Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zasoby ludzkie, czyli human resources (HR), to podstawowy i najcenniejszy kapitał firmy. Ludzie to bowiem wiedza, umiejętności, doświadczenie oraz konkretne postawy budujące organizację i znacząco wpływające na jej wyniki. Odpowiednie zadbanie o zasoby ludzkie, wynikające z zastosowania prawidłowych metod zarządzania zasobami ludzkimi, to zatem podstawa sukcesu przedsiębiorstwa.
Pokaż więcejNowa rola HR
Na konkurencyjnym rynku pracy cięcie kosztów w nieskończoność nie jest ani możliwe, ani rozsądne. Walka o spełnianie oczekiwań pracowników i ich lojalność zyskuje na znaczeniu.
Dlaczego hierarchia w pracy ma znaczenie dla rozwoju umiejętności?
Nowe badania pokazują, ze hierarchia w miejscu pracy może utrudniać nabywanie nowych kompetencji. Istnieją jednak sposoby na wzmocnienie skuteczności inicjatyw szkoleniowych.
Chcesz skutecznie rozwiązywać problemy kadrowe? Szukaj wsparcia w analizie danych
Łączenie analityki danych z intuicją menedżerską pomaga lepiej zrozumieć pracowników i skuteczniej zarządzać talentami.
Workation – droga do balansu czy wypalenia?
Połączenie pracy z wakacjami znane jest nie od dziś, ale do tej pory częściej kojarzyło się z pracą podczas urlopu niż z podróżowaniem mimo jego braku. Wskutek pandemii zrodził się jednak trend workation, czyli łączenia pracy z urlopem wypoczynkowym. Czy takie połączenie wprowadza w życie zawodowe balans, czy wręcz przeciwnie, jest prostą drogą do wypalenia zawodowego?
Zarządzanie różnorodnością jest podobne do zarządzania cyberbezpieczeństwem
O zarządzaniu różnorodnością i inkluzywnością opowiada Piotr Iwo Chmielewski, wiceprezes Röhlig Suus Logistics – polskiego operatora logistycznego. Rozmowa jest częścią badania jakościowego, którego wyniki ukażą się w 17. numerze ICAN Management Review, który poświęcony zostanie tematyce Diversity&Inclusion w polskim biznesie.
Jakie preferencje żywieniowe mają przedstawiciele różnych pokoleń i dlaczego dla firmy ma to znaczenie
Dbanie o kapitał ludzki powinno być wpisane w DNA każdej organizacji, gdyż tylko wtedy zatrudniona kadra będzie chciała związać się z pracodawcą na dłużej. To oznacza m.in. konieczność zaspokajania różnych potrzeb pracowników. Także tych nieoczywistych, np. związanych z preferencjami żywieniowymi.
Praca zdalna, tylko z nazwy
„Inżynier oprogramowania – praca zdalna” – tak brzmiała treść ogłoszenia. Małym druczkiem dopisano: możliwość pracy zdalnej po odbyciu treningu. Rekruter wyjaśnił: praca zdalna w naszej firmie oznacza, że dwa dni w tygodniu przychodzi się do biura.
Dobrostan w pytaniach i odpowiedziach (część II)
Troska o dobrostan pracowników wpływa na wzrost ich satysfakcji z pracy, efektywniejsze nawiązywanie relacji, sprawniejszą komunikację oraz lepszą kondycję psychiczną i fizyczną. Dbający o niego pracodawcy mogą więc liczyć na szybsze realizowanie zadań i celów organizacyjnych, zmniejszenie absencji chorobowej oraz rotacji pracowników, a tym samym na lepszy wizerunek firmy na rynku pracy.
Przekazywanie informacji zwrotnej jako jedna z kluczowych umiejętności lidera
Współczesne organizacje powinny szczególnie dbać o obsadzanie na stanowiskach liderów osób z odpowiednimi kompetencjami, które swoim zachowaniem i pracą będą odpowiednio modelować atmosferę w zespole i wpływać tym samym na zmniejszenie poziomu rotacji w firmie.
Pięć powodów, dla których warto zatrudnić specjalistę ds. HR
Kiedy powinniśmy rozważyć zatrudnienie HR-owca i rozpocząć budowanie działu personalnego z prawdziwego zdarzenia?
Pracownicy w delegacji za granicą – jak polskie firmy radzą sobie z nową dyrektywą UE
Od 4 września 2020 roku polskie firmy muszą stosować przepisy ustawy dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. To konsekwencja implementacji dyrektywy unijnej do polskiego prawodawstwa.
Nadchodzą zielone kołnierzyki. Dlaczego warto tworzyć zielone miejsca pracy?
Czasowe zamrożenie gospodarki w wielu państwach nie powstrzyma kryzysu klimatycznego. Więcej dobrego w tej kwestii może dać tworzenie zielonych miejsc pracy, które dodatkowo pozwoliłyby ograniczyć rosnące bezrobocie i osłabić skutki recesji.
Doceńmy rytuały
Z dr. Kursatem Ozencem z Uniwersytetu Stanforda, badaczem rytuałów i współautorem książki Kreatywne rytuały przydatne w pracy, rozmawia Joanna Koprowska.
Praca przyszłości. Co zmieni się, gdy wrócimy do biura?
Pandemia nauczyła nas, że praca z domu jest możliwa i może być efektywna, ale na dłuższą metę nie zastąpi biura. A ono, podobnie jak wiele innych miejsc, w obecnych realiach musi się zmienić. Jak to wpłynie na naszą pracę i jakich zmian możemy się spodziewać?
Jak HR może pomóc firmie w działalności na międzynarodowych rynkach?
Organizacje, które chcą się rozwijać, nie mają wyboru: muszą myśleć o międzynarodowej ekspansji. Wiążą się z tym jednak spore wyzwania – duża ich część dotyczy zarządzania zasobami ludzkimi i kulturą organizacyjną.
Co musisz zmienić w procesie rekrutacji?
Co możesz zrobić, aby twoja firma uniknęła trudności w procesie rekrutacji wartościowych pracowników i zmniejszyła koszty rekrutacji?
Twój HR marnuje 50% budżetu
Twój HR trzyma się anachronicznych metod szkoleń językowych. Nie można go za to winić. Od lat jest oszukiwany.
Volvo Polska: Wsłuchujemy się w oczekiwania pracowników
Zwinność i elastyczność są niezbędne w dzisiejszych działaniach HR.
Analiza sytuacji i dostarczanie rozwiązań. O nowej roli HR Business Partnera
Dziś HR Business Partner jest barometrem nastrojów pracowników oraz swoistym przedstawicielem załogi.
Saint-Gobain: Przede wszystkich chcemy być dobrym pracodawcą
Tworzenie interaktywnych platform oraz powiązanie ich z procesami HR-owymi to jedno z wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć.