biznes technologie innowacje
technologiczna strona biznesu
biznes technologie innowacje
najważniejsze informacje zebrane w jednym miejscu
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Praca w modelu rozproszonym- 5 najciekawszych tekstów roku

Praca w modelu rozproszonym- 5 najciekawszych tekstów roku

W tym roku, z wiadomych względów, tematyka związana z pracą w modelu rozproszonym i pracą zdalną gwałtownie zyskała na znaczeniu. Motywacja zdalnie pracujących zespołów, monitorowanie ich wydajności, dobór właściwych narzędzi stały się sporymi wyzwaniami dla przedsiębiorców. Podsumowując mijający rok, chcielibyśmy więc przypomnieć pięć chętnie czytanych, ale też godnych polecenia tekstów poświęconych pracy w modelu rozproszonym, które ukazały się w MIT Sloan Management Review Polska.

1. Jak zarządzać efektwnością rozproszonych zespołów

Odpowiedzi na to pytanie udziela nam Michael Schrage - specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności z Initiative on the Digital Economy w Massachusetts Institute of Technology. Próbuje wskazać, jak – pracując w modelu rozproszonym – monitorować wydajność pracowników bez zwiększania poziomu inwigilacji. Ale też jak liderzy powinni zwiększać transparentność swoich działań, by motywować pracowników. Wywiad pochodzi z letniego wydania magazynu. Materiał premium – tylko dla subskrybentów.

PRZECZYTAJ PEŁNY MATERIAŁ »

Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów 

Paweł Górecki PL, Michael Schrage

O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam MICHAEL SCHRAGE – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności. 

2. Jak utrzymać kulturę swojej organizacji w dobie pracy zdalnej?

Kulturę organizacji często zauważamy dopiero, kiedy wychodzimy poza nią, na przykład rozpoczynając współpracę z nowym klientem czy partnerem. Prof. Jennifer Howard‑Grenville z Cambridge University, przekonuje, że czas kryzysu i praca w modelu rozproszonym mogą być okazją do zrozumienia podstaw kultury organizacji, ale też zmodyfikowania jej najgorzej funkcjonujących elementów. Tekst otwarty, dostępny na stronie www.mitsmr.pl

3. Jak przenieść wydarzenie do sieci i na tym zyskać?

W minionym roku wiele firm stanęło przed koniecznością zweryfikowania swoich planów dotyczących organizacji większych lub mniejszych imprez, czy to szkoleniowych, czy konferencyjnych, czy kulturalnych. W większości przypadków organizacje te decydowały się na zrealizowanie tych imprez on‑line. O wyzwaniach, jakie się z tym wiążą, piszemy w naszym fabularyzowanym studium decyzji, opisującym realne problemy fikcyjnej organizacji. Tekst, wraz z komentarzami ekspertów, pochodzi z jesiennego numeru naszego magazynu. Otwieramy go na potrzeby tego podsumowania.

4. Podtrzymywanie sieci pracowniczych w wirtualnym miejscu pracy

Praca zdalna może dewastować relacje pomiędzy pracownikami. Podtrzymywanie ich jest kluczowe jednak nie tylko dla dobrostanu pracowników, ale też dla ich produktywności i efektywności całej organizacji. Dlatego zasadniczym zadaniem menedżerów w obecnych czasach jest wzmacnianie zaufania i więzi pomiędzy pracownikami. Tekst z jesiennego numeru naszego magazynu wskazuje, jak to robić skutecznie. Materiał premium – tylko dla subskrybentów.

5. Zarządzanie przepływem pomysłów w warunkach pandemii

Swobodny przepływ pomysłów, w warunkach pracy zdalnej jest możliwy, ale wymaga pewnego zaangażowana ze strony menedżerów. Przede wszystkim konieczne jest zmapowanie interakcji pomiędzy pracownikami tak by wiedzieć kto z kim się kontaktuje i jak często. Nie musi oznaczać to inwigilacji. Dostępne narzędzia pozwalają tworzyć mapy interakcji z poszanowaniem prywatności. Kiedy już wiadomo jak wygląda przepływ idei w firmie konieczne jast zastosowanie szeregu technik stymulujących kreatywność. Pisze o nich Alex „Sandy” Pentland. Tekst pochodzi z letniego wydania magazynu. Otwieramy go na potrzeby tego podsumowania.

Paweł Górecki

Redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”