Najbardziej innowacyjne, nietypowe idee często nie zostają zrealizowane – nie dlatego, że są złe, ale dlatego, że wywołują niepewność. Co może pomóc menedżerom w podejmowaniu ryzykownych, lecz potencjalnie przełomowych decyzji? Kluczowe okazuje się świadome budowanie sieci doradczej. Menedżerowie, którzy są świadomi znaczenia innowacji w rozwoju organizacji, często zachęcają członków swoich zespołów do dzielenia się świeżymi […]
Współpraca ludzi z agentami AI może znacząco przyspieszyć transfer wiedzy, pobudzić innowacyjność i wzmocnić przewagę konkurencyjną. Generatywna AI może znacząco zwiększyć zdolność organizacji do uczenia się. Wraz z premierą modelu ChatGPT od OpenAI w listopadzie 2022 r. po raz pierwszy w ponaddwustuletniej historii zaawansowanej automatyzacji maszyny zaczęły odpowiadać na pytania w naturalnym języku. Zamiast konieczności […]
W odpowiedzi na rosnącą konkurencję i rozwój nowych technologii LangMedia inwestuje w sztuczną inteligencję, metodyki agile i rozwój talentów. O sposobach tworzenia elastycznych organizacji, które wyprzedzają zmiany, opowiada Radosław Korczyński, CEO firmy. Koncepcja Future Ready Organization zakłada, że firmy muszą być niezwykle elastyczne – nie tylko reagować na zmiany, ale wręcz je wyprzedzać. Jak LangMedia […]
„Czy pamiętasz czasy, kiedy szkoła polegała wyłącznie na odrabianiu prac domowych, testach i powtarzaniu materiału?” – pyta Po-Shen Loh, znany matematyk i trener amerykańskiej drużyny International Math Olympiad. Ten tradycyjny model nauczania szybko traci na znaczeniu w szybko rozwijającej się erze sztucznej inteligencji. Świat nie ceni już tylko odrabiania prac domowych – teraz liczy się […]
Większość menedżerów ocenia kandydatów głównie pod kątem kompetencji, jednak to charakter pracowników ma moc transformowania DNA firmy. Dowiedz się, jak go trafnie ocenić i wykorzystywać jako siłę napędową organizacji. Mówi się, że zatrudniamy za kompetencje, a zwalniamy za charakter. Wystarczy spojrzeć na przykład Boeinga, który znalazł się w kryzysie z powodu błędnych decyzji przywódczych. Te decyzje poważnie wpłynęły na […]
Generatywne rozmowy, uwzględniające różne perspektywy w celu wypracowania nowych rozwiązań, są potężnym narzędziem, pomocnym w pokonywaniu wyzwań, przed którymi stają dziś organizacje. Eksperci z Wharton i SEB wyjaśniają neuronaukowe podstawy jego skuteczności. Zarówno społeczeństwo, jak i organizacje zmagają się ze złożonymi problemami, których nie da się rozwikłać w prosty sposób. Generatywne rozmowy pozwalają połączyć różne punkty widzenia w celu wypracowania nowych rozwiązań. Właśnie […]
Przemyślany i dobrze zaprojektowany projekt grywalizacyjny może skutecznie zmienić zachowania i nawyki pracowników, co prowadzi do wzrostu ich zaangażowania i podniesienia kolektywnej inteligencji zespołów. Poznaj rozwiązania, które inspirują ludzi do nauki i działania oraz przynoszą długofalowy wzrost efektywności. Historia ludzkości bogata jest w różnego rodzaju rewolucje, spośród których szczególną rolę odgrywają przełomy technologiczne przekładające się […]
Bob Stiller założył firmę Green Mountain Coffee Roasters w 1981 r. i kierował jej dynamicznym rozwojem. Do 2012 r. pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. W 2009 r. Nasdaq uznał akcje firmy za najbardziej dochodowe w ciągu dekady, a magazyn „Business Ethics” dwukrotnie wyróżnił ją jako najlepszą korporację obywatelską. Pod jego kierownictwem Green Mountain Coffee stała się największym dostawcą kawy fair […]
Tożsamość organizacyjna, architektura biznesu oraz wewnętrzne modele współpracy mogą być zarówno atutami, jak i przeszkodami w dążeniu do rozwoju w nowych sektorach. 9 stycznia 2007 roku Steve Jobs wszedł na scenę podczas konferencji Macworld w San Francisco i ogłosił: „Dziś Apple deklaruje, że wymyśli telefon na nowo”. Obiecał, że pierwsza generacja iPhone’a trafi do sprzedaży […]
Aby przeprowadzić zmianę, jakiej potrzebuje twoja organizacja, musisz dostosować do niej swój styl przywództwa. Jednym z największych wyzwań, przed którymi obecnie stają liderzy, jest dynamiczna i nieprzewidywalna zmienność wymagań związanych z ich rolą, czego ostatnie dwa lata wyraźnie dowiodły. Liderzy musieli równocześnie reagować na pandemię, zarządzać zespołami pracującymi zdalnie oraz mierzyć się z dodatkowymi wyzwaniami, […]