Ekonomia i społeczeństwo
Między pojęciami „ekonomia” i „społeczeństwo” istnieje bardzo ścisła zależność: ekonomia jest przecież nauką społeczną, dzięki której dokonywana jest analiza produkcji, dystrybucji i konsumpcji dóbr w ramach społeczeństwa.
Pokaż więcejPolski Ład – krajobraz po pierwszych 6 miesiącach
Po pół roku obowiązywania Polski Ład podlega bezustannym korektom i raczej nie jest to proces zakończony. W kolejce czekają kolejne zmiany.
Czy firmy mogą angażować się w politykę? Tak się to robi w Ameryce
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Harvarda, aż dwie trzecie konsumentów twierdzi, że firmy powinny angażować się w życie publiczne, a nawet wyrażać własne opinie na tematy społecznie istotne.
Jak budować odpowiedzialną firmę 4.0 - rozmowa z Rafałem Rudzkim
Rosnące oczekiwania wobec biznesu nie pozostają bez echa. Liderzy muszą podejmować decyzje uwzględniając kryteria pozafinansowe, a także nowe regulacje. Posłuchaj rozmowy o odpowiedzialnej transformacji biznesu, którą redaktor Joanna Koprowska przeprowadziła z Rafałem Rudzkim, ekspertem z zespołu doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Deloitte Central Europe.
Recepta na kryzys? Patriotyzm gospodarczy
Trudno dziś prorokować, jak długo potrwa obecny kryzys i jaka będzie skala kosztów ekonomicznych pandemii. Dlatego szczególnego znaczenia nabiera w tych trudnych chwilach patriotyzm gospodarczy. Rozmowa z Danielem Obajtkiem, prezesem zarządu PKN Orlen.
Srebrna rewolucja tuż za rogiem
Żyjemy w starzejącym się społeczeństwie, co oznacza dla biznesu zarówno wiele wyzwań, jak i wiele szans. Czy polskie firmy są na nie gotowe?
Klimat – czynnik dużego ryzyka
Zagrożenia wynikające ze zmian klimatycznych i degradacji środowiska są coraz poważniej traktowane przez biznes. Firmy zaczynają uwzględniać w swoich działaniach także ryzyko klimatyczne.
Kapitalizm społeczny szansą dla kobiet
Aby sprostać wymaganiom współczesności, nie możemy jak wielki filozof Kartezjusz zamknąć naszego życia „w jaskini snów” i działać w samotności.
LPP pierwszą polską firmą w globalnym porozumieniu New Plastics Economy
Malejące złoża surowców oraz rosnąca liczba odpadów na wysypiskach to symbole gospodarki linearnej. Odpowiedzią na narastające wyzwania środowiskowe jest model gospodarki obiegu zamkniętego.
Więcej niż wielkie firmy
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna to nie tylko duże przedsiębiorstwa przemysłowe, w tym najważniejsze marki z branży motoryzacyjnej. Strefa coraz silniej przyciąga również małe i średnie firmy, a także wspiera samorządy.
Zakupy na fali patriotyzmu
Patriotyzm gospodarczy ma coraz większy wpływ na wybory zakupowe polskich konsumentów. Dlaczego rośnie znaczenie pochodzenia produktów i usług? I jak ten trend mogą wykorzystać firmy?
Różne oblicza marek luksusowych
W Polsce rośnie konsumpcja produktów i usług luksusowych. Koniunkturę napędza bogacenie się społeczeństwa.
CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu
Jak przekonują przedstawiciele polskich przedsiębiorstw – którzy świetnie radzą sobie z tworzeniem wartości wspólnej i wprowadzaniem kompleksowych zmian – dzięki mądrej odpowiedzialności można wiele zyskać.
Polscy internauci otwarci na współdzielenie
Rozwój mediów społecznościowych wyzwala w ludziach skłonność do współpracy i dzielenia się swoim czasem oraz zasobami.
Czym jest sharing economy i jak zmienia biznesowy krajobraz?
Idea ekonomii współdzielenia będzie nadal się rozwijała.
Gdzie żyje się najlepiej i komu?
Pewnie każdy z nas potrafiłby zdefiniować idealne miejsce do życia, kierując się subiektywnymi czynnikami, które są dla nas najistotniejsze. Najprościej byłoby wskazać najzamożniejsze gospodarki, jednak badania wskazują, że nie w tym rzecz…
Trendy i wyzwania 2010, których polskie firmy nie mogą przeoczyć
Oryginalne koncepcje, które mogą zrewolucjonizować różne dziedziny życia gospodarczego, społecznego i politycznego, stały się bodźcem do debaty ekspertów i prezesów firm na temat wyzwań, przed jakimi stoją obecnie polska gospodarka i firmy działające w naszym kraju.