Podejmowanie decyzji
Siła relacji, nie liczby: nowe spojrzenie na segmentację klientów
Przez dziesięciolecia marketing skupiał się głównie na segmentacji klientów opartej na ich potrzebach. Tymczasem najnowsze badania pokazują, że skuteczniejsze podejście do zarządzania portfelem klientów (Customer Portfolio Management – CPM) powinno koncentrować się przede wszystkim na sile relacji, jakie klienci mają z firmą.
Jak dyrektorzy marketingu mogą skuteczniej napędzać wzrost firmy
Ponad 80% prezesów oczekuje od swoich dyrektorów marketingu (CMO) skutecznego zarządzania strategią wzrostu firmy. Czy jednak szefowie marketingu są odpowiednio przygotowani do tego zadania?
Bądź gotowy na okazje, które zgotuje ci los
Firmy, które opanowały modułowe rozwiązania i efektywne zarządzanie zasobami, zyskują przewagę dzięki umiejętności wykorzystywania pojawiających się okazji i szans.
Wprowadzaj innowacje, ale nie wyrządzaj nimi szkód
Aby w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii, jednocześnie minimalizując ryzyko nieprzewidzianych konsekwencji, menedżerowie ds. innowacji powinni opracować i wdrożyć systematyczny proces ewaluacyjny.
Co sprawia, że firmy postępują etycznie?
Producenci szczepionek przeciw COVID‑19 wykazali różny poziom zaangażowania w globalne inicjatywy na rzecz zdrowia publicznego, mające na celu rozszerzenie dostępu do szczepień. Decydującą rolę odegrała wtedy etyczna motywacja liderów.
Posttraumatyczny wzrost w organizacji – szansa dla liderów
Traumy są nieodłącznym elementem rzeczywistości biznesowej – mobbing, zwolnienia, restrukturyzacje, wypadki czy kryzysy etyczne mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie firm. To, jak głęboki wpływ wywrą na organizację, nie jest jednak z góry przesądzone. Jeśli firma będzie potrafiła wesprzeć pracowników w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami i stymulować posttraumatyczny wzrost, może wyjść z kryzysu silniejsza i bardziej odporna.
Opowieść o dwóch ostrych sosach: dywersyfikacja
Rozbieżne ścieżki dwóch producentów pikantnych sosów pokazują, jak ważne jest zarządzanie ryzykiem na wielu różnych frontach.
Jakie są ukryte koszty w kredycie gotówkowym?
Zaciągnięcie kredytu to nie tylko oprocentowanie – ukryte opłaty, prowizje czy koszty administracyjne mogą znacząco podnieść jego całkowity koszt. Od analizy zapisów umowy po korzystanie z kalkulatorów kredytowych i wsparcie doradcy finansowego – odpowiednie przygotowanie pozwala uniknąć niespodzianek. Dowiedz się, jak ocenić pełny koszt kredytu i świadomie wybrać najlepszą ofertę na rynku, minimalizując ryzyka i dodatkowe wydatki.
Dopasuj strategię gospodarki cyrkularnej do swojego modelu biznesowego
Produkty i usługi, które maksymalizują wykorzystanie i ponowne użycie materiałów oraz innych zasobów, mogą stanowić szansę zarówno na rozwój biznesowy, jak i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Future Ready Organization: bolączki polskich przedsiębiorstw
W niestabilnym i nieprzewidywalnym środowisku dotychczasowe strategie i metody zarządcze przestają się sprawdzać. To stawia przedsiębiorców przed koniecznością nie tylko dostosowania swoich firm do zmieniającego się otoczenia, ale wręcz przygotowania się na wyzwania, które nadejdą w przyszłości.
Zrównoważona przyszłość polskich firm
Wdrażanie zasad ESG w polskich firmach produkcyjnych jest procesem wymagającym, ale kluczowym z perspektywy długoterminowego rozwoju gospodarczego i ochrony klimatu. Przykład BASF Polska dowodzi, że odpowiednie wsparcie, edukacja i współpraca mogą stać się motorem zmian na lepsze.
Nie wiesz, gdzie inwestować? Spróbuj na obrzeżach
Prowadzenie działalności w regionach uważanych za mniej stabilne lub słabo rozwinięte może przynosić korzyści firmom. Jednak muszą one inwestować we współpracę z lokalnymi społecznościami.
Przełamywanie syndromu „nie wynaleziono u nas”
Opór wobec zewnętrznych pomysłów hamuje innowacje. Właściwe sposoby motywacji i zachęty mogą otworzyć umysły pracowników na nowe idee.
Wprowadzaj innowacje, ale nie wyrządzaj nimi szkód
Aby w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii, jednocześnie minimalizując ryzyko nieprzewidzianych konsekwencji, menedżerowie ds. innowacji powinni opracować i wdrożyć systematyczny proces ewaluacyjny.
Dlaczego menedżerowie tłumią innowacyjność – i co z tym zrobić
Niepewni siebie menedżerowie często tłumią kreatywność swoich zespołów, bo boją się nowych pomysłów. Odpowiednie wsparcie i poczucie przynależności do organizacji mogą odblokować ich potencjał i zmienić to podejście.
Cyfrowy detoks – odzyskaj czas i skuteczność w świecie nadmiaru informacji
W dobie nieustającego napływu informacji stała konsumpcja mediów oraz cyfrowy prezenteizm stają się poważnym zagrożeniem zarówno dla naszej koncentracji, jak i produktywności.
Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy
Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości.
Organizacja gotowa na przyszłość
Jakie firmy potrafią nie tylko przetrwać w zmieniającym się i niepewnym otoczeniu, ale również odnosić w nim sukcesy? Tylko takie, które mają zdolność do szybkiej adaptacji, proaktywnego reagowania na zmiany oraz antycypowania przyszłych trendów. Fundamentem takich przedsiębiorstw są umiejętność nieustannego uczenia się, innowacyjność oraz zdolność do absorbowania nowych technologii i przekształcania ich w przewagę konkurencyjną. Wszystkie te atrybuty cechują organizację gotową na przyszłość (Future Ready Organization).
Jak igrzyska olimpijskie w Paryżu stały się wzorem szybkiej dekarbonizacji
Paryż zobowiązał się do radykalnego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych podczas igrzysk olimpijskich w 2024 roku w porównaniu z poprzednimi olimpiadami. Czego zespół odpowiedzialny za tę redukcję nauczył się w trakcie realizacji celu?
Zatrudnianie kadry zarządczej: siedem błędów, które wciąż popełniają firmy
Wybór właściwego kandydata na stanowisko kierownicze jest jedną z najważniejszych decyzji organizacyjnych. Mimo starannej ocenie, która ma na celu sprawdzenie, czy dana osoba odnajdzie się w danej roli, zdolność firm do przewidywania sukcesu często bywa równie niepewna jak astrologia.