Od ponad trzech dekad biznes ściga obietnicę marketingu „jeden do jednego”. Mimo to, codzienne doświadczenia klientów wciąż pełne są irytujących pomyłek. Czy wszechobecna Generative AI jest wreszcie rewolucją, na którą czekaliśmy? Profesor Tom Davenport, światowy autorytet w dziedzinie analityki, twierdzi, że pogoń za samym GenAI to ślepa uliczka. Prawdziwa transformacja wymaga zrozumienia, że GenAI jest […]
„Sztuczna inteligencja może wspierać sprzedaż, przewidywać potrzeby klientów i optymalizować procesy, ale to człowiek wciąż powinien podejmować decyzje” – podkreśla Magdalena Kasiewicz, dyrektorka ds. sprzedaży usług chmurowych w HPE Polska. W rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką „MIT SMRP”, opowiada, dlaczego transformacja cyfrowa zaczyna się od zmiany kultury organizacyjnej, a adopcja AI wymaga odwagi i… ciekawości. […]
Generatywna sztuczna inteligencja to nie kolejna przelotna moda, ale fundamentalna zmiana porównywalna z rewolucją internetową. Dla marketerów kluczowe staje się pytanie nie „czy”, ale „jak” strategicznie wdrażać AI, aby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyko. Profesor Oguz A. Acar z King’s College London przedstawia mapę drogową, która pomoże liderom marketingu odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Sztuczna […]
Już 18 września 2025 r. w Warszawie, podczas Festiwalu Marketingu, odbędzie się pierwsza w historii konferencja PIAP Connect & Knowledge 2025, organizowana przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych. To wydarzenie, w którym kształtuje się przyszłość marketingu – eksperci, liderzy i wizjonerzy podzielą się praktycznymi rozwiązaniami, które realnie wspierają rozwój biznesu. 👉 1 dzień, 4 ekspertów, 17 […]
W dużych organizacjach innowacje technologiczne zazwyczaj są wdrażane według szczegółowych planów, pod presją harmonogramów i całych zestawów mierników KPI. Znacznie rzadziej zdarzają się projekty realizowane w duchu eksperymentalnym i z upoważnieniem innowatorów do działania. Jak pokazuje zrealizowany w Orange projekt wsparcia sprzedaży przez rozwiązania metaverse’owe, to drugie podejście może przynieść znacznie lepsze efekty niż kurczowe […]
Doświadczenia z branży motoryzacyjnej oraz sektora dóbr konsumenckich pokazują, że okres spowolnienia gospodarczego może być dobrym momentem na wprowadzanie nowych produktów na rynek. Cykl koniunkturalny jest stałym elementem rzeczywistości, z którym muszą się mierzyć liderzy biznesu. Mimo że polityka gospodarcza państw dąży do wspierania wzrostu i stabilności, zdarzenia takie jak pandemia COVID-19 czy inne wstrząsy […]
Podczas wystąpień publicznych należy umiejętnie balansować między odwoływaniem się do logiki a do emocji – przemawiać zarówno do rozumu, jak i do serc słuchaczy. Kiedy masz okazję przemawiać przed szerszą publicznością, samo wyliczanie faktów nie wystarczy. To moment, by nawiązać głębszą więź z odbiorcami, a nie tylko relacjonować suche dane. Oczywiście czasem zdarzają się prezentacje […]
Współczesny biznes wymaga innowacji, a klucz do sukcesu często leży w zdolności zespołów do generowania kreatywnych i wartościowych pomysłów. Niestety, tradycyjne sesje burzy mózgów często kończą się frustracją i brakiem konkretnych rezultatów. McKinsey, zrewolucjonizował podejście do tego procesu, wprowadzając koncepcję „brainsteeringu„ – metody, która zapewnia strukturę i kierunek, aby uwolnić prawdziwy potencjał zespołowej kreatywności. Zamiast […]
Podczas prezentacji to silna, pewna siebie i kompetentna obecność buduje zaufanie – niezależnie od tego, w jakim kanale prezentacja się odbywa. W epoce, w której sztuczna inteligencja potrafi generować skrypty prezentacji, dopracowywać slajdy, a nawet udzielać wskazówek dotyczących tonu głosu podczas prób, tym, co naprawdę wyróżnia prezenterów, nie jest wyłącznie treść, lecz obecność. Kiedy stawka […]
Najnowsze badanie BCG pokazuje, że 83% CMO z optymizmem patrzy na generatywną sztuczną inteligencję, a 71% planuje wielomilionowe inwestycje w jej rozwój. GenAI w marketingu nie tylko zmienia sposób tworzenia treści i personalizacji ofert. Staje się fundamentem agentowych rozwiązań obsługujących klientów w czasie rzeczywistym. Pomimo niestabilnej sytuacji gospodarczej i wzrastającej presji na efektywność kosztową, dyrektorzy […]