Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Zwycięskie platformy to takie, w których i liderzy, i naśladowcy dbają wzajemnie o swoje interesy.
Menedżerowie zespołów pracujących zdalnie zwiększają ich szanse na sukces, gdy doskonalą swoje umiejętności delegowania zadań.
Przypominamy pięć popularnych tekstów na temat innowacyjności.
- Treści produktowe, które klient zobaczy wchodząc na naszą platformę sprzedażową w pierwszym momencie, decydują o tym czy u nas zostanie czy uda się do konkurencji – mówi Rafał Wasyluk, Head of EMEA Commerce CoE, w firmie VMLY&R. Rozmawia Paulina Kostro.
Czym jest innowacja i jakie otoczenie sprzyja jej powstawaniu? Rozmowa z Philem Buddenem z MIT Sloan School of Management.
Po okresie dynamicznego wzrostu Netflix stanął pod biznesową ścianą. Jest wielce prawdopodobne, że platforma streamingowa nie będzie rosła już w dotychczasowym tempie. A kto się nie rozwija, ten się cofa. Dlatego platforma VoD musi myśleć o wzbogaceniu swojej oferty. Na przykład o gry.
Model biznesowy oparty na przychodach z subskrypcji, solidny marketplace dla sprzedawców, analiza dużych zbiorów danych za pomocą algorytmów uczenia maszynowego to kluczowe czynniki pozwalające konkurować o kapitał ludzki i finansowy.
Wybitny profesor i prodziekan Sloan Management Review, Michael A. Cusumano, w rozmowie z Pawłem Góreckim, redaktorem naczelnym MIT SMRP, opowiada o tym czym są biznesy platformowe oraz dlaczego stanowią szczególny obiekt zainteresowania funduszy Venture Capital. Słuchacze dowiedzą się również czym są efekty sieciowe i dlaczego są istotne przy tworzeniu tego typu biznesów.
Do tej pory rodzime Allegro miało monopol na usługi e-commerce w kraju. Można przypuszczać, że wraz z pojawieniem się Amazona, a już niebawem także marketplace’u Google’a, polski e-handel ulegnie dynamicznym zmianom. Czy jednak na pewno? Jaka przyszłość czeka rodzimy e-commerce, w tym Allegro, gdy na polskim rynku dojdzie do starcia Amazona i Google’a? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela Bartosz Ferenc, seryjny przedsiębiorca, wizjoner i ekspert w dziedzinie e-commerce.
Jako konsumenci indywidualni czy firmowi coraz częściej korzystamy z zakupów na platformach. Jako przedsiębiorcy coraz częściej sprzedajemy towary i usługi za pośrednictwem platform, czy to własnych, czy tworzonych przez inne organizacje.
TikTok to najszybciej rosnąca platforma rozrywkowa służąca do dzielenia się krótkimi materiałami wideo, a także najczęściej pobierana aplikacja na świecie w 2020 roku. TikTok ma niebywale duży potencjał biznesowy i dziś wszystkie marki zabiegają o to, by się na nim znaleźć. Jak to się stało, że aplikacja z filmikami o tańcu i kotkach stała się potężnym narzędziem marketingu, zmieniającym powoli rynek e-commerce?
Dziś strategie cyfrowe muszą stać się prawdziwymi strategiami korporacyjnymi, które uwzględniają nowoczesne rozwiązania technologiczne. Można wręcz stwierdzić, że w wiodących firmach strategie cyfrowe i korporacyjne to jedno i to samo, a kryzys sprawił, że liderzy czynią z tego hasła cel działania.
Reagowanie na właściwe mierniki i sygnały ostrzegawcze pomaga liderom ominąć najczęstsze pułapki towarzyszące czterem fazom rozwoju ekosystemu.
Dynamiczny rozwój systemów i aplikacji wspierających współpracę biznesową wielu podmiotów zmienia układ sił rynkowych w segmencie B2B. Platformy biznesowe stają się ekosystemami integrującymi coraz więcej dostawców i klientów w jednym miejscu. Wygrają ci, którzy szybciej rozwiną atrakcyjną ofertę wartości dla użytkowników platform.
To seria krótkich informacji ze świata biznesu i nowych technologii. Pokazujemy w nich ciekawe zjawiska, nieoczekiwane statystyki i inspirujące grafiki.
Biznesy oparte na modelu platformowym zyskują na popularności. Ich potencjał kryje się przede wszystkim w nieograniczonej terytorialnie, wielopoziomowej sieci wymiany wartości. Platformy dostarczają również ogromnych ilości danych o preferencjach zakupowych klientów, możliwościach sprzedażowych dostawców oraz nowych trendach rynkowych. Właściwa analiza tych danych pozwala w odpowiedni sposób realizować strategię rozwoju i ułatwia skalowanie.
Te pięć technik formułowania problemu może zaowocować lepszymi rezultatami wyzwań crowdsourcingowych.
O optymalnym systemie opodatkowania dużych platform technologicznych opowiada Seth Benzell z MIT Initiative on the Digital Economy oraz Chapman University.
Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik-Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które mogą dotknąć dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie.
Wiele osób twierdzi, że lubi radykalne idee, ale wraz ze wzrostem ryzyka i niepewności kurczy się krąg zwolenników rewolucyjnych zmian. Na szczęście istnieją strategie, które pomogą ci się przebić.