Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej. To bardzo wrażliwy obszar, w którym cele biznesowe firm przenikają się ze społecznym oczekiwaniem „bezinteresownej” pomocy lekarza będącego pośrednikiem między producentami leków a pacjentami. Partnerem materiału jest Polpharma. Od momentu prywatyzacji w 2000 roku Polpharma dynamicznie się rozwija. Przejmowała kolejne polskie firmy, wychodziła […]
Responsib’ALL Day jest globalnym przedsięwzięciem Grupy Pernod Ricard, którego idea opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Zatrudnieni przez polski oddział pracownicy również chętnie biorą udział w akcji i niosą pomoc innym. Pracownicy Grupy Pernod Ricard na całym świecie przepracowali już ponad milion godzin, realizując działania z zakresu CSR, wspierając […]
O prawdziwej wartości firm świadczą nie tylko strategia biznesowa i wyniki finansowe, lecz także sposób działania mający pozytywny wpływ na środowisko, edukację publiczną i współpracę z interesariuszami. Benefit Corporations to inicjatywa powstała, by łączyć firmy, które chcą się angażować w rozwój swojego bliższego i dalszego otoczenia. Obecnie jedyną polską firmą w tym gronie jest spółka Benefit Systems. Partnerem materiału jest Benefit Systems. […]
Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości. O tym, w jaki sposób na działalności proekologicznej zyskuje przedsiębiorstwo i jego otoczenie, opowiada Agnieszka Servaas, prezes zarządu VIVE Management. Jakie tendencje w obszarze CSR dostrzega pani na rynku i w jaki sposób wpływają one na Grupę VIVE? Będąc […]
Świadomość wpływu na otoczenie i działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnych społeczności – to główne założenia strategii zrównoważonego rozwoju firmy AmRest, realizującej cele wyznaczone przez ONZ. Aby osiągnąć na tym polu sukces, trzeba umiejętnie połączyć dobrą atmosferę w pracy z silnym zaangażowaniem pracowników w inicjatywy charytatywne. Partnerem materiału jest AmRest. Globalne firmy są świadome tego, jak istotny wpływ […]
Cementownia Górażdże udowadnia, że zakład produkcyjny, zamiast stanowić uciążliwość dla mieszkańców i obciążenie dla przyrody, może w pozytywny sposób kreować lokalny krajobraz i wzbogacać go. Partnerem materiału jest Górażdże. Dbałość o zachowanie wysokich standardów pozwalających zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz styl pracy, dzięki któremu lokalna społeczność może się rozwijać, są w Cementowni Górażdże tak samo istotne jak kreowanie […]
Jak połączyć rozwój zawodowy kobiet z krzewieniem solidarności płciowej? Tego zadania podjęła się firma Nesperta, realizując pierwszą ogólnopolską kampanię społeczną All In My Hands skierowaną do przyszłych manicurzystek. Partnerem materiału jest Nesperta. 1https://www.ican.pl/b/w-kobietach-tkwi-sila-ktorej-rynek-pracy-potrzebuje/P19OIgHlcto poważny problem rynku pracy. Według danych Eurostatu za rok 2017, zawartych w raporcie na temat równości kobiet i mężczyzn w Unii Europejskiej, wskaźnik dotyczący aktywności zawodowej […]
Firma Interseroh, dostarczająca specjalistyczne rozwiązania z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, wprowadziła w swoim biurze proekologiczne zmiany. Mają one na celu znaczne zmniejszenie marnotrawstwa zasobów naturalnych, a także czasu, pieniędzy i zdrowia. Partnerem materiału jest Interseroh. 1https://www.ican.pl/b/biuro-wspierajace-ekologiczne-myslenie/PVG103hZZto obecnie jeden z najsilniejszych trendów zarówno w sferze życia codziennego, jak i biznesu. U podstaw tego podejścia leży znana zasada kreowania oszczędności przez optymalizację i skuteczne zarządzanie posiadanymi […]
W obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu LPP stawia na kompleksowe rozwiązania. Od projektowania, poprzez produkcję, dystrybucję, aż po sprzedaż – w swojej działalności dba o pracowników i otoczenie. O trendach, wyzwaniach i szansach związanych z odpowiedzialnością społeczną w branży odzieżowej opowiada Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP. Jakie trendy dostrzegają państwo na rynku odzieżowym i jak one wpływają na LPP? Trendem widocznym we wszystkich branżach, […]
Codziennie setki ciężarówek wyruszają w trasę, aby nikomu nie zabrakło produktów niezbędnych do życia. Operatorzy logistyczni doskonale zdają sobie sprawę, że bez kierowców nie są w stanie prowadzić biznesu. Dlatego tak ważne jest dbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Te czynniki decydują o sile firmy, jej atrakcyjności jako partnera handlowego i pracodawcy. Z myślą o kierowcach Grupa Raben uruchomiła specjalną platformę edukacyjną „Nie […]