Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się. Odpowiedzialność społeczna biznesu to złożona i kompleksowa koncepcja zarządzania. Dojrzałe podejście do CSR wymaga zaplanowania i wdrażania działań obejmujących różne wymiary funkcjonowania organizacji. Aktywność filantropijna, do której tak chętnie odwołują […]
Firmy globalne powinny być świadome swojego wpływu na otoczenie i podejmować działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnej społeczności. Inicjatywy przedsiębiorstw są najbardziej skuteczne wtedy, gdy są przemyślane i zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Ustalając działania z obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości wspólnej, warto przeanalizować globalne wyzwania dotyczące branży, w której się działa i zadania, które firma […]
Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców. O tym, że społeczna odpowiedzialność biznesu i zobowiązanie się do fundamentalnych zmian wpływają […]
Rozwój mediów społecznościowych wyzwala w ludziach skłonność do współpracy i dzielenia się swoim czasem oraz zasobami. To zjawisko objęło jednak nie tylko zachowania w sferze prywatnej, ale również coraz mocniej wpływa na sferę biznesową widoczną w powstawaniu nowych modeli organizacyjnych, obejmujących zarówno bezpośrednie świadczenie sobie usług przez ludzi, jak również współużytkowanie, współtworzenie, współnabywanie itp. W ramach tego trendu powstały między […]
Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia. Co się dziś kryje za społeczną odpowiedzialnością biznesu? Działania określane mianem społecznej odpowiedzialności biznesu traktuje się często jako pudrowanie wizerunku i zakamuflowany PR. Nic dziwnego, gdyż tematyka CSR i zajmujący się nią ludzie często trafiają […]
Budynki biurowe stają się coraz dokładniej dopasowane do wymagań użytkowników. Skanska, dbając o kwestie różnorodności, przykłada dużą wagę do tzw. budowania dostępnego. Tworzy więc takie inwestycje, które w maksymalnym stopniu ułatwiają poruszanie się osobom niepełnosprawnym czy osobom starszym, matkom z dziećmi oraz osobom obcojęzycznym. Partnerem materiału jest: Park dla wymagających W ubiegłym roku Skanska zdecydowała się na niecodzienną formę […]
Od kilku lat na znaczeniu zyskują odnawialne źródła energii. Jednak polityczne zawirowania w Europie i Stanach Zjednoczonych zdają się spowalniać ten trend. O tym, co to może oznaczać dla branży energetycznej, mówi nam Filip Thon, prezes innogy Polska (dawniej RWE). Jego zdaniem, mimo że perspektywy makroekonomiczne i geopolityczne na rok 2017 są mniej korzystne niż rok wcześniej, trend wysokich […]
Fundamentem działań CSR jest etyka. Bez niej trudno mówić o odpowiedzialnym biznesie. Tymczasem wiele firm, choć na sztandarach ma hasła dotyczące budowania etycznego środowiska pracy, najchętniej zatyka uszy i zamyka oczy na niepożądane zjawiska u siebie. Partnerem materiału jest: Etyczne środowisko pracy jako element strategii CSR CSR jest coraz ważniejszym elementem budowania przewagi konkurencyjnej nowoczesnej firmy. Wynika to […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala. Prezes firmy zastanawia się, jak zmienić ofertę i zmodyfikować przekaz marketingowy, by nie stracić klientów na rzecz międzynarodowego potentata. Anna Krzyżewska, prezes firmy Pomysł na Szycie, prawie biegła ulicą w poszukiwaniu taksówki. Musiała szybko […]
Działania określane mianem społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility) traktuje się często jako „pudrowanie wizerunku” i zakamuflowany PR. Nic dziwnego, gdyż tematyka CSR i zajmujący się nią ludzie często trafiają do działów marketingu i PR. Dlatego zarówno firmowi liderzy, jak i menedżerowie powinni zrozumieć, że wszelkie działania, które nie prowadzą do długoterminowych zysków społeczeństwa, są kiepskim wyznacznikiem społecznej odpowiedzialności […]