Eksperymentowanie
Eksperymentowaniem zwykle nazywamy wprowadzanie w życie nowych pomysłów lub przeprowadzanie doświadczeń (zwłaszcza naukowych) – żeby w praktyce dowiedzieć się, czy dane rozwiązanie jest najlepsze w danej sytuacji.
Eksperymenty w biznesie opiera się na praktyce i doświadczeniu. To także nieschematyczne myślenie, otwierające drogi do nowych odkryć, innowacji, zmian. Eksperymentowanie jest szczególnie ważne w biznesie. Bez niego przedsiębiorstwa (zwłaszcza produkcyjne) nie są w stanie znajdować rozwiązań pozwalających konkurować w zmiennej rzeczywistości. To szczególnie ważne w procesie wejścia do świata Przemysłu 4.0.
Eksperymentowanie oraz poszukiwanie nisz rozwojowych to obszary intensywnie promowane przez instytucje unijne. Na wsparcie tych działań – np. w ramach funduszy z regionalnych programów operacyjnych – przeznaczane są środki pozwalające przedsiębiorcom lepiej działać w tym obszarze, rozwijać się i wprowadzać nowe rozwiązania, eksperymentować i prowadzić odpowiednie badania we współpracy z naukowcami.
Pokaż mniejEksperymentowanie to istotna część biznesu: umożliwia poszukiwanie kolejnych szans rozwojowych, napędza innowacyjność, testowanie nowych pomysłów. Co jeszcze jest istotne w eksperymentowaniu? Jak eksperymentować, by tworzyć wartość?
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 119
- Innowacje 120
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 95
- Marketing strategiczny 71
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 20
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 55
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 91
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.