Firmy, które planują zmniejszyć koszty związane z energią elektryczną, powinny zacząć od wykonania gruntownych analiz uwzględniających własne potrzeby, rynek dostawców usług i otoczenie prawne. Dobre rezultaty daje współpraca z firmą zewnętrzną, specjalizującą się w audycie i optymalizacji tego rodzaju kosztów. Partnerem materiału jest Grupa Rewit. Jak ważną wartością dla firmy jest umiejętność współpracy, wiedzą wszyscy, a szczególnie liderzy. Ale doświadczenia pokazują, […]
Polskie spółki notowane na giełdzie mogą nie sprostać nowym wymogom raportowania informacji niefinansowych – tak wynika z opublikowanej w grudniu 2017 roku analizy Raportowanie niefinansowe: wymagania ustawy o rachunkowości a praktyka rynkowa przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, firmę doradczą EY oraz firmę ratingową GES. Okazuje się, że w opublikowanych dotychczas raportach spółki mają problem m.in. z raportowaniem zagadnień dotyczących polityki praw […]
Nutricia Medyczna rozpoczęła w ubiegłym roku wdrażanie nowej strategii odpowiedzialności na lata 2016–2018. Jednym z jej trzech filarów jest zapewnianie najlepszych warunków pracy i generowanie wartości dodanej dla społeczeństwa. Partnerem materiału jest Nutricia. Dzięki unikalnemu podejściu do prowadzenia biznesu: zasadom Best Care, postawom CODES (Creates, Opens, Drives, Empowers, Self aware), warunkom pracy oraz wachlarzowi działań z obszaru zaangażowania społecznego, […]
Właściciele polskich przedsiębiorstw są zazwyczaj świadomi wpływu zużycia energii na koszty funkcjonowania firmy, jednak w bardzo ograniczonym stopniu korzystają z technicznych możliwości poprawiania efektywności energetycznej w swoich organizacjach. Partnerem materiału jest innogy. Jak oszczędzać energię i monitorować procesy Wydajne zarządzanie zużyciem energii staje się w ostatnim czasie ważne nie tylko z uwagi na potencjalną redukcję kosztów, ale także ze względu na […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! „Szlachetna Paczka” jest ogólnopolskim projektem pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej. Istotą powodzenia tego unikalnego projektu nie jest samo niesienie wsparcia, lecz umiejętność budowania zaangażowania w trzech grupach „klientów”: darczyńców, wolontariuszy i rodzin. Od piętnastu lat dzięki pomocy wolontariuszy i darczyńców, na dwa tygodnie przed świętami Bożego Narodzenia, ubogie i potrzebujące rodziny otrzymują […]
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe powodują, że sektor TSL działa w coraz trudniejszych warunkach. Pod presją rosnących oczekiwań klientów branża stara się szybko i zwinnie reagować na zachodzące zmiany, co wymaga nieustannej obserwacji otoczenia i wdrażania coraz to nowych rozwiązań. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję […]
Korzystne trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu zmieniają oblicze CSR‑u. Coraz większego znaczenia nabiera zwłaszcza koncepcja tworzenia wartości wspólnej. Przedstawiciele firm zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” rozmawiają o tym, w jaki sposób ta koncepcja realizowana jest na gruncie polskim i jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną. Joanna Socha: Pomimo trendów świadczących o wzroście popularności […]
Grupa Polpharma szczególną wagę przykłada do przestrzegania prawa i standardów etycznych w każdym aspekcie swojej działalności. Od 2013 roku trwa proces ujednolicania, unowocześniania i strukturyzowania rozwiązań w dziedzinie etyki i CSR, które przybierają formę strategii oraz projektów. Partnerem materiału jest Polpharma. Etyczny i odpowiedzialny biznes Grupa Polpharma to największy polski producent leków i substancji farmaceutycznych i jedna z 20 największych firm generycznych na świecie. […]
Wiele firm traktuje CSR wyłącznie jako sposób na poprawę własnego wizerunku, tymczasem skuteczne działania zakładające odpowiedzialność społeczną powinny wynikać z kultury organizacyjnej i dobrowolnego zaangażowania pracowników. Jakub Boruc Partnerem materiału jest Grupa GPEC. Rewolucja odpowiedzialności w kulturze organizacyjnej Od roku 2004, kiedy Stadtwerke Leipzig GmbH zakupiła większość udziałów GPEC, spółka osiąga jedne z najwyższych wyników finansowych w branży. Fakt ten […]
O współpracy z lokalnymi społecznościami, organizacjami środowiskowymi i samorządami w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego, a jednocześnie jak najmniejszej ingerencji w otoczenie opowiada Ada Konczalska‑Bogucka, dyrektor Departamentu Komunikacji PSE. Partnerem materiału są Polskie Sieci Elektroenergetyczne Dialog receptą na sukces Jak w państwa organizacji realizowane są koncepcje społecznej odpowiedzialności biznesu? Społeczną odpowiedzialność biznesu traktujemy w PSE jako element zarządzania, doskonalenia naszej organizacji i budowania wartości firmy. […]