Mówiąc o gwałtownym przyspieszeniu, będącym efektem rozwoju nowych technologii, warto zadać sobie pytanie: na ile jesteśmy na to gotowi?
To prawda – głównym powodem zmiany miejsca pracy dla informatyków jest wyższe wynagrodzenie. Głównym, ale nie najważniejszym. Co więc trzeba zrobić, by przekonać specjalistę IT do pozostania w firmie?
Zarządzanie zmianą podczas transformacji cyfrowej jest nie lada wyzwaniem. O tym, co należy zrobić aby przygotować firmę do tego procesu, czy takie zadanie powinno być sprawowane przez jedną osobę oraz o barierach transformacji cyfrowej opowiada Łukasz Kosuniak z Grow Consulting, autor książki „ABC Marketingu B2B”.
Inwestowanie w rozwój pracowników jest działaniem złożonym i długoterminowym. Mimo to przynosi większe korzyści niż doraźne, krótkoterminowe reakcje na kryzysy, przełomy lub destabilizację rynku.
Aby umożliwić transformację napędzaną innowacyjnymi rozwiązaniami, liderzy biznesu i technologii muszą podjąć radykalne działania.
Będzie wykazywał się kreatywnością i chęcią do nauki. Egzoszkielet odciąży jego kręgosłup, a sztuczna inteligencja – jego mózg. A to wszystko, jak zapowiadają eksperci, już za 10–20 lat.
Asystenci głosowi to rzeczywistość, która otacza coraz większą liczbę dzieci urodzonych po 2010 roku. Jak wpływa to na ich rozwój i postrzeganie informacji marketingowych?
Coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce stara się optymalizować swój model funkcjonowania poprzez automatyzację procesów, a nawet robotyzację wielu działań. Mimo to – jak pokazują badania – Polacy nie boją się, że roboty skażą ich na technologiczne bezrobocie.
Czy wiesz, że zawody, w których zatrudnienie będzie rosnąć w najbliższych latach najbardziej dynamicznie, związane są z odnawialnymi źródłami energii?
Emocje pozwalają nam dowiedzieć się, co motywuje ludzi do pracy oraz jak poprawić ich wyniki.
W dyskusjach o cyfrowej transformacji biznesu często przewijają się wątki o utracie pracy przez miliony osób. Nic dziwnego, że pracownicy się stresują, a menedżerowie szukają argumentów, które ich uspokoją. Pomóc może wiedza o tym, jak rynek pracy faktycznie reaguje na postępującą automatyzację.
W erze automatyzacji i AI inteligencja emocjonalna zyskuje na znaczeniu.
Aby pokonać rosnący problem deficytu kompetencji, firmy muszą przestać liczyć wyłącznie na pracowników i już dziś pomóc im się przekwalifikować. Tak by jutro mogli się odwdzięczyć i zapracować na sukces ich organizacji. Poznaj trzy sposoby, dzięki którym twoja firma skutecznie zadba o kompetencje pracowników.
CZY WIESZ, ŻE: można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, którzy z najcenniejszych pracowników firmy myślą o zmianie pracy.
Na całym świecie pracownicy dysponujący zaawansowanymi umiejętnościami analitycznymi ciągną w kierunku metropolii. Jednak nawet jeśli centrala twojej firmy nie znajduje się w Dolinie Krzemowej, Pekinie ani Bangalore, nie trać nadziei.
Twój sukces zawodowy zależy od tego, czy będziesz w stanie rozpoznać znaki świadczące o nadchodzących zmianach oraz czy będziesz mieć siłę i odwagę, by na te zmiany szybko zareagować.
W ciągu najbliższych trzech lat aż 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia. A to oznacza dużo pracy nie tylko dla osób aktywnych zawodowo, ale i dla całych firm. Jak sprostać tym wyzwaniom?
Celem menedżerów jest satysfakcja klientów i pracowników. Czy na pewno?
Firma to dżungla, a „pomysły” walczą ze sobą na śmierć i życie. Tak o korporacyjnej rzeczywistości mówi Jef Staes, autor koncepcji Red Monkey Innovation.
Nowe technologie zmieniają oblicze współczesnego rynku pracy, a co za tym idzie – i kompetencji, które będą na nim wymagane. Konieczne okazuje się posiadanie nie tylko umiejętności cyfrowych…