Prowadzenie firmy
Komunikacja w dobie AI – niedoceniany filar sukcesu
Komunikacja jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w biznesie, a mimo to często bywa marginalizowana na rzecz bardziej namacalnych kompetencji, takich jak zarządzanie finansami, strategia rynkowa czy analiza danych. Jednak w rzeczywistości to właśnie sposób, w jaki się komunikujemy – zarówno wewnątrz organizacji, jak i z klientami – decyduje o tym, jak skutecznie wdrażamy strategie biznesowe. Skuteczna komunikacja to nie tylko umiejętność klarownego przekazywania treści, lecz także budowanie relacji, wywieranie wpływu i inspirowanie innych.
Abonament InPost – rewolucja w logistyce e-commerce. Czy to rozwiązanie dla każdej firmy?
E-commerce to dziś nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim logistyka. Sprawna dostawa stanowi jeden z istotnych elementów wpływających na doświadczenia klientów. InPost wychodzi naprzeciw potrzebom rynku, oferując Abonament dla firm – rozwiązanie, które może zrewolucjonizować sposób, w jaki przedsiębiorcy zarządzają wysyłkami. Czy to nowy standard dla sektora e-commerce?
Nie wiesz, gdzie inwestować? Spróbuj na obrzeżach
Prowadzenie działalności w regionach uważanych za mniej stabilne lub słabo rozwinięte może przynosić korzyści firmom. Jednak muszą one inwestować we współpracę z lokalnymi społecznościami.
Zbuduj odporny łańcuch dostaw, zanim będzie za późno
Większość firm zaczyna inwestować w budowanie odporności, dopiero gdy wybuchnie kryzys. Tymczasem zastosowanie koncepcji opcji rzeczywistych pozwala wzmocnić łańcuch dostaw i przygotować się na każdą sytuację, zanim pojawią się problemy.
Co sprawia, że firmy postępują etycznie?
Producenci szczepionek przeciw COVID‑19 wykazali różny poziom zaangażowania w globalne inicjatywy na rzecz zdrowia publicznego, mające na celu rozszerzenie dostępu do szczepień. Decydującą rolę odegrała wtedy etyczna motywacja liderów.
Posttraumatyczny wzrost w organizacji – szansa dla liderów
Traumy są nieodłącznym elementem rzeczywistości biznesowej – mobbing, zwolnienia, restrukturyzacje, wypadki czy kryzysy etyczne mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie firm. To, jak głęboki wpływ wywrą na organizację, nie jest jednak z góry przesądzone. Jeśli firma będzie potrafiła wesprzeć pracowników w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami i stymulować posttraumatyczny wzrost, może wyjść z kryzysu silniejsza i bardziej odporna.
Jak stworzyć przestrzeń, do której pracownicy będą chcieli wracać?
Coraz więcej firm wprowadza obowiązkową politykę powrotu do biur, licząc na wzrost efektywności. Natomiast dane pokazują wyraźnie, że takie restrykcyjne podejście może przynieść odwrotny skutek. Jak więc stworzyć przestrzeń, do której pracownicy będą chcieli chętnie wracać z własnej woli, a nie z przymusu?
Koniec odpływu pracowników
Amerykański rynek pracy obecnie doświadcza najniższego wskaźnika dobrowolnych odejść z pracy od czasu pandemii.
Jak jazz może dokonać przełomu w twoim zespole
Generatywne rozmowy, uwzględniające różne perspektywy w celu wypracowania nowych rozwiązań, są potężnym narzędziem, pomocnym w pokonywaniu wyzwań, przed którymi stają dziś organizacje. Eksperci z Wharton i SEB wyjaśniają neuronaukowe podstawy jego skuteczności.
Dlaczego firmy odwracają się od DEI?
Jeszcze kilka lat temu programy dotyczące różnorodności, równości szans i kultury inkluzywnej były sztandarowymi inicjatywami największych korporacji, które obiecywały budowanie bardziej sprawiedliwych miejsc pracy. Dziś jednak obserwujemy rosnącą liczbę firm wycofujących się z tych działań. Co sprawiło, że to, co kiedyś uważano za niezbędny element współczesnego biznesu, teraz postrzegane jest jako zbędne obciążenie?
Przymus powrotu do biura, czyli jak stracić najlepszych pracowników
Najbardziej wartościowi członkowie zespołu oczekują od kadry zarządzającej skupienia się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na obecności w biurze potwierdzanej skanowaniem identyfikatorów.
Future Ready Organization: bolączki polskich przedsiębiorstw
W niestabilnym i nieprzewidywalnym środowisku dotychczasowe strategie i metody zarządcze przestają się sprawdzać. To stawia przedsiębiorców przed koniecznością nie tylko dostosowania swoich firm do zmieniającego się otoczenia, ale wręcz przygotowania się na wyzwania, które nadejdą w przyszłości.
Marka pracodawcy od kuchni, czyli przepis na Employer Branding
Wyobraź sobie, że employer branding to wyzwanie kulinarne. Jako szef kuchni chcesz skomponować danie, które zadowoli nawet najbardziej wymagających smakoszy. Jak się do tego zabrać? W jaki sposób stworzyć taki posiłek, który przyciągnie nie tylko uwagę, ale i serca?
Wyzwania liderów przyszłości
Przywództwo oparte na wartościach, inkluzywności i angażowaniu ludzi może przekształcać organizacje, czyniąc je bardziej adaptacyjnymi, innowacyjnymi i odpowiedzialnymi społecznie. Dzięki takiemu podejściu liderzy mogą skuteczniej zarządzać zmianą, innowacjami, zespołami oraz etyką i tym samym skuteczniej adaptować swoje firmy do zmian zachodzących w ich otoczeniu.
Zrównoważona przyszłość polskich firm
Wdrażanie zasad ESG w polskich firmach produkcyjnych jest procesem wymagającym, ale kluczowym z perspektywy długoterminowego rozwoju gospodarczego i ochrony klimatu. Przykład BASF Polska dowodzi, że odpowiednie wsparcie, edukacja i współpraca mogą stać się motorem zmian na lepsze.
Zbuduj odporny łańcuch dostaw, zanim będzie za późno
Większość firm zaczyna inwestować w budowanie odporności, dopiero gdy wybuchnie kryzys. Tymczasem zastosowanie koncepcji opcji rzeczywistych pozwala wzmocnić łańcuch dostaw i przygotować się na każdą sytuację, zanim pojawią się problemy.
Bądź gotowy na okazje, które zgotuje ci los
Firmy, które opanowały modułowe rozwiązania i efektywne zarządzanie zasobami, zyskują przewagę dzięki umiejętności wykorzystywania pojawiających się okazji i szans.
Nie wiesz, gdzie inwestować? Spróbuj na obrzeżach
Prowadzenie działalności w regionach uważanych za mniej stabilne lub słabo rozwinięte może przynosić korzyści firmom. Jednak muszą one inwestować we współpracę z lokalnymi społecznościami.
Transformacja organizacyjna oparta na mocnych stronach zespołu
Jak skutecznie budować zespoły na podstawie mocnych stron? Kluczowy jest dobór odpowiednich narzędzi i sprawdzonych metod.
Opowieść o dwóch ostrych sosach: dywersyfikacja
Rozbieżne ścieżki dwóch producentów pikantnych sosów pokazują, jak ważne jest zarządzanie ryzykiem na wielu różnych frontach.