Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Strategia Innowacji
Premium
STRATEGIA

Czy planowanie strategiczne ma jeszcze sens?

Krakowski producent słodyczy Zafiro Sweets był przez lata doceniany w branży i wśród pracowników za wieloletni, stabilny wzrost poparty wysoką jakością produktów. Turbulencje rynkowe, napędzane dynamiką mediów społecznościowych i zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, podważyły jednak jego dotychczasowy model działania, oparty na planowaniu strategicznym. Firma szuka sposobu, który pozwoli jej się zaadaptować do szybkich zmian zachodzących […]

Paulina Sypniewska Paweł Kubisiak
8 lipca 2025
Premium
STRATEGIA

Chiny w transformacji. Nowa era przedsiębiorczości

Chiny przechodzą fascynującą transformację, która zmienia je w globalnego lidera innowacji i technologii. Dziś kraj ten, jeszcze kilka dekad temu borykający się z ubóstwem i izolacją, jest miejscem, gdzie młodsze pokolenie przedsiębiorców wyznacza nowe standardy na światowych rynkach. Chiny, wbrew powszechnym przekonaniom, są miejscem nieustannych przemian, zarówno pod względem tempa, jakości, jak i skali. Warto […]

Leszek Ślazyk
8 lipca 2025
Premium
STRATEGIA

Dziś zarządzanie marką wymaga elastyczności

W czasach dynamicznych zmian firmy muszą balansować między długofalową strategią a chwilowymi trendami. Umiejętne łączenie strategicznego fundamentu z elastycznym podejściem do innowacji pozwala stworzyć markę autentyczną, odporną na kryzysy i gotową do dialogu z młodymi konsumentami. Strategia długoterminowa to fundament efektywnego modelu biznesowego. To ona zapewnia firmie stabilność, odporność na wahania rynkowe i zdolność do […]

Anna Górka
7 lipca 2025
Niedoskonale doskonałe początki przełomowych innowacji
INNOWACJE

Doskonale niedoskonałe początki przełomowych technologii

„Czy dana innowacja jest przełomowa?” – to pytanie zadawano mi niezliczoną liczbę razy. Na przykład podczas niedawnych warsztatów jedna z uczestniczek, którą na potrzeby tego artykułu nazwę Sue, zapytała o „czyste mięso” –  wytwarzane w laboratorium bez konieczności uboju zwierząt. Niektórzy analitycy określili potencjał sztucznych alternatyw dla tradycyjnej hodowli jako „przełomowy”, albo nawet „rewolucyjny”. Na […]

Scott D. Anthony
24 czerwca 2025
Gdy GenAI spotyka się z rozwojem produktu
Premium
Rozwój nowych produktów

Gdy GenAI spotyka się z rozwojem produktu

Począwszy od generowania pomysłów aż po testowanie ich przez użytkowników – duże modele językowe umożliwiają firmom badanie większej liczby koncepcji i szybsze ich wdrażanie. W miarę jak przedsiębiorstwa eksperymentują ze stosowaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), wyłania się obiecująca dziedzina: włączanie narzędzi do generowania obrazów i tekstów do procesu tworzenia produktów. GenAI jest wykorzystywana do wspierania pomysłów i pobudzania kreatywności, […]

1 grudnia 2024
Przełamywanie syndromu „nie wynaleziono u nas”
Kultura organizacyjna

Przełamywanie syndromu „nie wynaleziono u nas”

Opór wobec zewnętrznych pomysłów hamuje innowacje. Właściwe sposoby motywacji i zachęty mogą otworzyć umysły pracowników na nowe idee. Kiedy pełniłem funkcję dyrektora zarządzającego niemieckiego oddziału amerykańskiej firmy SC Johnson, miałem okazję na własne oczy zaobserwować działanie syndromu „nie wynaleziono u nas” (Not Invented Here; NIH). W strukturach globalnej organizacji niewiele uwagi poświęcano innowacyjnemu odświeżaczowi powietrza, który z powodzeniem wprowadził […]

1 grudnia 2024
Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy
Przełomowe innowacje

Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy

Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości. Każdy chce być przygotowany na przyszłość, zwłaszcza w niepewnych czasach. Inflacja osiągnęła najwyższy poziom od początku lat osiemdziesiątych. Wiele cen akcji spółek technologicznych gwałtownie spadło. Pandemia wykoleiła cały świat, a wojny i blokady pogłębiły kryzys łańcucha dostaw. Pomimo tej nieprzewidywalności przyszłość wciąż nadchodzi […]

Alyson Meister Howard Yu
30 października 2024
Jak igrzyska olimpijskie w Paryżu stały się wzorem szybkiej dekarbonizacji
Przełomowe innowacje

Jak igrzyska olimpijskie w Paryżu stały się wzorem szybkiej dekarbonizacji

Paryż zobowiązał się do radykalnego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych podczas igrzysk olimpijskich w 2024 roku w porównaniu z poprzednimi olimpiadami. Czego zespół odpowiedzialny za tę redukcję nauczył się w trakcie realizacji celu? Wielu organizacjom deklarującym chęć obniżenia emisji osiągnięcie ambitnych celów może zająć frustrująco dużo czasu. Droga do dekarbonizacji przypomina nietypowy maraton – pełen niejasności co do przebiegu trasy – […]

Atalay Atasu Luk N. Van Wassenhove
21 października 2024
Konferencja I ❤ Marketing & Technology już w przyszłym tygodniu!
BIZNES I TECHNOLOGIE

Konferencja I ❤ Marketing & Technology już w przyszłym tygodniu!

XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce zbliża się wielkimi krokami. Już 22‑24 października setki uczestników dowiedzą się, jakie marketingowe trendy warto wykorzystać w planowanych działaniach, a o których lepiej już zapomnieć. W trakcie wydarzenia widownia będzie miała okazję zobaczyć 18‑minutowe wystąpienia aż 36. ekspertów z branży marketingu internetowego, a także zadecydować, jakie miejsce zajmą na przysłowiowym podium. Nie ma wątpliwości, że […]

Redakcja MIT SMRP
14 października 2024
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
INNOWACJE

Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)

Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zapałki zazwyczaj mają powierzchnię ścierną tylko po jednej stronie pudełka? Nie zawsze tak było. Przez dziesięciolecia ludzie […]

Jasmijn Bol Lisa Laviers Jason Sandvik
3 października 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!