Marketing strategiczny
Planowanie strategiczne oraz wdrażanie działań marketingowych to jedno z kluczowych wyzwań działu marketingu.
Pokaż więcejKiedy inwestycje w sztuczną inteligencję zwracają się w marketingu
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu.
Demografia, głupcze! – nowy numer "ICAN Management Review"
W trzynastym wydaniu magazynu „ICAN Management Review" analizujemy, w jaki sposób obecna sytuacja demograficzna przenosi się na polski biznes: zarządzanie pracownikami, wymagane kompetencje przywódcze, nowoczesne formy marketingu i sprzedaży.
E-COMMERCE: więcej tu technologii czy handlu? – nowy numer "ICAN Management Review"!
Dwunasty numer magazynu „ICAN Management Review" poświęcony jest szeroko pojętej tematyce e-commerce. Szukamy odpowiedzi na pytania o najskuteczniejsze strategie, trendy i przyszłość handlu on-line. W odnalezieniu odpowiedzi pomagają nam branżowi eksperci i najnowsze badania.
MARKETING POD CYFROWĄ PRESJĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Temat jedenastego numeru magazynu „ICAN Management Review" skupiony jest wokół zagadnień marketingowych, zwłaszcza w kontekście nowoczesnych technologii, które zupełnie zmieniają sposób funkcjonowania tego działu w wielu organizacjach. Grupa artykułów, które poświęciliśmy temu zagadnieniu, to pakiet bezcennych informacji (łącznie z najnowszym badaniem), które przydadzą się każdemu menedżerowi.
Nie tylko Cristiano Ronaldo, czyli jak w kilka minut zrujnować biznes
Słowa mają moc, zwłaszcza te wypowiadane przez znane osoby. We współczesnym, zglobalizowanym świecie wypowiedzi sportowców, aktorów, piosenkarzy i innych celebrytów potrafią w kilka minut całkowicie zmienić postrzeganie marki. Oto niebacznie rzucone kwestie, kosztujące niektórych majątek.
ZWINNOŚĆ ZACZYNA SIĘ OD SPRZEDAŻY – nowy numer "ICAN Management Review"
Ósmy już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy zmianom, jakim podlegają obecnie działy sprzedaży i marketingu wielu przedsiębiorstw. Pokazujemy, jakie wyzwania spędzają dziś sen z powiek sprzedawcom i jak sobie z nimi radzą polskie firmy.
Black Friday jako stały element strategii marketingowej
Black Friday i Cyber Monday to dla sprzedawców nie tylko dobry pretekst do przewietrzenia magazynów, ale także okazja przyciągnięcia nowych klientów. Od kilku lat również polskie firmy próbują zarazić swoich klientów zakupowym entuzjazmem.
Zarabianie na nadziei. Czy pandemia sprzyja bańkom spekulacyjnym?
Branża biotechnologiczna raczej zyskuje niż traci w okresie pandemii, zaś firmy związane z produkcją szczepionki na COVID-19 notują rekordowe wyniki. Ile jest w tym wszystkim realnej oceny wartości firm, a ile gry na obietnicach spełnienia pewnych nadziei?
Dlaczego przeceniamy swoje umiejętności?
Jeśli potrafimy coś robić, najpewniej wyolbrzymimy znaczenie tej umiejętności i będziemy szukać sposobów, aby jak najczęściej z niej korzystać. Jakie przełożenie ma ta zasada na działania marketingowe i budowanie marki?
Czas na marketing automation
Czasy słabo stargetowanych kampanii, które przy odrobinie szczęścia przynosiły wyniki, mamy już za sobą. Dzięki marketing automation perspektywa osiągnięcia wymiernych efektów sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie tej technologii.
Audyt SEO vs. optymalizacja SEO: jak poprawić widoczność w wyszukiwarkach?
Chcąc zwiększyć szanse na sukces, firmy decydują się na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.
Skuteczna recepta na wykładniczy wzrost biznesu – frameworki marketingowe
Wiele biznesów działa chaotycznie, "przepalając budżety" na działania, które mogą przynieść korzyść dopiero na dalszym etapie rozwoju. Stąd tak ważne jest stosowanie frameworku. Pozwala on skalować biznes i porządkuje procesy w firmie.
Content marketing i marketing automation: mariaż doskonały
Filarem marketing automation są świetnie napisane treści. To one umożliwiają wykorzystanie potencjału tego narzędzia oraz osiągnięcie imponujących wyników.
Cyfrowa transformacja w marketingu i sprzedaży B2B
Wielu trenerów, mówców, myślicieli i ekspertów ogranicza się do rad, „co” należy zrobić, aby przeprowadzić cyfrową transformację marketingu i sprzedaży. Natomiast mało kto wie, „jak” należy to zrobić.
Cel marki jest sercem strategii marketingowej
Rozwój nowych technologii, wzrost liczebności populacji na świecie, zmiany klimatyczne oraz pojawiające się i znikające trendy sprawiają, że marketingowcy muszą tworzyć bardziej ambitne kampanie.
Marketing w cyfrowych czasach
Zmiany rynkowe napędzane przez rozwój technologii cyfrowych stanowią dla działów marketingu zarówno ogromną szansę, jak i zagrożenie. Nowe narzędzia pozwalają na skuteczniejsze docieranie do grup docelowych.
Rewolucja 4.0 w transporcie, spedycji i logistyce
Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych, jest beneficjentem gwałtownego rozwoju sprzedaży internetowej.
Nowa rola CMO – Chief Experience Officer?
Rola CMO ewoluje w kierunku Chief Experience Officer. Musimy zarządzać doświadczeniem klienta od początku do końca, w ramach całej organizacji
Reklama natywna: powrót do marketingowych źródeł?
Chcesz obejrzeć film wideo w internecie, ale znowu wyświetla ci się irytująca reklama. Przeglądasz gazetę i szybko zauważasz, że co druga strona zadrukowana jest treściami promocyjnymi. Wychodzisz na ulicę i zewsząd atakuje cię morze bannerów…
Najlepsze artykuły o marketingu i sprzedaży 2017
Oto przegląd najpopularniejszych materiałów z kategorii Marketing i sprzedaż, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2017 roku.