Eksperymentowanie
Eksperymentowaniem zwykle nazywamy wprowadzanie w życie nowych pomysłów lub przeprowadzanie doświadczeń (zwłaszcza naukowych) – żeby w praktyce dowiedzieć się, czy dane rozwiązanie jest najlepsze w danej sytuacji.
Eksperymenty w biznesie opiera się na praktyce i doświadczeniu. To także nieschematyczne myślenie, otwierające drogi do nowych odkryć, innowacji, zmian. Eksperymentowanie jest szczególnie ważne w biznesie. Bez niego przedsiębiorstwa (zwłaszcza produkcyjne) nie są w stanie znajdować rozwiązań pozwalających konkurować w zmiennej rzeczywistości. To szczególnie ważne w procesie wejścia do świata Przemysłu 4.0.
Eksperymentowanie oraz poszukiwanie nisz rozwojowych to obszary intensywnie promowane przez instytucje unijne. Na wsparcie tych działań – np. w ramach funduszy z regionalnych programów operacyjnych – przeznaczane są środki pozwalające przedsiębiorcom lepiej działać w tym obszarze, rozwijać się i wprowadzać nowe rozwiązania, eksperymentować i prowadzić odpowiednie badania we współpracy z naukowcami.
Pokaż mniejEksperymentowanie to istotna część biznesu: umożliwia poszukiwanie kolejnych szans rozwojowych, napędza innowacyjność, testowanie nowych pomysłów. Co jeszcze jest istotne w eksperymentowaniu? Jak eksperymentować, by tworzyć wartość?
Pokaż więcej- Marketing strategiczny 69
- Zatrudnianie 39
- E-commerce 87
- Wideo 9
- Wydarzenia 6
- English 4
- Zwinne zarządzanie 6
- Sprzedaż 205
- Konferencje i wydarzenia 6
- Be Polish Be Global 9
- Platformy 30
- Sukcesja 20
- Strategia 57
- Negocjacje 16
- Ekspansja 17
- Internet rzeczy 39
- Motywacja 94
- Innowacje 112
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 118
- Kongres ICAN Management Review 26
- Zarządzanie talentami 29
- Modele biznesowe 31
- Transformacja 34
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Biura 50
- NA TABLICY 9
- Zarządzanie ludźmi 125
- #twarde_dane 7
- Efektywność pracy 5
- Trendy 50
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Handel 3
- Pomoc dla Ukrainy 69
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.