Biznes ma odpowiednie narzędzia, by ograniczyć skalę wielu współczesnych wyzwań. Dlatego firma Wiśniowski działa na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, poprawy zdrowia najmłodszych pacjentów, poprawy standardów pracy, ochrony środowiska naturalnego, jak też rozwoju lokalnej społeczności. Partnerem materiału jest Wiśniowski. Dobro w zgodzie z DNA firmy Biznes odpowiedzialny społecznie zaczyna się od odpowiedzialności za wybory klienta. Oznacza to działanie zgodne […]
Skanska tworzy swoje budynki w taki sposób, aby były maksymalnie dostępne dla wszystkich użytkowników, a jednocześnie stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. W ten sposób szwedzki deweloper wpisał odpowiedzialność za najbliższe otoczenie w swój model biznesowy. Partnerem materiału jest Skanska. Budowanie bez barier Prowadząc swoją działalność, Skanska realizuje dwie, uzupełniające się koncepcje. Najważniejsze jest odpowiedzialne budowanie z korzyścią dla społeczeństwa […]
Działalność portu lotniczego to szansa na pracę dla osób mieszkających w sąsiedztwie, to zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, wreszcie rozwój gospodarczy, nowi inwestorzy, którzy wybierają Małopolskę właśnie ze względu na bliskość lotniska. Partnerem materiału jest Kraków Airport. Lotnisko – odpowiedzialny sąsiad Lotnisko oraz jego otoczenie (indywidualni mieszkańcy, lokalne przedsiębiorstwa, jednostki samorządowe, organizacje pozarządowe) to system naczyń połączonych. „Według […]
Kompania Piwowarska, jako firma odpowiedzialna społecznie, opublikowała dziewiąty już raport zrównoważonego rozwoju. Prezentuje w nim postępy w realizacji strategii CSR „Postaw na piwo” pod hasłem „Spotkajmy się przy piwie”. O szczegółach tych działań i odpowiedzialności, jaka spoczywa na producentach piwa w sytuacji zmieniającego się rynku i trendów społecznych, mówi Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej. Partnerem materiału jest Kompania Piwowarska. Spotkajmy […]
CSR powinien zaczynać się od troski o dzieci, które w przyszłości staną się świadomymi konsumentami i pracownikami. PGNiG zdało sobie z tego sprawę i stworzyło program „Być jak Ignacy”, który pozwala odkryć na nowo wielką postać polskiej techniki i historii – Ignacego Łukasiewicza. Partnerem materiału jest PGNiG. Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych Działalność PGNiG SA i Fundacji PGNiG nieodłącznie związana jest z surowcami, które […]
Wspierając plantatorów i ucząc ich efektywnego zarządzania plantacją, firma Nespresso otrzymuje kawę najwyższej jakości. Michał Proszewski, dyrektor generalny Nespresso w Polsce, tłumaczy, w jaki sposób wspieranie lokalnych społeczności tworzy wspólną wartość dla biznesu i otoczenia. Partnerem materiału jest Nespresso. Zasiać ziarno odpowiedzialności Jak wygląda współpraca Nespresso z plantatorami i społecznościami lokalnymi? Wysoka jakość kawy Nespresso jest rezultatem naszych wyborów, a nie dziełem […]
Chcemy, aby każda filiżanka kawy Nespresso miała wartość dla społeczeństwa i dla środowiska, dlatego kilkanaście lat temu uruchomiliśmy program zrównoważonego rozwoju Nespresso AAA Sustainable Quality™. Partnerem materiału jest Nespresso. Zrównoważona jakość kawy Jakość kawy nie jest kwestią przypadku, ale efektem wyborów, podejmowanych bez kompromisów. Prawdziwa, w pełni naturalna kawa, uprawiana i zbierana odpowiedzialnie, czyli z poszanowaniem potrzeb ludzi i środowiska, […]
Działalność społeczna polegająca na promowaniu prawidłowego żywienia najmłodszych w trosce o ich zdrowie jest wpisana w misję Fundacji NUTRICIA i ma wymiar ogólnokrajowy. O roli działań popularyzujących ideę 1000 pierwszych dni życia, już od poczęcia, wśród polskiego społeczeństwa i ich długofalowych efektach mówi kierownik fundacji, Małgorzata Chmielecka. Partnerem materiału jest Fundacja NUTRICIA. Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń NUTRICIA realizuje misję społeczną na […]
Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko. Społeczna odpowiedzialność polskich firm i podejmowane przez nie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju mają coraz większy wpływ zarówno na ich sukces biznesowy, jak i wycenę. Dobrze pokazuje to choćby RESPECT Index, projekt Giełdy […]
W dzisiejszym otoczeniu biznesowym oczekiwania i potrzeby klientów się zmieniają. Trendy dotyczące zdrowia, zdrowego trybu życia oraz indywidualne potrzeby społeczne dotyczące zaangażowania i wspierania rozwiązywania problemów społecznych przekładają się na postrzeganie firm i decyzje konsumenckie. Aż 94% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że przedsiębiorstwa powinny wspierać rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych (tak samo uważa 87% millenialsów i 86% populacji ogółem), a 89% przedstawicieli tego […]