Sztuczna inteligencja (AI) odnotowała ogromny postęp w obszarze swojego rozwoju i dojrzałości na przestrzeni ostatnich lat. W rezultacie zaskakująco łatwo wkroczyła do przemysłu i najważniejszych obszarów naszego życia, takich jak zdrowie, edukacja czy komunikacja. Według raportu Capgemini Polska ekspansja sztucznej inteligencji (AI) to seria etapów, przez które musi przejść nauka, jak i rynek. W efekcie nie chodzi tutaj tylko o wzrost, ale […]
W epoce cyfrowej rewolucji migracja do chmury jest jednym z kluczowych elementów rozwoju. Implementacja rozwiązań chmurowych wymaga jednak otwarcia i współpracy. „Migracja danych do chmury to biznesowa konieczność. Chmura pozwala na stworzenie przewagi konkurencyjnej, ale także na elastyczność i wolność” – mówi Michel Paulin, CEO OVH, globalnego dostawcy usług w chmurze. Z Michelem spotykam się na OVHcloud Summit w Paryżu. Z jednej strony […]
Sztuczna inteligencja, ale biznes prawdziwy. Jesienny numer naszego kwartalnika jest już dostępny. Z czasem Google zamieni się w formę sztucznej inteligencji, która będzie rozumiała wszystko, co dzieje się w sieci. W lot złapie, czego szukasz, i znajdzie to dla ciebie. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, ale zbliżamy się do niego z każdym dniem – powiedział Larry Page, jeden ze współtwórców najpopularniejszej […]
AI pomaga firmom w skoordynowaniu przepływu pracy tak, by osiągnąć wysoką wydajność i poprawić stopień synchronizacji działań. Każdy, kto kiedykolwiek pracował dla dużej organizacji, wie dobrze, że silosy to nie fikcja. Są czymś oczywistym wewnątrz firmy: lewica nie zawsze wie, co czyni prawica, a pracownicy, którzy teoretycznie powinni pracować w porozumieniu, są zupełnie ze sobą niezgrani. Silosy istnieją również […]
Wielką nieobecną w październikowym rozdaniu nagród jest matematyka. Nagrody Nobla nie przyznaje się także z informatyki, choć to najbardziej prężnie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Kiedy Alfred Nobel ustanawiał kategorie Nagród Nobla, współczesna informatyka jeszcze nie istniała. Owszem, jako osobna dziedzina wiedzy figurowała matematyka, poprzedniczka informatyki, ale ta nie zyskała uznania słynnego Szweda. Teoria spiskowa mówi, że powodem […]
Bankowość zmienia się w sposób dynamiczny. Powstają start‑upy finansowo‑technologiczne, a wraz z nimi coraz to nowsze rozwiązania związane z zarządzaniem pieniędzmi. Jak ten postęp wpływa na funkcjonowanie Alior Banku? Rzeczywiście dostrzegamy wzmożony rozwój tzw. fintechów. Sami zresztą jesteśmy aktywnym graczem na tym rynku. Pod marką RBL stworzyliśmy centrum innowacyjnych przedsięwzięć i program akceleracyjny, w ramach którego co roku do współpracy zapraszamy […]
shuffle Shuffle skip_previous Previous play_circle_outline pause_circle_outline Play/Pause skip_next Next repeat Repeat Seek volume_up volume_off Mute/Unmute Volume Przemyślane upowszechnianie inteligentnych technologii będzie dla wielu przedsiębiorstw nieodzownym warunkiem przetrwania. Jednak samo wdrożenie najnowszych technologii i narzędzi do automatyzacji nie wystarczy. Aby odnosić sukcesy, firmy będą musiały używać ich do unowocześniania swojej działalności operacyjnej, do tworzenia innowacyjnych produktów i usług, […]
shuffle Shuffle skip_previous Previous play_circle_outline pause_circle_outline Play/Pause skip_next Next repeat Repeat Seek volume_up volume_off Mute/Unmute Volume Większość firm utożsamia dziś przeprowadzenie analizy z wpisaniem odpowiednich formuł do arkuszy kalkulacyjnych. Zwróćmy jednak uwagę, że w ciągu trzech dekad od chwili stworzenia i udostępnienia arkusza kalkulacyjnego w świecie biznesu wystąpiły potężne ruchy „tektoniczne”, które nieodwracalnie zmieniły warunki funkcjonowania firm na rynku. […]
W 1966 roku w uznanym na świecie magazynie opiniotwórczym „Time” przekonywano czytelników, że choć zakupy zdalne są całkowicie wykonalne, okażą się klapą. Z kolei 15 lat później innowator Marty Cooper był przekonany o tym, że telefony komórkowe absolutnie nie zastąpią telefonów stacjonarnych. W 2003 roku Steve Jobs sądził, że model subskrypcyjny w sprzedaży muzyki to prosty przepis na bankructwo. Dziś dobrze […]
Jak podaje raport GS1 – organizacji zarządzającej systemem GS1 i wdrażającej automatyczną identyfikację i elektroniczną wymianę danych, bazując na kodach kreskowych, elektronicznej wymiany danych – globalna wartość sprzedaży detalicznej przez internet w 2018 roku wyniosła ponad 2,84 miliarda dolarów. W tym roku ma osiągnąć już 3,45 miliarda, a w 2021 roku aż 4,88 miliarda dolarów. Udział e‑commerce w całkowitym handlu detalicznym cały […]