O tym, dlaczego sprawdzalne hipotezy są lepsze od kreatywnych pomysłów opowiada Michael Schrage z Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management.
W okresie pandemii COVID-19 miliony zamkniętych w domach uczniów i studentów korzystało z pewnego cennego, choć obecnie oczywistego, źródła wszelkiej wiedzy. Każdy bowiem, kto ma komputer stacjonarny lub urządzenie przenośne może w jednej chwili skorzystać – za darmo – z łatwej w obsłudze bazy danych, która daje „dostęp do sumy ludzkiej wiedzy” w ponad 300 językach. Tym źródłem jest Wikipedia.
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Jak utrzymywać efektywność, zaangażowanie i kulturę organizacyjną w zespołach pracujących zdalnie? Oto wybór tekstów, które w sposób kompleksowy odpowiadają na to pytanie.
Pandemia, akcelerator zmian wszelakich, przyśpieszyła transformację przestrzeni biurowej. Trendem jest oferta biur o wielkości dostosowanej do bieżących potrzeb najemcy, zapewniająca im maksimum swobody w wyborze miejsca na biuro i jego funkcji.
O tym, jak rozproszony model podejmowania decyzji sprawdza się w czasach gospodarki cyfrowej i co zrobić, by poszczególne zespoły nie traciły z oczu nadrzędnego celu całej organizacji.
Rok 2021 będzie „rokiem wymuszeń”. Wiele firm, które przeprowadziły transformację cyfrową pośpiesznie, pod presją sytuacji, nie jest gotowych na ataki.
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
Biurowe boksy, które powszechnie występują w wielu firmach, w niczym nie przypominają struktur, o jakich pierwotnie myślał ich projektant.
Przedsiębiorstwo musi precyzyjnie określić, jakiego rodzaju specjalistów potrzebuje, aby móc działać na podstawie zgromadzonych przez siebie danych.
W firmach z segmentu B2B inicjatywa redukcji kosztów powinna bazować na wiedzy o tym, co stanowi prawdziwą wartość dla klientów.
Cyfrowy biznes wymaga, aby specjaliści do spraw technologicznych umieli stosować nowe metody pracy.
Aby móc skorzystać z okazji pojawiających się w czasie kryzysu, firma powinna położyć nacisk na prędkość i zwinność.
Hakerzy nie śpią, a specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa wciąż jest za mało. O tym, jak w tych realiach zadbać o cyfrowe bezpieczeństwo firmy i własne, opowiada nam Paula Januszkiewicz, CEO CQURE, światowej klasy ekspert ds. bezpieczeństwa w IT i jedyna Polka z dostępem do kodu źródłowego systemu Windows.
Jak administrować danymi by stymulować cyfrową innowacyjność a jednocześnie dbać o bezpieczeństwo
Firmy mogą wyjść z kryzysu silniejsze jeśli skupią się na introspekcji, pogłębianiu relacji i uczeniu się.
Firmy wciąż narażają pracowników na wypalenie, a promowanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym wcale nie pomaga. Lepszym rozwiązaniem jest przeprojektowywanie pracy.
Pandemia bezustannie wzbudza w ludziach stres, dlatego ogromnie ważne jest, aby przywódcy zwracali baczną uwagę na potrzeby pracowników.
Podejmowanie szybkich i trafnych decyzji nabiera znaczenia w czasach kryzysu – a w takich z pewnością dzisiaj żyjemy. Jednak gdy działamy pod presją, staje się ono również większym wyzwaniem, a najtrudniej przychodzi nam podejmować decyzje wtedy, gdy ich skutki są niepewne – a to również cechuje naszą teraźniejszość. Dzieje się tak między innymi dlatego, że w zmiennym i bardzo stresującym otoczeniu często pojawiają się decyzyjne błędy poznawcze, które wpływają na nasze wybory w szkodliwy sposób.
Rozwiązywanie problemów w czasie kryzysu wymaga przyspieszenia innowacji poprzez zmianę przeznaczenia repozytoriów wiedzy, zasobów i tych technologii, którymi już dysponujesz.