Globalna strategia
Firmy planujące ekspansję poza rodzimy rynek muszą zadać sobie pytanie: jaki rodzaj strategii internacjonalizacji wybrać? Czy będzie to strategia globalna? A może strategia wielonarodowa? Czym właściwie jest globalna strategia i kiedy warto ją stosować?
Pokaż więcejElastyczna organizacja na zmiennym rynku
O rozwoju i wyzwaniach z tym związanych, trendach i oczekiwaniach klientów mówi prezes Śnieżki Piotr Mikrut.
Zrozumieć system nerwowy biznesu
W gospodarce opartej na wiedzy kim są specjaliści?
Kod kulturowy – ukryty klucz do sukcesu
Zachowania ludzi są zakodowane kulturowo. Kto złamie szyfr, dotrze do serc pracowników, liderów, klientów. O tym, jak rozszyfrować kody kulturowe w biznesie, opowiada Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca firm z listy Forbes 100. Rozmawia Joanna Koprowska.
Nietypowe i ponadgabarytowe przesyłki w spedycji
Organizacja przewozu towarów typowych nie jest tak skomplikowana jak przygotowanie przesyłki niestandardowej, ponadwymiarowej, niebezpiecznej czy szczególnie cennej.
Zarządzanie globalną marką w rozproszonej strukturze
Piękno i digitalizacja doskonale się uzupełniają, dlatego jedną z sił napędowych rynku kosmetycznego jest cyfrowa rewolucja. L’Oréal konsekwentnie rozwija nową przestrzeń --- beauty-tech.
Nowe technologie wspierają finansowanie handlu
Bank, dzięki wieloletniej obecności na rynkach zagranicznych, znajomości potrzeb biznesu, a także dostępnych mobilnych rozwiązań, może zaoferować wsparcie na każdym etapie transakcji handlowej.
Do ekspansji trzeba się dobrze przygotować
Małym i średnim firmom brakuje kompetencji, strategii, wizji działania i wiary w sukces, aby mogły wygrywać z konkurencją na zagranicznych rynkach.
Moda na ekspansję zagraniczną
Polscy przedsiębiorcy nie ustają w poszukiwaniu nowych klientów, dlatego szukają dla siebie miejsca na globalnym rynku.
Globalna komunikacja w lokalnym opakowaniu
Wprowadzenie produktu na rynek, szczególnie za granicą, wymaga wielu działań. Część z nich dotyczy komunikacji przystosowanej do różnych mediów i urządzeń w lokalnym języku.
Nieograniczone kompetencje
Prowadzenie działalności na indyjskim rynku wiąże się z odpowiednim przygotowaniem. Niezbędny jest nie tylko lokalny partner, ale również zrozumienie miejscowych uwarunkowań społeczno-kulturowych.
Lokalny innowator w globalnej grupie
Lokalna inicjatywa pozwoliła na rozszerzenie oferty koncernu i umocniła pozycję bydgoskiej firmy w międzynarodowej grupie.
Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających
Jest szereg spraw, o których trzeba pamiętać zanim podejmie się decyzję o wejściu na rynek arabski.
Jak wejść na rynek odległy kulturowo
Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, może okazać się wielką szansą dla polskiej firmy Hebert.
Jak przekuć globalne trendy w lokalne sukcesy. I na odwrót
Przykład L’Oréal pokazuje, że nawet firma globalna może w krótkim czasie zmieniać ofertę, pod warunkiem że ciągle szuka inspiracji w nowych obszarach.
Poznaliśmy tegorocznych Globalnych Liderów Przyszłości
Które polskie firmy wykorzystują potencjał ekspansji międzynarodowej?
Globalne doświadczenie na lokalnym rynku
Świadcząc kompleksowe usługi dla międzynarodowych organizacji, konieczne jest elastyczne podejście.
Czynniki skutecznej ekspansji
Redakcja „Harvard Business Review Polska” zapytała sześciu liderów polskich przedsiębiorstw, jakie kluczowe czynniki pozwoliły odnieść im sukces na zagranicznych rynkach.
Sukces z etykietą Made in Poland
Polskie firmy coraz chętniej wychodzą na zagraniczne rynki i lepiej sobie na nich radzą. Zyski osiągane na działalności zagranicznej systematycznie rosną i w opinii ankietowanych ten trend powinien się utrzymać w najbliższej przyszłości.
Wyzwania kulturowe
Bogactwo, które firma zyskuje za sprawą globalizacji, może też stać się poważną barierą w rozwoju. Przyczyną są różnice kulturowe.
Jak przekuć atuty globalne na sukces lokalny
Tak jak większość globalnych marek, Heineken nieustannie staje przed wyzwaniem osiągnięcia spójności pomiędzy globalnym charakterem marki i związanym z tym zunifikowanym przekazem reklamowym a koniecznością dostosowania komunikacji i działań marki do potrzeb, oczekiwań i gustów lokalnych konsumentów.