Gdy zapytasz kogoś, na przykład jakiegoś menedżera, co sądzi o live streamingu, to zapewne nie uzyskasz żadnej konkretnej odpowiedzi. Co innego młodzi ludzie, z grupy zdecydowanie poniżej 25 roku życia. Ci od razu podadzą przykłady TikToka lub Twicha. Gdy to samo pytacie zadacie chińskiemu menedżerowi od razu usłyszycie o zaletach live streamingu w e-commerce.
Pomimo że amerykańska firma jest dobrze rozpoznawana w naszym kraju, a od dawna ma w Polsce swoje centra logistyczne, Amazon przez wiele lat był wielkim nieobecnym na polskim rynku e-commerce. Wkrótce to się może diametralnie zmienić, ponieważ platforma założona przez Jeffa Bezosa ogłosiła uruchomienie polskiej wersji swojego serwisu. Przedsiębiorcy już teraz mogą się rejestrować na nowej platformie.
2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań.
Czy trwałość opakowania produktu ma wpływ na sprzedaż online? Okazuje się, że tak. A to nie jedyny drobiazg, który należy uwzględnić podczas tworzenia strategii rozwoju firmy z branży e-commerce.
Silniki rekomendacji rewolucjonizują sposoby robienia zakupów przez klientów i wykonywania zadań przez pracowników.
Tylko 15% osób zaliczanych do generacji Z twierdzi, że reklamy, które widzi, są kierowane do nich. To stanowi duże wyzwanie dla agencji reklamowych i firm, które powinny szukać nowych sposobów dotarcia do młodych klientów. Istniejące od długiego czasu na rynku marki nie są przez nich postrzegane jako atrakcyjne i godne uwagi. Lubią eksperymentować, wybierać nowe produkty i nieznane im wcześniej brandy. O ile te potrafią do nich dotrzeć za pomocą najnowszych mediów, takich jak TikTok czy Twitch. Dla niektórych firm może być to prawdziwe wyzwanie.
W najbliższy piątek, 27 listopada, wypada Black Friday, czyli dzień największej przedświątecznej wyprzedaży. Jednak z powodu lockdownu czarny piątek potrwa aż do początku grudnia, a większość atrakcyjnych promocji oferowana jest w sieci.
Zaawansowane narzędzia analityczne, wykorzystujące m.in. algorytmy uczenia maszynowego, zmniejszają ryzyko nieefektywności działań promocyjnych – zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online.
Jak wynika z raportu Zakupy online w Polsce 2020, przygotowanego przez ExpertSender, aż siedem na dziesięć osób nie ufa reklamom w Internecie lub nie ma zdania na temat ich wiarygodności. Okazuje się, że dynamiczne zmiany w branży e-commerce mocno wpłynęły także na segment reklamowy.
Przyszła spodziewana druga fala koronawirusa, z nią mały lockdown i mniej lub bardziej spontaniczna izolacja. Do tego jest chłodno i deszczowo. Siłą rzeczy zakupy online znów są na fali wnoszącej.
W dobie pandemii COVID-19 sektor zakupów w sieci mocno przyśpieszył. Największe zakupy tego roku jednak dopiero przed nami. O prognozach (nie tylko) świątecznej gorączki zakupowej opowiada Femi Adeboye, E-Commerce Strategy Consultant w firmie Salesforce.
Model subskrypcyjny to zmiana sposobu myślenia całej organizacji. O nieoczywistych meandrach ekonomii subskrypcji podczas E-commerce Trends Summit mówił Krystian Wesołowski z Blue Media.
Jak dbać o ty by doświadczenie klienta e-commerce, w różnych kanałach kontaktu z marką, było spójne?O tym zagadnieniu opowiada Kasia Gawlik, Head of Customer Experience Mgmt w Deloitte Digital.
Częściej korzystamy z płatności elektronicznych, jednak ciągle widoczne jest przywiązanie do gotówki.
Chatboty mogą być antidotum na uciekających klientów, na ich złe doświadczenia w obsłudze klienta - przekonuje Adam Matysiak, CEO softwarehouse HighSolutions. Według prognoz rynek chatbotów ma osiągnąć wartość ponad 1 miliarda 250 tys. dolarów. Czy chatboty to nowy trend w sprzedaży?
Sektor e-handlu w Polsce i tak ma się znakomicie. Liczba kupujących w sieci wynosi obecnie prawie 20 mln, notując wzrost na poziomie 4,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Penetracja rynku w 2020 roku wynosi 52,6% i przewiduje się, że w 2024 ma sięgnąć prawie 58%.
„Doświadczenie oferowane klientom pozwala firmom wyróżnić się czymś więcej niż tylko produktem lub reklamą” – podkreśla Katarzyna Gawlik, prelegentka „E-commerce Trends Summit 2020”.
Już 8 września 2020 r. zapraszamy na E-commerce Trends Summit w formule online. Dołącz do nas i zdobądź narzędzia, które pozwolą twojemu przedsiębiorstwu przetrwać kryzys i wyznaczyć nową, szytą na miarę ścieżkę rozwoju.
W zeszłym roku zanotowano rekordowo wysoką liczbę incydentów związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa cyfrowego. Pojawiają się również nowe sposoby ataków i wyłudzania danych, niektóre naprawdę wyrafinowane.
Coraz więcej detalistów prowadzi zaawansowaną transformację cyfrową, kładąc rosnący nacisk na cyfrowe kanały sprzedaży i spójne doświadczenie klientów. Epidemia i związane z nią ograniczenia znacząco przyspieszyły te procesy. Zjawisko to analizujemy na przykładzie firmy CCC, polskiego producenta, dystrybutora i sprzedawcy obuwia, działającego na 29 rynkach.