Najnowsze
Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność
Cztery wzajemnie powiązane praktyki mogą wzmocnić poczucie godności u drugiej strony sporu, co sprzyja bardziej konstruktywnemu rozwiązywaniu problemów i lepszej współpracy.
Zapraszamy na jubileuszową 10. edycję TEDxWarsawWomen, pod hasłem “ŁączyMY”
Od ponad dekady TEDxWarsawWomen skupia się na promowaniu siły kobiet w tworzeniu i wprowadzaniu pozytywnych zmian na świecie. 10. edycja wydarzenia odbędzie się 22 listopada, w Multikinie, Złote Tarasy, w Warszawie.
Ekspansja polskich firm w cieniu geopolityki
W ciągu ostatnich siedmiu lat polskie firmy podwoiły sprzedaż poza granice kraju, co uczyniło nas jednym z liderów Unii Europejskiej pod względem dynamiki wzrostu eksportu. Jednak w obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych, rosnącej polaryzacji rynków i pojawiania się nowych megatrendów eksporterzy i inwestorzy stają zarówno przed licznymi wyzwaniami, jak i szansami na arenie międzynarodowej.
Konflikty w życiu i pracy: samo zło czy kreatywna siła?
W dzisiejszym dynamicznym i złożonym środowisku pracy konflikty są nieuniknione. Izabela Stachurska, executive coach i ekspertka w zakresie zarządzania konfliktem, podczas rozmowy z Pawłem Kubisiakiem podzieliła się swoimi refleksjami na temat znaczenia konfliktu i jego roli w organizacji. Odrzuciła stereotypy, widząc konflikt nie jako coś, czego należy za wszelką cenę unikać, ale jako potencjalną platformę rozwoju i wymiany doświadczeń.
Czy na pewno rozumiesz swoją AI?
Kultowy pisarz science fiction Isaac Asimov powiedział kiedyś: „Nie boję się komputerów. Boję się ich braku”. Dziś podobnie podchodzimy do sztucznej inteligencji (AI). Wiele osób z niej korzysta, kierując się jej popularnością i potencjałem, odczuwając jednocześnie efekt FOMO – obawę, że coś ich ominie. Mimo że sztuczna inteligencja jest wszechobecna, często nie rozumiemy jej działania ani potencjalnych czynników ryzyka, jakie niesie. To wydanie „MIT Sloan Management Review Polska” pozwoli zgłębić tajniki algorytmów, które kryją się za technologią AI.
GFT: polski klient bankowy – zadowolony, ale nieprzywiązany. Nowe wyzwania dla sektora finansowego
Z raportu GFT Banking Disruption Index wynika, że chociaż Polacy wykazują znaczne zadowolenie z aplikacji bankowych to ich przywiązanie do banków pozostaje wątpliwe. Co kieruje współczesnym klientem?
Jak myślenie przyszłościowe może wykoleić teraźniejszość firmy
Makrotrendy przekształcające społeczeństwo wymagają od firm strategicznych rewolucji, ale liderzy nie mogą tracić z oczu obecnej rzeczywistości.
Organizacja gotowa na przyszłość
Jakie firmy potrafią nie tylko przetrwać w zmieniającym się i niepewnym otoczeniu, ale również odnosić w nim sukcesy? Tylko takie, które mają zdolność do szybkiej adaptacji, proaktywnego reagowania na zmiany oraz antycypowania przyszłych trendów. Fundamentem takich przedsiębiorstw są umiejętność nieustannego uczenia się, innowacyjność oraz zdolność do absorbowania nowych technologii i przekształcania ich w przewagę konkurencyjną. Wszystkie te atrybuty cechują organizację gotową na przyszłość (Future Ready Organization).
Połowa polskich pracowników zmaga się z wypaleniem zawodowym
Polscy pracownicy znajdują się na skraju wytrzymałości psychicznej, co pokazują raport Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku pracy Grupy ArteMis. Ponad 52% osób odczuwa przeciążenie emocjonalne, a 48% zmaga się z wypaleniem zawodowym. Do głównych czynników, które przyczyniają się do tej sytuacji, należą nadmiar obowiązków, presja czasu oraz turbulencje w środowisku makroekonomicznym i organizacyjnym.
Wykolejona kariera, stracony talent
Gdy kolejny awans przeszedł koło nosa zdolnej menedżerce, ta nie kryje negatywnych emocji. W jej odczuciu zasługiwała na wyróżnienie, ale zdaniem przełożonych nie zadbała wystarczająco o swój rozwój. Tylko jak miała tego dokonać, skoro nikt nią nie pokierował? Zdaniem Barbary Sroki z HR ta sytuacja to tylko wierzchołek góry lodowej problemów związanych z zarządzaniem talentami w Buuuz Tricot, z jakimi kierownictwo powinno się jak najszybciej zmierzyć.