Prowadzenie firmy
Święta na bogato
Święta tuż, tuż, a przedsiębiorcy zaczynają otwierać portfele, by obdarować swoich pracowników świątecznymi bonusami, na co wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk. Czy jest to gest, mający na celu złagodzenie finansowych wyzwań, przed którymi stają pracownicy? Czy może po prostu zwyczajna hojność ze strony przedsiębiorców?
Renesans reshoringu: firmy wracają do domu
Czynniki takie, jak odporność łańcucha dostaw, zrównoważony rozwój i stabilność geopolityczna to tylko niektóre z powodów, dla których amerykańskie firmy przenoszą swoją działalność produkcyjną z powrotem do USA.
Włączanie pracowników tymczasowych w strategię zarządzania talentami
Nowe badanie przeprowadzone przez Korn Ferry Institute prezentuje nową rolę pracowników tymczasowych oraz sposoby, w jaki specjaliści z dziedziny zasobów ludzkich i liderzy funkcjonalni mogą wykorzystać ich potencjał, w tworzeniu bardziej elastycznych i dynamicznych zespołów.
Jak prowadzić efektywne spotkania
Służbowe spotkania oraz ich profesjonalny charakter przechodzą transformację. Pojawienie się mentorów w miejscach pracy zajmujących się poprawą efektywności spotkań świadczy o tym, że mamy do czynienia ze zmianą paradygmatu w kulturze organizacyjnej. Od chwili powstania funkcji takich jak badacze interakcji czy lekarzy interakcji, którzy zyskują na znaczeniu, po rosnące zainteresowanie się środowisk akademickich tym tematem, staje się oczywiste, że opanowanie sztuki efektywnych spotkań ma kluczowe znaczenie we współczesnym środowisku pracy.
Nieoczywiste źródło oszczędności dla logistyki (i nie tylko)
Wiele firm z branży logistycznej zdecydowało się już na wymianę oświetlenia na LED, ale tylko nieliczne dokonały jego integracji z systemem sterowania.
Strategia ESG – kompas dla firmy pozwalający utrzymać kierunek na zrównoważony rozwój
Z roku na rok zrównoważony rozwój odgrywa w biznesie coraz istotniejszą rolę. To niepodważalny fakt. Zielone finansowania, oczekiwania inwestorów i klientów czy czający się za rogiem obowiązek raportowania zgodnie z CSRD nie pozostawiają wyboru nawet najbardziej zagorzałym przeciwnikom zielonych zmian. Jak wdrażać je w przedsiębiorstwach, aby miały sens i przynosiły oczekiwane rezultaty? Co powinno być pierwszym krokiem każdej firmy? Swoimi doświadczeniami dzieli się Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny.
Nowe podejście do dobrostanu pracowników
W dzisiejszym środowisku pracy tradycyjne benefity, takie jak karnety sportowe czy prywatne ubezpieczenie medyczne nie wystarczą, by kompleksowo zadbać o dobrostan pracowników. Dlatego też organizacje zaczęły coraz bardziej koncentrować się na projektowaniu przyjaznego środowiska pracy i pozytywnych doświadczeń, aby wielopłaszczyznowo wspierać swoich pracowników w osiąganiu dobrostanu nie tylko psychicznego, ale również fizycznego i emocjonalnego.
Określenie krytycznych ról w organizacji pomoże poprawić wyniki
Wdrażanie strategii wymaga świadomości, które role są kluczowe w organizacji, oraz zadbania, by pełnili je najlepsi pracownicy.
I znowu problemy rekrutacyjne! Bez zmiany podejścia do HR nic z tego nie będzie
Producent mebli stara się pozyskać wykwalifikowanych pracowników z rynku, ale efekty rekrutacji są rozczarowujące. Nowy dyrektor HR próbuje wprowadzić zmiany w kulturze organizacyjnej, aby przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników. Niestety, spotyka się z oporem ze strony zarządu.
HR z perspektywy danych
Strategia funkcjonowania działów HR oraz ich współpracy z kluczowymi decydentami w przedsiębiorstwach ewoluowała. Dzisiaj bardzo istotne są dane, analityka i wskaźniki efektywności działań podejmowanych przez działy personalne. W przypadku firmy Artisan to właśnie tej perspektywy zabrakło najpierw menedżerom, a później też nowemu dyrektorowi HR.
Komunikacja językiem korzyści
Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.
Strategia jako przywództwo, czyli nowe ramy biznesowej nawigacji
Organizacje funkcjonują obecnie w środowisku, gdzie zdolność do adaptacji nie tylko niesie ze sobą liczne korzyści, ale staje się wręcz kluczowym czynnikiem sukcesu. Przedsiębiorstwa, które nie ewoluują w odpowiedzi na pojawiające się trendy i wyzwania, ponoszą ryzyko pozostania w tyle i stania się mało istotnymi graczami na rynku.
6 kluczowych działań w zakresie fuzji i przejęć dla stworzenia zwycięskiej organizacji
Nowy raport Korn Ferry ujawnia kluczowe działania, które trzeba wykonać przed przystąpieniem do fuzji, by przyspieszyć rozwój firmy.
Czy krótkie spodenki łamią zasady służbowego dress code’u?
Fale upałów zalewają amerykańskie miasta, a ponad połowa pracowników w USA chciałaby nosić w pracy krótkie spodenki.
Komentarz eksperta: Risk Intelligence - wyższy poziom zarządzania ryzykiem
Metody zarządzania ryzykiem ewoluują, uwzględniając przy tym zmiany rynku oraz nowe wyzwania dla firm i organizacji.
Jak firmy doradcze nie dały się zaskoczyć zmianom
Połączenie podejścia pragmatycznego z lekko paranoicznym może zapewnić doświadczonym firmom elastyczność w obliczu ciągłych zmian.
Strategia jako sposób na życie
Organizacje muszą zakotwiczyć swoje strategie w moralności, aby mogły prosperować w złożonym i szybko zmieniającym się świecie.
Modele predykcyjne mogą nie nadążać za zmianami. Jak się przed tym uchronić?
Organizacje coraz częściej wykorzystują algorytmy analityczne, by wspomagać się przy podejmowaniu błyskawicznych decyzji w dynamicznie zmieniających się okolicznościach. Jednak te wysiłki często spełzają na niczym, niekiedy prowadząc do dramatycznych konsekwencji.
Komentarz eksperta: Algorytmy sztucznej inteligencji to nie szklana kula
Modele predykcyjne bazują na danych historycznych i opierają się na pewnych założeniach, które nie muszą sprawdzać się w rzeczywistości. Nassim Taleb, pisząc o czarnych łabędziach, słusznie podkreślał, że nawet najlepsze danenie mogą uchronić przed nieprzewidywalnymi zdarzeniami.
Komentarz eksperta: Trzeba wyprzedzać zmiany, aby uniknąć klęski
Firmy z branży usług profesjonalnych muszą starannie wychwytywać nawet niewyraźne sygnały dużych zmian i umiejętnie wykorzystywać je dla potrzeb swoich klientów. Tylko tak mogą pozostać atrakcyjnymi partnerami do rozwiązywania strategicznych wyzwań i uniknąć turbulencji, które mogłyby zachwiać ich przyszłością.