Skuteczny system CRM pozwala na szybsze i bardziej prawidłowe prognozowanie sprzedaży, a przez to zwiększenie jej wydajności i wzrost przychodów. Partnerem materiału jest Salesforce. Wiele firm podchodzi do kwestii prognoz sprzedażowych z dużym dystansem. Z jednej strony jest to działanie konieczne chociażby do tego, by przygotować założenia budżetowe i strategię rozwoju firmy, ale z drugiej tego typu przewidywania traktowane są nieraz jako […]
Dyskusja na temat standardów wykorzystania sztucznej inteligencji w organizacjach staje się coraz gorętsza. Co się dzieje, kiedy niesprawiedliwość jest efektem działań nie pojedynczych osób czy organizacji, lecz komputerów? Ostatnio coraz więcej uwagi zwraca się na zagrożenia, które mogą towarzyszyć wprowadzaniu sztucznej inteligencji. Analizowane są też potencjalne szkody społeczne, począwszy od nierównego dostępu do szans i możliwości po […]
Komputery kwantowe już są, działają – i są wykorzystywane w biznesie. To dobry moment, by przygotować bezpieczeństwo i finanse firmy na „kwantową rewolucję”. Na naszych oczach rozpoczyna się proces, który całkowicie przedefiniuje kilka prostych pojęć, takich jak komputer, wydajność, szyfrowanie czy bezpieczeństwo danych. To dopiero początek, wczesna faza rozwojowa urządzeń kwantowych, które nie do końca zasługują jeszcze na […]
Słowo deepfake powstało dopiero pod koniec 2017 roku. Ale to zjawisko już zmienia świat – i biznes. Samo słowo deepfake pochodzi od dwóch angielskich zwrotów: deep learning (głębokie uczenie) oraz fake (fałsz, podróbka). I już to dobrze tłumaczy, czym jest deepfake – obróbką dźwięku i obrazu, która ma na celu utworzenie fałszywych obrazów i dźwięków przy użyciu technik z zakresu […]
Firmy muszą podjąć decyzję, kto będzie miał ostatnie słowo w ocenie wydajności pracowników – maszyny czy ludzie. Narzędzia i technologie cyfrowe nieustannie i bezwzględnie rewolucjonizują obszar zarządzania wydajnością. Oparta na danych informacja zwrotna, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i w zasadzie dostępna 24/7, staje sięnową rzeczywistością w wielu firmach na całym świecie. Ten rodzaj informacji zwrotnej zarówno jakościowo, jak i ilościowo […]
Jak sztuczna inteligencja zmieni nasze życie? Jeśli weźmiemy pod uwagę wizję Elona Muska, którą przedstawił podczas prezentacji firmy Neuralink w San Francisco, możemy śmiało stwierdzić, że zaimplementowanie AI na masową skalę będzie przełomowym momentem w dziejach ludzkości. A jeśli wejdziemy z nią w symbiozę, istnieje szansa na to, że staniemy się… nieśmiertelni. Neuralink to firma stworzona przez Elona Muska, która […]
CZY WIESZ, ŻE: Największym przegranym na blokadzie produktów Huawei w USA może być Google. Chiny to najważniejszy rynek świata – także w kategorii smartfonów. Jeśli ktoś potrzebuje dowodu, to o taki postarał się Donald Trump, blokując na pewien czas sprzedaż produktów Huawei w Stanach Zjednoczonych. Mimo tej blokady Huawei sprzedał w pierwszej połowie 2019 roku aż 24% więcej smartfonów (118 […]
„Ach, szkoda, że życie nie wygląda jak gra komputerowa!” – tak zdarzało się westchnąć wielu fanom gier. I potem pojawiło się Pokemon GO, a świat wirtualny i realny jakby zbliżyły się do siebie. Efekt „gry w realnym życiu” to jednak nie tylko roz(g)rywka, ale też poważny asumpt do troski o zdrowie. Gry rewolucjonizują służbę zdrowia. I to zarówno w poziomie systemowym, jak […]
Ponad 70 lat temu George Orwell opublikował powieść Rok 1984. Przedstawił w niej przygnębiającą wizję świata, w którym policja za pośrednictwem dwukierunkowej telewizji bombardowała ludzi propagandą i równocześnie ich obserwowała. Główny bohater, poddany przez władze totalnej inwigilacji, początkowo sprzeciwiał się kontroli, jednak z czasem pogodził się z nią i przestał postrzegać nieustanny nadzór jako problem. Dziś na naszych oczach urzeczywistnia się […]
Nawet jeśli reklamodawca ma jak najlepsze intencje, algorytmy, których zadaniem jest targetowanie reklam, mogą preferować pewne grupy ludzi i dyskryminować inne. Platformy reklamowe online osiągnęły imponujące sukcesy finansowe dzięki zaawansowanym zdolnościom targetowania reklam, pozwalającym na precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych. Skuteczność platformowej komunikacji przyciąga reklamodawców, którzy mogą adresować reklamy do określonych grup użytkowników lub pewne […]