. Partnerem materiału jest Nesperta. W tym roku Nesperta opublikowała raport Polki w pracy, w którym […]
Oczekiwania pracowników wobec miejsca pracy zmieniają się wraz z kolejnymi generacjami wchodzącymi na rynek. Definicja komfortowych warunków pracy coraz ściślej wiąże się ze stylem życia, jaki preferują pracownicy, oraz z wyznawanymi przez nich wartościami. I coraz częściej wśród tych wartości pojawiają się kwestie dotyczące świadomego, zrównoważonego życia i ochrony środowiska. Partnerem materiału jest Interseroh. Czynniki pozafinansowe oraz ekotrendy w obszarze […]
Organizacje pozarządowe wspierające lokalne społeczności liczą na każdą pomoc. Bez zaangażowania biznesu wiele ważnych projektów byłoby niemożliwych. Partnerem materiału jest Fundacja Służby Rodzinie „Nadzieja”. Fundacja Służby Rodzinie „Nadzieja” działa od 11 lat na terenie Łodzi i powstała w celu wybudowania Domu Samotnej Matki. Dziś, gdy dom już stoi, fundacja wspiera jego funkcjonowanie. Opiekuje się również innymi inicjatywami […]
Firmy w Polsce i na świecie zaczynają dostrzegać korzyści z działań na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR staje się dla nowoczesnych organizacji obowiązkiem – zarówno wobec klientów, jak i pracowników. Największym wyzwaniem jest jednak efektywne rozwiązywanie realnych problemów. Partnerem materiału jest AmRest. Konsumenci oczekują nie tylko najwyższej jakości produktów, ale chcą też utożsamiać się z wartościami, zgodnie z którymi dana firma […]
Strategia rozwoju polskiej energetyki, w której duży nacisk jest położony na czystą energię, aktywizuje spółki pracujące na rzecz tej branży do zmiany modelu biznesowego i portfolio produktów. Agnieszka Wasilewska‑Semail, prezes zarządu i dyrektor generalny RAFAKO, w rozmowie z „Harvard Business Review Polska” mówi o kolejnych szansach, jakie otwierają przed spółką alternatywne źródła energii, o biznesie społecznie odpowiedzialnym i budowaniu wartości dla akcjonariuszy. > […]
Osoby prowadzące działalność gospodarczą chętniej się ubezpieczają i odkładają na emeryturę. Z kolei pracownicy etatowi, którzy nierzadko mają opłacone przez pracodawców pakiety ubezpieczeniowe, zdecydowanie częściej od przedsiębiorców przejawiają w stosunku do swojej przyszłości postawę typu „jakoś to będzie”. Takie wnioski płyną z badania Pramerica Insight.Pramerica Życie TUiR zbadała, jak zamożni i średniozamożni Polacy zarządzają finansami osobistymi oraz jak podchodzą do […]