Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”
Gruntowna przebudowa łańcucha wartości w obszarze logistyki, zarządzania kosztami produkcji, cenami i projektowaniem produktu pozwala zabezpieczyć się przed skutkami kryzysu.
Platformania - jak z głową zdobywać klientów, konkurować i rosnąć w biznesie platformowym
Wybitny profesor i prodziekan Sloan Management Review, Michael A. Cusumano, w rozmowie z Pawłem Góreckim, redaktorem naczelnym MIT SMRP, opowiada o tym czym są biznesy platformowe oraz dlaczego stanowią szczególny obiekt zainteresowania funduszy Venture Capital. Słuchacze dowiedzą się również czym są efekty sieciowe i dlaczego są istotne przy tworzeniu tego typu biznesów.
How to set a business on a completely new track while remaining a significant global player -Charles Eagan, Chief Technology Officer at BlackBerry writing exclusively for MIT Sloan Management Review Poland.
Producent sprzętu AGD zdecydował się na wprowadzenie po pandemii hybrydowego modelu pracy. Chcąc ułatwić pracownikom zorganizowanie swoich obowiązków na nowo, zarząd chce wdrożyć aplikację pracowniczą, pozwalającą rezerwować biurka, sale konferencyjne, organizować pracę zespołów, ułatwiającą komunikację i załatwianie kwestii administracyjnych. Jak wdrożyć taką aplikację w sposób najbardziej efektywny?
Chcesz wiedzieć, jaki styl przywództwa w największym stopniu angażuje zespół i skutecznie stymuluje kreatywność, obserwuj wielkich dyrygentów. O tym, czego mogą się od nich nauczyć prezesi, dyrektorzy zarządzający i inni menedżerowie opowiada Itay Talgam – dyrygent, uczeń Leonarda Bernsteina, doradca liderów oraz mówca motywacyjny, gość zbliżającego się kongresu „MIT Sloan Management Review Polska”. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny MIT SMRP.
Jako konsumenci indywidualni czy firmowi coraz częściej korzystamy z zakupów na platformach. Jako przedsiębiorcy coraz częściej sprzedajemy towary i usługi za pośrednictwem platform, czy to własnych, czy tworzonych przez inne organizacje.
O tym, jak dzięki zbiorowej inteligencji rozwiązywać problemy o wielkiej wadze, oraz o roli eksperymentu i kulturze krytycznego myślenia w tworzeniu innowacji opowiada Steven Spear z MIT Sloan School of Management, ekspert w dziedzinie projektowania skomplikowanych innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych.
Rafał Olszowski związany z MIT Center for Collective Intelligence, jednostką naukowo-badawczą MIT Sloan School of Management, opowiada o kolektywnej inteligencji jako metodzie pracy grupowej.
Steven Spear jest uznanym ekspertem w zakresie zarządzania złożonymi pracami rozwojowymi, projektowymi i dostawczymi. W rozmowie z Pawłem Góreckim, redaktorem Naczelnym MIT SMRP opowiada wykorzystaniu inteligencji zbiorowej do rozwiązywania ważnych problemów.
Dominika Bettman poza jawnymi negatywnymi skutkami pandemii, podkreśla również, że była ona motorem do cyfrowej zmiany. Zmiana to nie tylko zwiększenie roli technologii, ale ogromna transformacja kultury pracy w organizacjach.
O tym, jak analityka złożonych sieci oraz mapowanie mediów społecznościowych pozwalają poznawać i budować ekosystemy sprzyjające innowacyjności opowiada Marcelo Tedesco z MIT D-Lab.
Sukces cyfrowej transformacji oraz produktywność pracowników działających w modelu rozproszonym, w mniejszym stopniu zależą od wyboru konkretnych rozwiązań, a w większym od potrzeb biznesowych firmy i kultury organizacyjnej - to wnioski z dyskusji członków Rady Programowej MIT SMRP
O tym, dlaczego kluczem do skutecznego przeprowadzenia cyfrowej transformacji nie jest technologia, a ludzie, mówi Gerald C. Kane, współautor książki The Technology Fallacy, której polska edycja wkrótce zostanie wydana przez ICAN Institute. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
O tym, jak skierować biznes na zupełnie nowe tory i pozostać globalnym graczem, specjalnie dla „MIT Sloan Management Review Polska” pisze Charles Eagan, Chief Technology Officer w BlackBerry. Opracowanie: Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
O tym, jak rozproszony model podejmowania decyzji sprawdza się w czasach gospodarki cyfrowej i co zrobić, by poszczególne zespoły nie traciły z oczu nadrzędnego celu całej organizacji.
O optymalnym systemie opodatkowania dużych platform technologicznych opowiada Seth Benzell z MIT Initiative on the Digital Economy oraz Chapman University.
O tym, dlaczego sprawdzalne hipotezy są lepsze od kreatywnych pomysłów opowiada Michael Schrage z Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management.
Wojsko z założenia przygotowuje się na sytuację kryzysową, jaką jest konflikt zbrojny. Wie jak osiągnąć zwinność operacyjną. Ta wiedza może okazać się niezwykle cenna dla menedżerów w obecnym czasie.
Strategia, a nie technologia jest motorem cyfrowej transformacji. Strategiczne podejście w największym stopniu zwiększa też szanse na przetrwanie trudnych czasów. Właśnie dlatego o strategii piszemy w najnowszym, zimowym numerze MIT Sloan Management Review Polska.