Podejmowanie decyzji
Ekspansja zagraniczna w cieniu wojny, inflacji i recesji
Wojna za naszą wschodnią granicą nie zniechęciła zagranicznego biznesu przed inwestowaniem w Polsce. Dane makro pokazują, że miniony rok był lepszy od pandemicznych lat 2020-2021, a pozytywny trend utrzymuje się również w tym roku. Ten pozytywny trend można dostrzec również w przeciwnym kierunku – w obszarze inwestycji polskich firm za granicą. Jednak na ich drodze wciąż stoi niepewność i geopolityka.
Budowanie lojalności klientów – przyszłość CX według praktyków
Współczesny konsument jest mobilny i skłonny do zmiany swojej decyzji zakupowej. Zdobycie jego lojalności staje się ważnym, ale i trudnym celem dla firm. Jednak jego osiągnięcie może być sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Trendy i kluczowe wyzwania w tym obszarze były przedmiotem II edycji badania zleconego przez OEX i przeprowadzonego przez ICAN Institute.
EFNI 2023 o przyszłości Polski, Europy i wyborach
Na Europejskie Forum Nowych Idei w tym roku zapraszamy już od 11 do 13 października w Sopocie. Do szukania odpowiedzi na pytanie #co będzie jutro jak zwykle zaprosiliśmy znakomitych gości ze świata biznesu i nauki.
6 kluczowych działań w zakresie fuzji i przejęć dla stworzenia zwycięskiej organizacji
Nowy raport Korn Ferry ujawnia kluczowe działania, które trzeba wykonać przed przystąpieniem do fuzji, by przyspieszyć rozwój firmy.
Jak i kiedy stosować dynamiczny pricing? 8 zasad
Dynamiczne ustalanie cen jest obecnie jednym z najbardziej interesujących tematów w świecie pricingu. Wraz z digitalizacją, która oferuje wiele wspaniałych możliwości biznesowych, firmy są coraz zwinniejsze, jeśli chodzi o kwestię zmiany cen. Posiadanie umiejętności technicznych i technologii nie wystarczy. W dynamicznym ustalaniu cen równie ważny jest człowiek. Staje on na straży spójności z realizowaną strategią firmy.
Komentarz eksperta: Dostrzegamy potencjał polskich firm
Fundusz Ekspansji Zagranicznej jako jeden z kilkunastu funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez PFR TFI angażuje się kapitałowo w rozwój polskich firm technologicznych na rynkach międzynarodowych, gdyż widzi w nich nie tylko potencjał wzrostu, ale też liczy na istotne efekty w obszarze innowacji.
W szranki z największymi
Cały świat znowu zabiega o wpływy w Afryce, a Polska ma potencjał, by odegrać w tym wyścigu ważną rolę. Ze wsparciem KUKE polscy przedsiębiorcy mogą znaleźć tam wiele możliwości inwestycyjnych.
Komentarz eksperta: Zmiany warto poprzedzić solidną analizą
Przypadek firmy GLAMTENT to klasyczny dylemat, jaki przyjąć kierunek, aby zapewnić wzrost i rentowność organizacji, a jednocześnie wyjść z kryzysu i skutecznie rywalizować z konkurencją.
Innowacja produktowa czy nowe rynki?
Producenci namiotów sferycznych po utracie kluczowych klientów z branży eventowej zdali sobie sprawę, że ich model biznesowy wymaga modyfikacji. Muszą podjąć się nowych przedsięwzięć biznesowych, by zwiększyć wydajność i poprawić wyniki w obszarach wzrostu i rentowności. Zadają sobie pytanie, czy lepszym rozwiązaniem wyjścia z kryzysu jest innowacja produktowa i pozyskanie zupełnie nowej rynkowej niszy, czy ekspansja zagraniczna ze sprawdzonym już produktem.
Komentarz eksperta: Potencjał dwóch ścieżek
Firma GLAMTENT utraciła tempo wzrostu, więc próbuje zwiększyć rentowność i rozszerzyć działania. Jest to wyzwanie, ale w tej sytuacji nie mamy jeszcze do czynienia z kryzysem, który wymagałby zarządzania autorytarnego i wyboru jednej ścieżki.
Pracuj nad swoją firmą. Ale nie w niej
Znane powiedzenie brzmi: „Pracuj nad swoim biznesem, a nie w nim”. Co tak naprawdę ono oznacza?
Pułapki grupowego myślenia
Jako lider możesz zachęcać swoich ludzi z zespołu do patrzenia na rzeczy z różnych perspektyw, ale nie będzie z tego żadnego pożytku, jeżeli nie nauczysz się dostrzegać i rozbrajać myślenia grupowego. Dobra wiadomość jest taka: z chwilą gdy zrozumiesz, jak działają jego podstawowe mechanizmy, zaczniesz bez trudu je rozpoznawać.
Satysfakcja z prowadzenia firmy to nie wszystko
Oczekiwania przedsiębiorców wobec działań państwa są proste: stworzyć przyjazne, transparentne warunki prowadzenia biznesu.
Elastyczność to klucz do pogodzenia sensu życia i znaczenia pracy
Doświadczenia z pandemii COVID-19 skłoniły nas do refleksji nad wieloma sprawami. Zweryfikowaliśmy towarzyszące nam od dawna założenia, wyrobiliśmy sobie nowe nawyki, a od sporej części zachowań odeszliśmy. Jedno z fundamentalnych pytań brzmi: Co jest teraz dla ciebie ważne?
Neuronauka w biznesie ma swoje ograniczenia
Zanim zainwestujesz w produkty i usługi, które mają ci dostarczyć biznesowej wiedzy opartej na badaniach nad mózgiem, powinieneś zrozumieć kilka kluczowych kwestii dotyczących neuronaukowych praktyk.
Łagodzenie nowych napięć towarzyszących pracy hybrydowej
Liderzy zaspokajają żądania pracowników dotyczące bardziej elastycznego trybu pracy, choć obawiają się jego wpływu na kulturę organizacyjną i zdolność do tworzenia innowacji.
Pracuj nad strategią w modelu otwartym
Tworzenie strategii w wąskim gronie, za zamkniętymi drzwiami, jest receptą na porażkę.
Niezwykłe biznesy, czyli jak pandemia wymusiła społeczną zmianę
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe.
Mniejszościowi udziałowcy też mogą mieć ważny głos
Partnerzy mniejszościowi mogą mieć znaczący wpływ na decyzje biznesowe podejmowane w spółce joint venture.
Eksperymentowanie z użyciem narzędzi może być źródłem nowych pomysłów
Zapomnij o tradycyjnej burzy mózgów. Narzędzia używane do szybkiego prototypowania mogą przyspieszyć rozwój produktu, jeśli są użyte po to, by pomóc w generowaniu pomysłów.