Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Komunikacja
Deepfake- technologia, której boją się liderzy
Premium
MARKETING I SPRZEDAŻ

Liderzy boją się deepfake’ów

Łatwo dostępne narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji stają się potężnym narzędziem w rękach oszustów. Przy minimalnym wysiłku mogą oni tworzyć niezwykle realistyczne fałszywe treści – obrazy, teksty, nagrania audio i wideo – które potem wykorzystują w działaniach przestępczych. Skala zagrożenia stała się szczególnie widoczna w lutym ubiegłego roku, kiedy pracownik hongkońskiej firmy przelał 25 mln dolarów na konto przestępców, którzy za pomocą technologii deepfake sfingowali wideokonferencję i podszyli się pod dyrektora finansowego i innych współpracowników. Według […]

Elizabeth Heichler
21 marca 2025
Jakie pułapki wiążą się z nadawaniem pseudonimów markom?
Premium
Strategia marketingowa

Pułapki wynikające z nadawania markom pseudonimów

Bloomingdale’s, którego sklepy detaliczne często określane są jako „Bloomie’s”, czy sieć hoteli Howard Johnson, reklamująca się hasłem „Go Happy. Go HoJo”, to tylko dwa przykłady marek, które wykorzystują w promocji pseudonimy nadane im przez klientów. Konsumenci chętnie tworzą dla znanych marek żartobliwe i chwytliwe przezwiska, które zyskują popularność w codziennym języku. Na pierwszy rzut oka wykorzystanie tych pseudonimów […]

Matthew Thomson Zhe Zhang
21 marca 2025
Zarządzanie sobą

Zwykła rozmowa otwiera drzwi do kariery

Mimo powszechnego dostępu do wiedzy i łatwo dostępnego wsparcia wciąż wiele osób obawia się prosić o pomoc lub zadawać pytania, które mogłyby otworzyć przed nimi nowe perspektywy. Anna Niesłony‑Wolny, wiceprezeska w Capgemini, podkreśla, że kluczem do sukcesu jest umiejętność łączenia samodzielnego podejmowania inicjatywy z odwagą do korzystania z doświadczeń innych. Redakcja „MIT SMRP”: Rozpoczynała pani karierę w IT w okresie, gdy branża […]

Materiał Partnera Capgemini Anna Niesłony-Wolny
19 marca 2025
Komunikacja jako filar sukcesu
Kultura organizacyjna

Komunikacja w dobie AI – niedoceniany filar sukcesu

Komunikacja jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w biznesie, a mimo to często bywa marginalizowana na rzecz bardziej namacalnych kompetencji, takich jak zarządzanie finansami, strategia rynkowa czy analiza danych. Jednak w rzeczywistości to właśnie sposób, w jaki się komunikujemy – zarówno wewnątrz organizacji, jak i z klientami – decyduje o tym, jak skutecznie wdrażamy strategie biznesowe. Skuteczna komunikacja to nie tylko umiejętność klarownego przekazywania treści, lecz także budowanie relacji, wywieranie wpływu i inspirowanie innych. W niniejszym artykule przeanalizujemy kluczowe aspekty skutecznej komunikacji, jej praktyczne zastosowania oraz sposoby, w jakie można ją świadomie rozwijać, by stała się kluczową przewagą konkurencyjną w dynamicznym środowisku biznesowym.

Redakcja MIT SMRP
5 marca 2025
Adwokat diabła usprawnia decyzje i zapobiega błędom.
Strategia rozwoju

Dlaczego na spotkaniach powinien być obecny adwokat diabła

Spotkania są nieodłączną częścią życia każdej organizacji. To na nich zapadają kluczowe decyzje, omawiane są strategie i rozwiązywane problemy. Niestety zbyt często spotkania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Zespoły zbierają się regularnie, czasem z przyzwyczajenia, a nie z realnej potrzeby. Jednak, pomimo osiąganych porozumień, zebrania okazywały się być nieefektywnymi. Dlaczego tak się dzieje? Aby zbadać ten pomysł, przeprowadziliśmy dwa badania […]

Chidiebere Ogbonnaya Ben Laker Jintao Lu Kalu A. Nduka
28 lutego 2025
Marka osobista lidera – wymóg współczesnego biznesu czy zbędny balast?
PRZYWÓDZTWO

Marka osobista lidera – konieczność czy zbędny ciężar?

W czasach gdy każdy walczy o uwagę i stara się być ekspertem w swojej dziedzinie, budowanie wiarygodnego i autentycznego wizerunku stanowi coraz większe wyzwanie. Wizja bycia liderem, którego głos ma znaczenie w branży, jest kusząca, jednak droga do tego celu bywa pełna pułapek – od nadmiernej autopromocji po ryzyko utraty wiarygodności. Czy każdy lider powinien kreować silną marką osobistą, czy może […]

Paulina Chmiel-Antoniuk
14 lutego 2025
Transformacja organizacyjna oparta na mocnych stronach zespołu
Premium
Zarządzanie talentami

Transformacja organizacyjna oparta na mocnych stronach zespołu

Jak skutecznie budować zespoły na podstawie mocnych stron? Kluczowy jest dobór odpowiednich narzędzi i sprawdzonych metod. Autorzy artykułu są praktykami i dzielą się swoim doświadczeniem transformowania organizacji, pokazując też kaskadowość zastosowanych metod i uzyskane w ten sposób korzyści zarówno dla ludzi, jak i dla całej organizacji. W ich metodyce najczęściej proces zaczynał się od postawienia diagnozy za pomocą Gallup StrengthsFinder, aby […]

Dr Lidia D. Lidia D. Czarkowska
1 grudnia 2024
Powiedz mi, czy mnie słuchasz
Kompetencje przywódcze

Powiedz mi, czy mnie słuchasz

Rozmówcy udają, że nas słuchają, używając pozawerbalnych sygnałów demonstrujących ich „uważność”. O tym, jak często ludzie tylko sprawiają wrażenie dobrych słuchaczy oraz o sposobach na naprawdę skuteczne słuchanie rozmawiamy ze współautorką badań o komunikacji, Hanne Collins z Harvard Business School. Joanna Koprowska: Z pani prac dowiedziałam się, że w wielu wypadkach, gdy miałam wrażenie, że mój rozmówca mnie uważnie słuchał, bo […]

Joanna Koprowska
24 maja 2024
W pułapce niejasnych oczekiwań
Wideocast Komunikacja

W pułapce niejasnych oczekiwań

Kontynuujemy nowy cykl multimedialnych studiów przypadków i proponujemy naszym czytelnikom wspólną naukę i zabawę. Ucz się przywództwa i zarządzania razem z nami. Obejrzyj materiał zamieszczony na naszym  nowym kanale na YouTube i podziel się swoją opinią lub doświadczeniem, pisząc w komentarzu, jak byś postąpił/postąpiła na miejscu bohaterów. Potem możesz porównać swoją odpowiedź z opiniami innych czytelników i ekspertów. Drugi odcinek mówi o tym, jak […]

Redakcja MIT SMRP
16 kwietnia 2024
Życzenia wielkanocne
Kompetencje i szkolenia

Życzenia wielkanocne

Pełnych radości, spokoju Świąt Wielkiej Nocy oraz wiele pomyślności i zawodowych sukcesów, życzy Państwu redakcja MIT Sloan Management Review Polska. 

Redakcja MIT SMRP
29 marca 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!